Kontrollrummet

Angrod - Sommarsång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
LÅTNAMN: Sommarsång
ARTIST/GRUPP: Angrod
GENRE: Instrumental Ballad
LÅTLÄNGD: 3:15
KOMPOSITÖR: Angrod Falaisson
PRODUCENT: Angrod Falaisson
EV. MEDVERKANDE: Angrod
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 21.01.2010, 05:51:58 by Angrod »
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tyvärr måste jag såga detta. Låter som du lagt en melodistämma på ett autokomp från ett Casiopiano från 1986. Det blir klichéartat, opersonligt, mekaniskt, själlöst... Försök hitta en intressant harmoniföljd och lita på ditt melodisinne. Jag lovar att det blir bra mycket intressantare då.  :) Lycka till! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bekant med Eko på KR? Såg att han kommenterat din lärare i ryska på myspace...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Är bekant med Eko! Yes!

Angående Casio-jämförelsen! Lite mer avancerat är det faktiskt!.
Det är en enkel melodi som jag klämde fram när jag köpt min synth för några år sedan.
Kompet är faktiskt komponerat, men så bra som ett färdigt auotkomp. Man tackar och bockar, Kanske kan man få jobb på Casio? Lyssna särkilt på variatonerna i G. (takt 8 och 26 i första strofen)

Det kommer mer förhoppningsvis!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är bekant med Eko! Yes!

Angående Casio-jämförelsen! Lite mer avancerat är det faktiskt!.
Det är en enkel melodi som jag klämde fram när jag köpt min synth för några år sedan.
Kompet är faktiskt komponerat, men så bra som ett färdigt auotkomp. Man tackar och bockar, Kanske kan man få jobb på Casio? Lyssna särkilt på variatonerna i G. (takt 8 och 26 i första strofen)

Det kommer mer förhoppningsvis!

Häftigt, trodde definitivt att det är ett autokomp!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Jag är ledsen, men det låter billig karaoke-bakgrund på finlandsbåt om detta. Tyvärr.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är bekant med Eko! Yes!

Angående Casio-jämförelsen! Lite mer avancerat är det faktiskt!.
Det är en enkel melodi som jag klämde fram när jag köpt min synth för några år sedan.
Kompet är faktiskt komponerat, men så bra som ett färdigt auotkomp. Man tackar och bockar, Kanske kan man få jobb på Casio? Lyssna särkilt på variatonerna i G. (takt 8 och 26 i första strofen)

Det kommer mer förhoppningsvis!

Det tog en stund innan tioöringen trillade ner - kul att du hittat hit - men jag får nog hålla med de andra om låten ganska så själlös faktisk - jag har hört mycket bättre alster från dig. Den där franska till exempel. Kör på den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kontrollrummet är nytt för mig, men har hört mycket gott om det av "Eko".
Ville lägga ut nåt enkelt för att se responsen. Tack för de synpunkter jag fått. Är alltid glad om det kan preciseras och då bli konstruktivt. Vi är väl här inte för att bräcka varandra utan hjälpa varandra utvecklas och samtidigt ha kul?
Min synth behöver en bättre ljud-motor helt klart. Tittade på en variant förra veckan, men den ger inte mycket mer för pengarna. Får försöka klämma ut lite till ur denna vad jag kan.
Jag har inga trummor även om jag funderat på elektro-dito. Kanske blir det det jag satsar på i stället. Gitarr, Bas och keyboard (synthen) är annars det jag jobbar med. Den får ofta spela trummor!
Annars tar jag gärna emot hjälp i form av konstruktiva tips, eller rent av förslag till pålägg av andra. Allt för att höja det hela, hoppas jag ödmjukt.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kontrollrummet är nytt för mig, men har hört mycket gott om det av "Eko".
Ville lägga ut nåt enkelt för att se responsen. Tack för de synpunkter jag fått. Är alltid glad om det kan preciseras och då bli konstruktivt. Vi är väl här inte för att bräcka varandra utan hjälpa varandra utvecklas och samtidigt ha kul?
Min synth behöver en bättre ljud-motor helt klart. Tittade på en variant förra veckan, men den ger inte mycket mer för pengarna. Får försöka klämma ut lite till ur denna vad jag kan.
Jag har inga trummor även om jag funderat på elektro-dito. Kanske blir det det jag satsar på i stället. Gitarr, Bas och keyboard (synthen) är annars det jag jobbar med. Den får ofta spela trummor!
Annars tar jag gärna emot hjälp i form av konstruktiva tips, eller rent av förslag till pålägg av andra. Allt för att höja det hela, hoppas jag ödmjukt.


Du har helt rätt i att vi inte är här för att bräcka varandra, utan precis som du säger att vi är här för att hjälpa varandra och komma med både plus och minus och tips och råd.

Jag rekommenderar att du tittar runt lite på demoavdelningen och ser hur vi andra har gjort och hur vi presenterar låtarna.
Du har lagt upp dina alster på "Färdiga demon" utan nån vidare information om vad du vill ha kritik på.

Postar man på färdiga så vill jag tro att man har en färdig låt. Men att man kanske vill ha lite hjälp och råd för den där sista finishen. (En demo värd att skicka till ett skivbolag/förlag t.ex)

Detta låter ju ganska långt från en färdig demo. Här finns hur mycket jobb kvar som helst. Både mixtekniskt arrmässigt och framförallt produktionsmässigt.

Posta på halvfärdiga och precisera vad det är du vill att vi ska lyssna på och vad det är du är ute efter mm
Ju mer info desto lättare för oss att kommentera.  :) :)

Gör du detta så lovar jag att responsen kommer bli en annan. Men var beredd på att vi är ärliga här så vänta dig inte att bli smekt medhårs  :lol:


Ha det fint

Micke

« Senast ändrad: 20.01.2010, 15:21:25 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, måste sälla mig till kritikerna och hålla med. Det låter casio lixom.

Sen undrar jag vad det är för keyboard? Det verkar som den knappt är anslagskänslig, för pianoslingan är oerhört stolpig och onyanserad.

Även här så missar tonerna beatet. Skall det vara njutbart måste det spelas i takt, annars störs man.

Vilken utrustning har du? någon daw?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är väl nivån på tekniken som gör det hela själlöst, inte kompositionen. (Som iofs inte tilltalar just mig heller.)

VÄlkommen!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Oki doki!

Det handla rom  att lägga "alstren" i halvfärdiga då eller vad det kallas!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hittar inte länk till låt eller låt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google