Forum > Färdiga produktioner

Clemenz - Du e för bra för att va sann

<< < (9/15) > >>

Clemens:

--- Citat från: equality skrivet 23.01.2010, 20:01:22 ---"Clemenz"  :lol:
Introt är väl Tusen och en natt?  :unsure:
Bra i sin genre och snyggt proddat! Har du spelat den för Bert?

--- Slut citat ---

Ähh..är väl inte så noga he..he...introt alltså..Bert får väl gå in på kontrollrummet å lyssna...Tack/C

Clemens:

--- Citat från: perrra skrivet 23.01.2010, 20:10:03 ---Alltså. jag har lyssnat 6 gånger på låten nu .. Och det låter KIKKI DANIELSSON 1993. typ sån dansband .

Introt är inget alls snott från Tusen och en natt, det behöver du inte ens tänka på, för det är så olikt och inte ens närheten av samma harmonier och ackordsföljd :)

Lite dansbandguror är det som saknas, lite fills i verser och refräng, lite plock osv så är ju låten faktistk komplett !!

Jag dricker pilsner till låten nu  :wub:

--- Slut citat ---

Skål! /C

perrra:
Grejen är att du har ju det i blodet  :lol:

Fortsätt att göra en uppsättning vetja?  Om du vill ha några tusenlappar per låt :)

Det bra med dansmusik överlag är ju att alla dansband liverapporterar , så varje gång den liras ute på krogarna/folkparkerna så får man ju stim, jag får ungefär 900:- per låt i just bara liverapporteringar per halvår ;)

DET DU! ;)

Dansband is the shit!

stajo:

--- Citat från: perrra skrivet 23.01.2010, 20:10:03 ---Alltså. jag har lyssnat 6 gånger på låten nu .. Och det låter KIKKI DANIELSSON 1993. typ sån dansband .

Introt är inget alls snott från Tusen och en natt, det behöver du inte ens tänka på, för det är så olikt och inte ens närheten av samma harmonier och ackordsföljd :)

Lite dansbandguror är det som saknas, lite fills i verser och refräng, lite plock osv så är ju låten faktistk komplett !!

Jag dricker pilsner till låten nu  :wub:

--- Slut citat ---
jepp bra vibrationer var det första jag tänkte på men melodimässigt är väl bara upptakten lik.
Fast allt är ju likt allt och det gäller ju tyvärr inte bara denna genren.

equality:

--- Citat från: Clemens skrivet 23.01.2010, 20:11:46 ---Ähh..är väl inte så noga he..he...introt alltså.

--- Slut citat ---

Absolut inte men tänkte att du kanske flörtade med nån låt som jag trodde jag kände igen.  ;)
Perra har rätt, det är inte Tusen och en natt men kanske som jag fick i 25-årspresent av kompisar som tyckte jag lyssnade för lite på dansband.  :P Hur som helst jättebra gjort. Den här genren får en massa skit men håller med Hogge om att den har vitaliserats. Att skriva starka refränger tycker jag dessutom är göööörsvårt. Du har verkligen lyckats!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion