Forum > Demolåtar
Exitone - Reginald licks his wounds
Arete:
Leklustan föll på ikväll... Har suttit och pulat lite med detta stycke, som väl kan kallas mörk ambient eller nåt sådant antar jag:
http://feedlabel.se/arete/exitone_reginald_licks_his_wounds.mp3
Allt utom trumspåret är liveinspelat, lär då vara första gången för mig :-)
Tar gärna lite allmän kritik på om det är nåt som gillas/hatas, om nåt element sticker i örat medans resten funkar, och liknande. Som vanligt behöver ni inte vara rädda för att såra mitt ego, rak och ärlig kritik tack :-)
Emulator:
Lyssnar. blev irriterad på nåt ljud i början, återkommer vilket :)
Snyggt gjort detta, väldigt suggestivt. Lite obehaglig känsla i det hela, något är inte rätt...kanske reginald som mår illa ;)
Mysigt creepy, sånt älskar jag! Valljuden (tja....du vet) är riktiga favvisar!
00:19 nån virvelgrej som låter på tok för glad! Detta var det jag menade med den inledande meningen :)
Annars top. Kanske skulle passa med spoken word på denna? Det tror iallafall jag.
Det finns en hel del grejjor som sticker i örat, men det SKA det göra. Detta skall vara taggit och inte inbjudande utan man ska känna att det är lite hotfullt.
Jättebra!
mahan:
Tänkte redan stänga spelaren efter 15 sek. men nånting höll mig kvar. Den lite djuriska ljudbilden för framåt, vad månne finns bakom knuten typ. Spookie sounds, får för mig att Reginald är en groda :)
Efter 4:10 så är ljudbilden nära att spricka (hård synthvolym) på sina ställen, tar lixom lite musten ur stämningen.
Genren kanske kunde kallas för MODERN HYPNOFACTORY ? :)
Du har lyckats med ditt alster eftersom jag lyssnade
och otroligt nog även kommenterade, musik som jag int begriper ett dyft av :D
h. Johan
shiny1:
En klart softarlåt! Bakgrunden är riktigt fin, fast mest i början fram till 1:30, sen kommer det in störande mörka ljud :o
och så är det ett irreterande ljud som kommer in rätt ofta, nån slags supersnabb snare/hatslinga
ska nog säga att jag inte lyssnar på ambient :ph34r:
Arete:
Tack och bock för kommentarer gott folk :-)
@Emulator: Mmmm... jo den retriggen är inte så snygg. Ska ta och putsa lite på den.
Valljuden? Menar du min "sång"? :-) Skulle tro att det är den som du menar iaf... kul att du gillar mitt gnylande :-)
@mahan: Musik ska inte begripas, den ska kännas :-) Ljudet som börjar spricka vid 4:10 är faktiskt inte en synt, det är en (rätt hårt) effektad gitarr :-) Ingen aning om vad "hypnofactory" är, men jag gissar nån musikstil från 70-talet? Ge gärna lite exempel på såna artister så lyssnar jag gärna in mig :-)
@shiny1: Störande mörka ljud var ju lite av meningen med låten ;-) Ska fila på de snabba retriggarna, håller med om att de inte låter så bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida