Forum > Demolåtar

Hogge - "My Best friends Girl"...

<< < (4/16) > >>

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 25.01.2010, 21:24:18 ---Schyst ändå. Inte så mycket att tillägga på det som sagts.

Skön kontrast mot dina andra låtar, kul att höra dig sjunga lite softare.

En sak jag stör mig på lite är dock att du alltid har några upptakter instumentalt innan refrängen, det är nog samma på denna, youtube och happy. Känns lite märklig mall att alltid följa!

Annars bra. Ser fram emot utvecklingen av denna.

--- Slut citat ---

Tack Freddy.. Hmm.. Jag började ju med någon form av rock/pop, och sen blev det svenska poplåtar för ett ögonblick och därifrån direkt över till något som liknade punk.. Men nu, med "YouTube" & "Uncle Sam" så är jag ungefär där jag vill vara.. Dock så har jag svårt att variera mig och just därför försökte jag bryta av med en ballad..

(Mitt första år här på KR har varit minst sagt varierat)  :wacko:

Just nu låter ju allt skiiiit.. Men en med lite seriöst arbete kring sångslingan (som givetvis ska sjungas om) så kanske det kan bli hyfsat så småningom?!

Har försökt att få till stråkar - och det kan bli bra, men min gratis-stråk-plugg (Synthway Strings) funkar inte alls utan kraschar min dator regelbundet. Så nu har jag tröttnat på det, hmmppff.. Nu vilar jag lite innan grejerna åker ut genom fönstret!
 :huh:

Hur som helst...
Du har givetvis helt rätt i upptakt innan refräng.. Det där är ju verkligen mitt största problem. Att ta sig till och från refräng.. Men jag raderade den "snutten" nu och gick direkt på ref.. Tror det blev mycket bättre.. Tack för tipset..

hogge:
Detta finns också i trådhuvudet, men här kommer en något längre version!

Filerna försvann från mitt tidigare försök så jag fick helt enkelt börja om..  :wacko:
Sången på denna är bara lagd som hastigast och endast för att testa sångslingor.. Men vad som är viktigt och det jag (just nu i alla fall) mest behöver lite hjälp med är:

Skall refrängen vara lite "ösigare" som i fefräng nr 1 (efter första versen, eller ska jag försöka hålla mig lugn låten igenom och därmed välja refrängalternativ 2 (efter vers 2 (som just nu har samma text som ettan dock))??

Refräng nr 2 är från början ett stick där gitarrsolot var tänkt att ligga, men så blev det ett refrängförsök av det istället och nu har jag svårt att välja vilket jag ska använda.. Tycker att det finns något bra hos båda alternativen..

Tacksam för svar!

[mp3=200,20,0,center]http://www.nehofmusic.se/music/Balladtest_100209.mp3[/mp3]

freddy:
Tja...

Jag röstar på den hårdare refrängen. Den tycker jag funkade bättre. Den andra blev lite rörig med all sång.

Däremot var det någon nergång på sången i melodin som jag tyckte lät lite konstig. Alltså på den "hårda" varianten. Så slipa lite mer på stämmorna där.

Sen tycker jag dina pre-refränger med pumpningar och grejer känns lite uttjatade, jag tycker du ska rakt på refräng i denna ;) Helt utan förvarning.

Bra ljud på denna, trummorna låter väl lite klena, men annars var det rätt fylligt, gillar som sagt gitarrljudet.

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 10.02.2010, 13:12:15 ---Tja...

Jag röstar på den hårdare refrängen. Den tycker jag funkade bättre. Den andra blev lite rörig med all sång.

Däremot var det någon nergång på sången i melodin som jag tyckte lät lite konstig. Alltså på den "hårda" varianten. Så slipa lite mer på stämmorna där.

Sen tycker jag dina pre-refränger med pumpningar och grejer känns lite uttjatade, jag tycker du ska rakt på refräng i denna ;) Helt utan förvarning.

Bra ljud på denna, trummorna låter väl lite klena, men annars var det rätt fylligt, gillar som sagt gitarrljudet.

--- Slut citat ---

Tack Freddy.. Ska kolla på det där med pre-refräng!!

Åsa:
Tjenare! Jag gillar den här låten! Har lyssnat på den version du lagt i ett inlägg längre ner.. vet inte vilken som är den senaste.
Tycker du kan höja nivån på sången lite mer, har du hört den förut? Ligger högre på refrängen än på versen va?
Se över stämmorna i slutet på första refrängen, där blev det lite bråkigt på sina ställen)
Jag kan inte ge tips om hur du kan bygga vidare på låten men jag kommer att följa den för den kommer att bli riktigt bra.
Fin soft vers och en medryckande bra refräng, bra blandning tycker jag!

Häjj!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion