Forum > Färdiga produktioner
T.O.T.T. - The End
Gurano:
Låter som att du e däppt i däsan när du sjunger. :lol:
ja inte riktigt min bag, men det kan säkert uppfattas som bra med andras öron. Bra ljud dock! det är nog ingen tillbakalutad lyssning som gäller, prio 1 är snarare ett röj på dansgolvet! Där funkar det nog.
Ha det gott
Gurano
mahan:
Tjou HottenTOTT!
Visst e detta 80-tal som ur kakburken, snygga synthar och sound.
Mixen låter alltför torr dock, kör ut lite eko och/eller reverb på spåren
så får hela låten lite mer luft under vingarna och kommer att låta större o häftigare! :)
h. johan
kruSHka69:
Hmmm...
Mina influenser till T.O.T.T. kommer från musik som gjordes på 70-talet.
90-talssynth och eurodance...
Jag känner mig inte smickrad men blir inte heller ledsen utan kan konstatera
att vi inte lyssnat lika mycket på elektronisk musik. Därför hör vi olika saker i min musik ;)
Däsdäppt bör nog stämma... jag var lite förkyld när sången las :)
Tanken med T.O.T.T. är att använda minimala medel. Jag försöker göra musik som fick mig
att börja göra musik 81-82. Det betyder... inte 37 synthar och 174 effekter. Snarare en trummaskin,
2-3 synthar och en handfull effekter. Kanske därför det låter "torrt" och "kraftlöst"?
Tack för alla tipsen! :)
equality:
Känner mig inte hemma i denna genre som jag uppfattar ganska synthig :D
Kul att lyssna på och det är inga dåliga arpeggion du sjösätter. Blir en ganska kul konstrast
mot den långsamma sången. Jag blir till slut yr i bollen och det kanske är meningen? :P
Emulator:
--- Citat från: kruSHka69 skrivet 24.01.2010, 11:57:27 ---Hmmm...
Mina influenser till T.O.T.T. kommer från musik som gjordes på 70-talet.
Tanken med T.O.T.T. är att använda minimala medel. Jag försöker göra musik som fick mig
att börja göra musik 81-82. Det betyder... inte 37 synthar och 174 effekter. Snarare en trummaskin,
2-3 synthar och en handfull effekter. Kanske därför det låter "torrt" och "kraftlöst"?
--- Slut citat ---
Men det låter för modernt för 81-82, men ändå "torrt och kraftlöst" som i vintage. VINtage på fel sätt kanske :S
jag tror att en liten uppfräschning av ett fåtal instrument kan göra massvis :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida