Forum > Demolåtar

Chrome: Higher (feat. Michael och Julianna)

<< < (6/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 20.02.2010, 17:03:05 ---Visst är det de plattorna som lyser igenom. Well done oavsett.

Schysst att du bara kan beställa sång sådär ;)

--- Slut citat ---

haha, ja :D man får fråga snällt  :lol:

JO, det är väl inte helt omedvetet att man tar delar. tycker inte det är plagiat ändå, utan kanske just en liten mix av de olika, plus lite eget också såklart. Så kanske det blir en bra  och lite egen grej tillslut :D

Tänkte precis försvara oss att DM inte haft spansk gura, men det har de ju ;) :D

Bengan_gbg:
Jag har aldrig talat om plagiat - det hörs bara väldigt tydligt var influenserna kommer ifrån. Det är ju likadant i det jag gör! :)

Emulator:
Nejnej, menade inte att du skulle gjort det, jag svamlade bara om hur man blandar och ger från influenseran, influensa, nya intryck och vad det nu kan vara :D

Dividend:
Skall läsa kommentarer sen. Laddade hem den här för ett tag sen, och första intrycket var typ "discometal" eller nåt sånt. Faktiskt inte lyssnat på texten eller nåt, men alltså jag gillar det här trots allt.

Hitpotential (ofta använt i negativ bemärkelse, men här menar jag det som nåt bra) som liksom flyter samman med beats och annat, rent av känsligt och "konstnärligt" gjort. På nåt vis..

Inte så mycket till kommentar, har inget jag vill ändra på denna, funkar oavsett mix ;)

egghuvud:
Okej Hmmm jo det är så välarrat och välgjort att det blir sådär mycket tyckande om kommentarerna då. Så ta dem för vad de är. Det svåra mned en så massiv ljudbild är väl att det just blir massivt. Sedan är det väl lite det som är meningen Personligen skulle jag vilja haft mer luft vid de elktriska gitarrena och mindre på de spanska. Padljuden döljer lite av "trycket" i gitarrerna när de kommer in så där fett.
Sångne är jag ambivalent till. Tycker den ligger för långt in i mixen vill ha den mycket längre ferma. Är osäker på distljudet. Tycker din röst håller måttet för att "bära " mer av låten som den är. På något litet ställe är den off. Körerna var verkligen ett lyft. Snyggt och bra Jag hade köpt skivan.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion