Kontrollrummet

Robblar - I'm So Lonesome I Could Cry (Cover)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Hei!

Jeg ser at "demokvote"-meteret mitt er på rødt, så det er vel på tide jeg lager en demotråd for å unngå forvrengning. Jeg er klar over at standarden på KR er svært høy, men jeg er frekk nok til å poste likevel. Coverlåt fordi jeg aldri har skrevet en original låt i hele mitt syndige liv. Har forsøkt. Det vil seg ikke helt. I alle fall ikke tekster.

Denne, som jeg har stjålet av Hank Williams, heter "I'm So Lonesome I Could Cry".

Jeg begynte på denne her i forrige uke. La på dobroen i kveld. Jeg hadde tenkt å kjøre på litt mandolin også, men det hørtes alldeles for j**lig ut, så jeg lot det være   :rolleyes:

Bass og trommer er IK sampletank. Jeg bruker Tracktion 3.

Jeg er smertelig klar over at intonasjon er litt ute å kjøre, både på sang og dobro, men jeg vet rett og slett ikke om jeg kan bedre!   :unsure:
(Ok, hvis alle kommenterer at de ikke makter å høre mer enn introen skal jeg gjøre et nytt forsøk...)

Her er en link (versjon 2 - justert litt på trommeprogrammeringen. Håper det ble bra!  :) )

[mp3=200,20,0,center]http://www.box.net/shared/static/mh43m5irqi.mp3[/mp3]

Ærlige kommentarer mottas med stor takk. Svartløgnaktig skryt med større!   B)

-Robert
« Senast ändrad: 17.01.2010, 17:28:12 by robblar »


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag tycker att du är lite väl självkritisk. Tycker att ljud och spel är riktigt bra o intonationen på både dobro o sång är tillräckligt bra för att man inte ska störa sig på det.
Det enda jag reagerar på är vispen som är lite väl utdragen. Det låter som om du ska sopa rent hela virveltrumman ;).
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Riktigt skönt laid back musik och snyggt framförande tycker jag.

Håller dock med Martinm om virveln till viss del. Tror dock att det räcker med att bara sänka den en liten aning i volym för att få bort den känslan.   Annars riktigt bra rätt igenom.
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter jättebra! Snygg mix, sång och härliga vispar! BTW, lirar alla slide-dobro i Norge?  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Riktigt bra det här. Ljudkvaliteten är njutningsvar. Angående visparna så kan dom kanske dras ner i volym eller skippa helt, bara behålla 4:ans takt i varje slag

Det är inte så mycket på att kjøre vad gäller sången - den är jätteflot!
Det var alltså en cover. Nu vill jag höra en original version ifrån dej, gärna  i samme stil.
Den har typen av musik steller väl icke så högre krav på musikaliske fantasi, vel? Skriv en text om karlek å smarte
å, så är du dar
- ja och min norska, hehe


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Veldig fint, Robert!!
Bra vokal og fin lyd på det hele.
Synes du gjør en formidabel jobb på dobro'n.
Hva slags dobro har du?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter alldeles utmärkt, tycker jag
Lägg gärna upp en egen låt oxå, den är säkert minst lika bra som din cover!

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej du, du är så försynt så  :D Det här behöver du inte alls be om ursäkt för.
Det här låter ju riktigt bra det! Vispen är nämnd.. låt den vispa/virvla lite mindre, kortare alltså, det är väl den enda man kan anmärka på tycker jag. Väldigt fint ljud är det på inspelningen, perfekt ljud på sången - fin sång är det också  :)

Ha det!

 :)

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
bra ljud på strängaspelen!!
Du har inte lust att berätta hur du gör och med vad ??
Helheten är mer än OK,och jag har i alla fall inga problem med visparna  :rolleyes:
Kan kanske reta mig lite på den nästan överdriva Jäänkie-Dääjjaläkten!

Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Wow, dette ble inte alls så ille som man kunne frykte  :)
Mye snille mennesker her inne  ;)

martinm: Takk takk. Når det gjelder trommene kan jeg ikke si annet enn at det de heter "Brush tite" i sampletank. Jeg se om det finnes en annen sample som kan brukes... evt. programmere det litt annerledes. Kanskje litt variasjon. Jeg ønsker meg egentlig en ny plugin for trommer som kan gi meg ferdig-programmerte midiklipp.

Kornstad: Takk. Jeg hører jo et par steder det ikke er fullt så laid-back som det burde ha vært, men jeg ble litt for utålmodig. Det er kanskje bare jeg som hører det.. :)   Jeg skal få fikset den skarptromma en dag.

Equality: Takk skal du ha! Ja, de fleste i norge spiller dobro. Det er et nydelig instrument. Ikke så vanskelig som man skulle tro heller, dersom du syntes dette var ok. Jeg har ikke spilt så veldig lenge. (Alle gitarister burde prøve!)

Tokai: Takk  :)  Jeg har litt trøbbel med å finne på tekst. Håper forsåvidt at det vli hjelpe å henge litt på KR. Jeg merker allerede at det er veldig inspirerende å høre på demoer. Og få tilbakemeldinger selv :)  Vi får se. Inntil nå har jeg ikke hatt så mye motivasjon for å skrive noe sjøl heller, det finnes jo så mye fint der ute  ;)

Ojda. Editoren begynner å krangle, tror jeg må dele opp meldingen litt. Straks tilbake!


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Ydderf: Tusen takk. Dobro-skryt fra dobro-kungen. Det hadde jeg ikke ventet  :)  Jeg har en Wechter Scheerhorn 6535-R (Rob Ickes mod).

Gurano: Takk skal du ha! Jeg har ingen egne låter. Det nærmeste jeg kommer er noe jeg la på myspace for et par år siden hvor jeg etter å ha strevd lenge endte opp med å stjele teksten fra Gram Parsons. Heheh. Men melodien er min. Tror jeg.  ;)

Åsa: Whee! Sang-skryt fra deg er like stort som dobro-skryt fra Ydderf.  ;)  Tusen takk.

Uriah: Takk! Nja, jeg hadde tenkt å la martinm gjette hva slags mikrofon/gitar jeg bruker, men men.
Jeg lager først trommesporet, jeg makter ikke å følge et klikk-track når jeg spiller  ;)  Deretter fingerspill-gitar. Eksperiment, brukte innebygget mikk og en beyerdynamic m99tgx (dynamisk) panorert til hver sin side. Etter det en runde med "strum"-gitar bare innebygget mikk. Gitaren er en takamine pt05ec med en ctp-1 preamp. Jeg synes denne gitaren låter bedre plugget enn mikket. Muligens ikke i opptaket her, men sånn generelt.
Bruker m99'en til dobro og sang også, den kan brukes til alt, ser det ut til. Da jeg la dobrosporet satte jeg mikrofonen i "linear". Den har en egen "eq" setting for sang, hvor det kuttes litt bass. I software er det stort sett IK plugs jeg bruker. På master-bussen bruker jeg t-racks1 mastering suite, preset "Sparkle". Aner ikek hva den gjør, men jeg synes det høres bedre ut med enn uten  ;)   Når det gjelder dialekten må jeg bare si at ekte jänkiedialekt er vanskelig å få til og det er veldig fort gjort å overdrive  :)

Tusen takk alle sammen, jeg setter pris på dette!  :)

Robert


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj oj oj... Hank Williamson har jag klickat bort så fort han spelats på TV eller radio.. Var därför tveksam till att lyssna på denna då jag inte vet nå't om country eller Hank..
Men samtidigt så tar Du Dig ofta tid att kommentera mina inlägg så jag fick helt enkelt "ta mig i kragen"..

Hmmm...

Visparna är alltför mycket i fokus. Åtminstone i mina lurar blir de just nu ett störningsmoment.. För övrigt så tror jag knappast att herr Williams kunde ha gjort denna bättre, eller??
Riktigt bra sånginsats med en rätt mjuk och behaglig röst som ändå inte tappar det där lite "vassa" som återfinns hos många countrystjärnor..

Vad gäller musiken så är det ju helt perfekt utfört. Likaså mixen (förutom visparna). Riktigt snyggt jobbat således..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Oj oj oj... Hank Williamson har jag klickat bort så fort han spelats på TV eller radio.. Var därför tveksam till att lyssna på denna då jag inte vet nå't om country eller Hank..
Men samtidigt så tar Du Dig ofta tid att kommentera mina inlägg så jag fick helt enkelt "ta mig i kragen"..
Wow. Takk for at du hører på en Williams-låt for min skyld  :)
Kanskje neste låt får bli metall. (Det er dog ikke like enkelt å få til)
För övrigt så tror jag knappast att herr Williams kunde ha gjort denna bättre, eller??
Han har nok allerede gjort det, er jeg redd. Mer enn en gang.  ;)

-Robert


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
dette va morrosamt :)

Låter bra! Amerikanskinspirerad sång?  Egna låtar härnäst!

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Håller med, det här låter jättebra!

Hade också velat kunna spela dobro :)

Tycker absolut du ska försöka knåpa ihop lite egna låtar, hade varit kul att höra!


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Emulator: Amerikansk.. ja. Jeg har hørt det der med egne låter. Heheh. Det kan ta ei stund. :)
Max: Jeg KAN jo heller ikke spille dobro. Men jeg gjør det likevel! Jeg synes du skal prøve en dobro ved første anledning! Det er alldeles ikke vanskelig å komme igang. Det verste for meg var å bli vant til fingerplekter - men det går egentlig nokså fort. Kan ikke huske at det var noe problem å venne meg til å spille med stål. Intonasjon er selvfølgelig en øvingssak som går saaakte  :)  Intonasjon og demping. Det er ikke verre enn å lære seg lapsteel el. pedalsteel, egentlig. Kanskje litt enklere enn PSG, slipper å bruke føtter og knær!  :)

I det siste har jeg vært inne i amplitube og skrudd etter metallyd. Skal ikke se bort fra at det blir å sette sammen noen riff og kalle det "egna låtar"? Enten noen riff i E med plenty vreng, eller noen i G med litt mindre distortion. Kanskje skrike litt om karlek å smarte oppå der igjen? Vi får vel se, da  :)


-Robert


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Yepp you got it right!
Jättebra sång och dobrospel även trummorna låter gott
Bra ljud, fin mix
Tycker att den är något för långsam - men det kanske är en vanesak
.....
Heter den inte  I'm So Lonesome I  Could Cry
Mr Messersmith
« Senast ändrad: 17.01.2010, 15:36:26 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Takk, du har selvfølgelig rett. Tittel korrigert!  :)

Tusen takk for alt skrytet også. Inspirerende!
Tror du kan ha et poeng når det gjelder tempoet. Den hadde sikkert vært fin litt raskere også. Det var vel mer eller mindre tilfeldig hvordan det ble slik. Men den skiller seg kanskje litt mer fra originalen på denne måten? Jeg hører jo forsåvidt at jeg litt for ofte har forsøkt meg på "fancy" vokale utsvevelser som jeg ikke hlet behersker, muligens på grunn av det langsomme tempoet  :) Om jeg skulle gjort en ny vokaltagning hadde jeg nok bevisst forsøkt å gjøre det enklere. Det er vel det som irriterer meg mest hver gang jeg hører klippet.

-Robert


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
För övrigt så tror jag knappast att herr Williams kunde ha gjort denna bättre, eller??
Han har nok allerede gjort det, er jeg redd. Mer enn en gang.  ;)

-Robert

Jodå - jag förstod att herr Williams redan gkort det (Du angav ju cover på förstasidan!). Men vad jag menade var att hans version omöjligt kunde ha varit bättre eftersom detta var (är!) så jääkla bra..

Här följer en översättning på norska:
Ja - Jeg skjønte at Mr. Williams allerede gkort det (Du har selvfølgelig dekke på forsiden!). Men det jeg mente var at hans versjon ikke kunne muligens vært bedre, fordi dette var (er!) Jääkla så bra ..


Detta inlägg är sponsrat av Googles översättningsfunktion!
Dette innlegget er sponset av Googles oversettelse funksjonen!

 :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Robert!
Detta klara du med flaggan i topp! GILLAS!
Dra ner lite på sångvolymen så sitter allt perfekt, ja det tycker Obbnäsgubben! ;)
Bra spelat och om mixen kan man väl säja att den e luftig har god dynamik.
Men Robert, vart har du gömt stämmorna? Tycker att denna typ av sånger definitivt ska ha stämmor, eller...
Snyggt jobbat Robert, we want more! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen Robert!
När jag taklade stämmorna så var det nåt sånthär jag tänkte mig:

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/lone/LONESOME.mp3[/mp3]

You do what you have to do, kör hårt! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg hadde opprinnelig tenkt å lure en söt flicka til å legge et par stemmor for meg. Jeg har veldig sans for Gram / Emmylou type ting. Men slik ble det desverre ikke  :(

Ditt forslag er imidlertid minst like bra som det jeg hadde i tankene, så hvis du sender meg resten kan jeg prøve å flette inn det i prosjektet. Om du vil  :)


-Robert