Forum > Färdiga produktioner

Asti & ydderF - Jag vill veta vem du är (Ny version)

<< < (6/13) > >>

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.01.2010, 08:49:10 ---Låter som en softare Magnell.
Ljudmässigt fint som vanligt - kanske rösten är lite för långt fram i förhållande till instrumenten (eller tvärtom)
Modigt att skriva utan rim - det finns ett fåtal som skrivit låtar utan rim och man märker det inte ens - Susanne/Choen, Joni Mitchell ..
Trevlig melodi som flyter fram utan att sticka ut
Några trumslag på vänstersida känns lite plötsliga och långt ut ??

--- Slut citat ---
Jag har en annan version på gång med lite svagare sång och kanske aningen mer reverb på lead-sången. Vad säger man på svenska - ledstången?  :unsure:
Text utan rim var ett experiment, ville se om det funkade. Joni Mitchell är en av mina absoluta favoriter och Cohen är ju en fantastisk textförfattare!  :wub:
De plötsliga "trumslagen" på vänster sida är grannen som bankar i väggen!  :) Nej, jag har justerat detta i den nya versionen!
Roligt att du gillar låten och jämförelsen med Magnell - en annan favorit!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

hogge:

--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 20:22:40 ---
--- Citat från: hogge skrivet 24.01.2010, 17:53:42 ---
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 14:50:20 ---Kan du inte låtsas att det är Afzelius i stället....?  :unsure: :D

--- Slut citat ---

HAHA.. Näe sorry.. Får samma ångest av Afzelius tyvärr...  :lol:

--- Slut citat ---

....Göran Skytte....?  :unsure:

--- Slut citat ---

** ASGARV **

Jag har nu lyssnat några gånger till på denna, låten är så jääääkla skön att man inte kan låta bli.. Och faktum är att Du sjunger betydligt bättre än ovan nämnda Mikael.. Efter ett tag så vänjer man sig vid Din röst och Wiehe tonas ut och in kommer Asti..
Och ingen är gladare än jag  :P

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 28.01.2010, 12:22:10 ---
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 20:22:40 ---
--- Citat från: hogge skrivet 24.01.2010, 17:53:42 ---
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 14:50:20 ---Kan du inte låtsas att det är Afzelius i stället....?  :unsure: :D

--- Slut citat ---

HAHA.. Näe sorry.. Får samma ångest av Afzelius tyvärr...  :lol:

--- Slut citat ---

....Göran Skytte....?  :unsure:

--- Slut citat ---

** ASGARV **

Jag har nu lyssnat några gånger till på denna, låten är så jääääkla skön att man inte kan låta bli.. Och faktum är att Du sjunger betydligt bättre än ovan nämnda Mikael.. Efter ett tag så vänjer man sig vid Din röst och Wiehe tonas ut och in kommer Asti..
Och ingen är gladare än jag  :P

--- Slut citat ---
Jo jag! Jättekul med uppskattningen! Gläder och inspirerar!
Tack för det!
/Asti

Marruschkka:
Så ännu en behaglig visa från dej-du förnekar dej icke :D

Jag tycker ju att din skånska låter som Sveriges svar på det ädla idiomet Franska :P

Sen bryr jag mej inte om att det inte rimmar, ditt budskap är viktigare än formen, anser jag.

Håller med Freddy om att dina mixar alltid har så fin ljudbild, angenämt att lyssna på, sådär låter inte mina mixar-än ;)
Men jag går i skola hos några duktiga här på forumet, så det tar sej B)

Tack för den här :)

/Marre

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.01.2010, 14:15:22 ---Så ännu en behaglig visa från dej-du förnekar dej icke :D
Jag tycker ju att din skånska låter som Sveriges svar på det ädla idiomet Franska :P
Sen bryr jag mej inte om att det inte rimmar, ditt budskap är viktigare än formen, anser jag.
Håller med Freddy om att dina mixar alltid har så fin ljudbild, angenämt att lyssna på, sådär låter inte mina mixar-än ;)
Men jag går i skola hos några duktiga här på forumet, så det tar sej B)
Tack för den här :)
/Marre

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker visan är behaglig! "Sveriges svar på det ädla idiomet Franska" - du menar ren rotvälska?  :unsure:
Det var som sagt ett experiment att strunta i rim. Att rimma innebär väl ungefär att extrasalta och det är ju inte bra för kolesterolvärdet!  :)
Kul också att höra att ljudbilden är fin - tror att jag mixar bättre nu tack vare bra tips från KR-medlemmar!
Du är säkert snart där och förbi också - om inte redan!  :)
Tack för lyssning och kommentar!

/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion