Forum > Färdiga produktioner
Asti & ydderF - Jag vill veta vem du är (Ny version)
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 20:22:40 ---
--- Citat från: hogge skrivet 24.01.2010, 17:53:42 ---
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 14:50:20 ---Kan du inte låtsas att det är Afzelius i stället....? :unsure: :D
--- Slut citat ---
HAHA.. Näe sorry.. Får samma ångest av Afzelius tyvärr... :lol:
--- Slut citat ---
....Göran Skytte....? :unsure:
--- Slut citat ---
Humor på hög nivå :lol:
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.01.2010, 22:09:32 ---En typisk astilåt kan man väl säga, varken mer eller mindre. Flyter på i behagligt lunk, aldrig blir man osäker att nåt mindre trevligt ska hända. Kanske är det svagheten - saknaden av det oväntade, det där som gör att man sitter lite på spänd, fast på ett skönt sätt. Gillar countrystuket, den lite vemodiga sången med antydan till ett leende. Man blir aldrig besviken på asti!
--- Slut citat ---
"Typisk astilåt" - kanske kan kallas astigmatisk ....? :unsure:
"aldrig blir man osäker att nåt mindre trevligt ska hända" - det är väl bra, däremot vore det väl kul om något mera trevligt skulle hända! :)
Nej, jag är helt med på vad du menar! Låten är ju väldigt konventionell med vers och refräng - utan stick eller variationer i dynamiken!
Här ville jag försöka skapa variationer enbart med kören, men det räcker kanske inte för en hel låt....? Kanske skulle försöka få till ett stick.......
"Man blir aldrig besviken på asti!" - Inte det? Fråga min fru! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
robblar:
Liker denne! Stor fan av din dialekt. :)
asti:
--- Citat från: robblar skrivet 26.01.2010, 15:54:36 ---Liker denne! Stor fan av din dialekt. :)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! (inkl dialekt) :)
cykeln:
Låter som en softare Magnell.
Ljudmässigt fint som vanligt - kanske rösten är lite för långt fram i förhållande till instrumenten (eller tvärtom)
Modigt att skriva utan rim - det finns ett fåtal som skrivit låtar utan rim och man märker det inte ens - Susanne/Choen, Joni Mitchell ..
Trevlig melodi som flyter fram utan att sticka ut
Några trumslag på vänstersida känns lite plötsliga och långt ut ??
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida