Forum > Demolåtar
Hogge - "My Best friends Girl"...
equality:
Det här är en bra grund! Snygg gitarrfigur. Du behöver inte min akke! :) Behövs lite mer klarhet i mixen. Strukturen har du ju så gott som klar.
hogge:
--- Citat från: mahan skrivet 24.01.2010, 06:14:37 ---Tjou lille fylledille... here am I, the other dille! :rolleyes:
Dina låtar sitter ju alla rätt så snyggt, men varför mixar du alltid sången så långt bak...... i en vak?
Snyggt arr o komp så de är bara att stuka vidare
h. johan
--- Slut citat ---
HEHE.. Hej Johan.. Va trevligt att vi är flera "dillen" här :lol:
Tack för Din vänliga kommentar!
Vad gäller sången (och allt annat) så har jag försökt hitta tips om hur jag ska mixa den bättre, men jag lyckas inte alls.. Blev helt häpen då Equality mixade om den för ett tag sen.. Den kom fram på ett helt annat sätt äb vad haf var van vid, och helt plötsligt kunde man ju faktiskt höra alla falska toner perfekt..
:rolleyes:
Jag försökte får EQ att avslöja hur han lyckats med konststycket, men jag har inte lyckats dra ur honom några mixar-hemligheter än så länge i alla fall..
hogge:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.01.2010, 09:03:54 ---Jahapp... fylledille eller inte, denhär sitter gott. Funderade medan jag lyssnade att detta får mig att tänka på nåt :unsure:
Halvvägs in på fjärde varvet kom jag på vad det är, hur märkligt det än kan låta... Genesis och Peter Gabriel :wub:.
Plocka fram sången lte mer som Johan redan nämnde och blås lite mer "liv" i trummisen. Om du sen hittar på nåt smått och gott (gitarrsolo etc) att plocka in så jo... men med varsamhet. Less is more liksom.
Space
--- Slut citat ---
Tack Space.. Va kul att ha hittat på nå't som Du klarar av att lyssna till :D
hogge:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2010, 09:49:45 ---Jaho, nästa hogge låt!
SOm utkast låter det hur bra som helst ju... Vet inte vad som skulle låta bedrövligt, ja jo mixen då... Din sång låter inte mer fylle än det brukar! ;) (Alltså den låter som den brukar, haha, kanske mitt dåliga gehör som spökar. Det är jklart lite speciell sång..)
Här skulle fan passa med violin eller cello om det görs plats för den ;)
Gör färdigt! :)
--- Slut citat ---
Tack Divident :lol:
Sicket gött humör Du var på i helgen, hehe.. Jag med!
Hur som helst. Jag funderar faktiskt på om jag inte ska lägga lite stråkar på det här!?
När jag lade ut detta så var det i förhoppning om att få hjälp med det musikaliska - eftersom jag tyckte det sög fullständigt, men till min stoooora förvåning så verkar ju en del tycka att det är rätt bra, så jag får helt enkelt jobba vidare på det.
hogge:
--- Citat från: Emulator skrivet 24.01.2010, 13:07:36 ---Ja, sparka trummisen, stäm stränginstrumenten och gör om. Låten är bra :)
--- Slut citat ---
Tack som fasiken EMU! Kul svar! :lol:
Du har helt rätt.. Trummisen är redan varslad & gitarrerna är numera stämda. Ska prova att ta detta ett varv till..
--- Citat från: equality ---Det här är en bra grund! Snygg gitarrfigur. Du behöver inte min akke! :) Behövs lite mer klarhet i mixen. Strukturen har du ju så gott som klar.
--- Slut citat ---
Tack EQ.. Jag ska nog försöka få in stråkar på denna istället.. Ja, gitarrer också (givetvis), men stråkar är nog det som får dra det tyngsta lasset i versen.. Får se om jag får till det..
Men visst hade det varit lite läckert att få Equality-gitarr på det.. Jag tror att det hade blivit en helt ny låt.. Men samtidigt är det ju (lite) roligare om man lyckas "komma i mål" av egen kraft..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida