Forum > Demolåtar

Hogge - "My Best friends Girl"...

<< < (14/16) > >>

zorrow:
Jag håller inte med många av föregående skribenter. Vad är känsla och vad är bra prodd? Jag tror att en bra mix av det bästa från din version och Uriahs (ursäkta Uriah) är det ultimata. I din version funkar inte trummorna i det ösigare partiet men de lågmälda partierna är jättebra. I Uriahs version är det lite tvärtom. Det blir lite utsmetat... Trots diskantökningarna. Lite som "Life on Mars" kontra en melodischlagerlåt (i vissa partier)... Uriahs mix är kanon men jag saknar den variation som låten behöver. Känsla över prodd eller prodd över känsla? Ibland är det det ena och ibland det andra. I mina öron går det att hitta rätt med en mix av de båda.

tsmalmbe:
Lite kritik kring mixen.

- Basen dundrar helt otroligt. Detta kan åtminstone inte fungera i bilar?
- Bastrumman är väldigt sliskig klickig och dundrande, den låter inte riktigt ens bastrumma mera
- Sången ligger långt i bakgrunden ta fram den (basen äter upp en hel del av den)
- Mellandelarna med körer etc distar sönder
- Virveln låter mysko bitcrushad, inte så stor som den borde för att vara ballad

Låten är snyggt arrad, den låter till största delen "mänskligt spelad" vilket är ett stort plus, lite livefeeling över det hela. Välgjort, men mixen... mixen.

bjurte:
Jaha ja!! Där fick vi lite kritik...
Här har vi en nu verre med i allafall försök att rätta till ev. fel!
1. Jag har skurit och sänkt basen en del,bättre så eller behövs det mer ??
2. jag har sänkt kaggen under verserna och bytt o sänkt tamburinen i Refrängen (Tycker själv att dynamiken vann på det)
3. Bytt hela trummsetet faktiskt..Låter Virveln bättre här ??
4. Sänkt baklänges swooschen i övergångarna.

Ang. den distande körsången så tycker jag iof sig att det funkar,men hur som haver,kan inte göra så mkt. åt det.
(sången är en MP3:a skapad av en MP3:a,så ja,förutsättngarna är inte dom bästa där)

Och ang. Prod vs Känsla!! Ja va fn.. ska man säga där ?? Visst hör jag att det låter lite 'Plastigt' i verserna
(Refrängerna är jag skitnöjd med) men sammtidigt var det lite medvetet,jag har eftersträvat det lite kyliga
80:o tals soundet,fast lite modernare och mindre Reverb:igt. :D
Melodifestivalen? Nä nu Djäää.....  :lol:
(det är lungt kompis,jag uppskattar din ärlighet ;) )

Nåväl Här är DEN NYA VERSIONEN.
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Hits/BFGHogge5.mp3[/mp3]

Att jämmföra med DEN GAMMLA VERSIONEN.
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Hits/BFGHogge4.mp3[/mp3]

hogge:
Tack till Er alla för synpunkter. Jag är oerhört tacksam..

Det är också underbart att jag fått så duktiga människor att engagera sig i min musik.. Den här låten var på vippen att kastas i paperskorgen, och sen förbarmade sig Uriah över den och helt plötsligt så har det blivit en låt jag verkligen gillar...

Jag kan dock tillägga till debatten att låten ska sjungas om.. Att jobba med sångklipp från en MP3-fil är kanske inga bra förutsättningar.. Hehe..

Sen ska ju även denna passera Freddy då han ansvarar för att det blir ett & samma sound på de tio låtar som sedan skall mastras..
Dessa tio låtar ska därefter ges ut på skiva (är det tänkt), och om vi hinner så blir det releasefest i juni  :lol:

Som avslutning kan jag säga att jag gillar nog den gamla versionen bättre.. Jag tyckte mycket om den hörbara tamburinen jag...

zorrow:
Även jag tycker nog att den gamla är bättre...  Två saker, tamburinen i gamla verren är lite för hög och på refrängen skorrar det i mina öron. Är det sistnämnda oönskad dist?. Förlåt för kommentaren om Melodischlager, den kom efter några glas vin :wacko:. Fin låt grabbar och bra arr. Vila öronen en dag eller två och på´t igen! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion