Forum > Demolåtar
Hogge - "My Best friends Girl"...
MaxB:
Jomen jag gillar också det här! Min första idé på vilket instrument som skulle passa till det här lugna är givetvis ... mellotron-stråkar riktigt sorgsna mellotron-stråkar. Har du M-tron eller annan gratisvariant kanske?
Nästa steg var att jag plinkade långsamma toner på pianot samtidigt som jag lyssnade till det här och även pianot kändes rätt, t.ex. med tonerna E G F# D E paus H
Jag hinner inte göra egen musik och hinner inte heller spela in mellotron eller pianotonerna för att ge en idé härifrån men kanske du eller nån annan vill testa.
Du skapar magi med det här!
robblar:
Här är bra.
Det är en ballad, men låtarna fortfarande 100% Hogge.
Jag är inte säker på vilken typ av instrument som kunde ha varit med att höja den. Jag kommer inte ens föreslå stål den här gången:) Bara lite mer försiktig med trummor i början. Och kanske undan med rena gitarr när man lyfter i kören .. Jag vet inte. Vara kul att höra hur resultatet kommer så småningom!
(Hahah. Google translate høres akkurat ut som hun amerikanske dama i juryen i dansbandskampen! :lol: )
Robert
hogge:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.01.2010, 20:04:07 ---Jomen jag gillar också det här! Min första idé på vilket instrument som skulle passa till det här lugna är givetvis ... mellotron-stråkar riktigt sorgsna mellotron-stråkar. Har du M-tron eller annan gratisvariant kanske?
Nästa steg var att jag plinkade långsamma toner på pianot samtidigt som jag lyssnade till det här och även pianot kändes rätt, t.ex. med tonerna E G F# D E paus H
Jag hinner inte göra egen musik och hinner inte heller spela in mellotron eller pianotonerna för att ge en idé härifrån men kanske du eller nån annan vill testa.
Du skapar magi med det här!
--- Slut citat ---
Jääääklar va kul.. Tack som tusan för tipset och de positiva orden.. Jag kollar upp M-tron direkt.. Jag har et annat gratisprogram (Synthway Strings tror jag det heter) men det låser Cubase hela tiden så jag blir knäpp av att använda det..
Skulle också vara riktigt schyst att få med ett piano, så det ska jag också testa..
Supertips detta.. Tack igen..
hogge:
--- Citat från: robblar skrivet 25.01.2010, 20:39:54 ---Här är bra.
Det är en ballad, men låtarna fortfarande 100% Hogge.
Jag är inte säker på vilken typ av instrument som kunde ha varit med att höja den. Jag kommer inte ens föreslå stål den här gången:) Bara lite mer försiktig med trummor i början. Och kanske undan med rena gitarr när man lyfter i kören .. Jag vet inte. Vara kul att höra hur resultatet kommer så småningom!
(Hahah. Google translate høres akkurat ut som hun amerikanske dama i juryen i dansbandskampen! :lol: )
Robert
--- Slut citat ---
Tack Robblar.. Va kul att Du tycker det låter Hogge.. Det var ju min förhoppning.. Nu har jag ju släppt den typen av poplåtar som jag inledde min "musikkarriär" med och hoppas nu kunna få fram några alster i min nya Hogge-anda.. Konsten är dock att kunna variera sig men ändå hålla sig i samma färdriktining, om Du förstår hur jag menar..
Tack igen!
freddy:
Schyst ändå. Inte så mycket att tillägga på det som sagts.
Skön kontrast mot dina andra låtar, kul att höra dig sjunga lite softare.
En sak jag stör mig på lite är dock att du alltid har några upptakter instumentalt innan refrängen, det är nog samma på denna, youtube och happy. Känns lite märklig mall att alltid följa!
Annars bra. Ser fram emot utvecklingen av denna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida