Forum > Demolåtar
emu: Larger v2
asti:
Har lyssnat på den två gånger nu och andra gången kände jag igen den - det var samma låt som jag hörde första gången, nämligen "Larger" med Emu! En ren rip-off! :)
Nä, men detta tycker jag absolut du ska jobba vidare med! Låter som inledningen av en powerballad!
Man väntar bara på att trummor, bas och gitarrer ska "braka loss"!
/Asti
Emulator:
EQ: tack för lyssning :) Skall se om den där sajten kan ge någe tips :D
Asti: Då fortsätter jag! Tack ska du ha!
cykeln:
Ja, nu har jag varit på en Beatles-konsert med två lokala gitarrfantomer
så nu låter inte annat så mycket för världen ;)
Men visst är det värt att bygga vidare - du har något sorgset vackert här
Minska gärna på Garfuncle-reverbet
Keep it simple
Emulator:
Annat kanske inte låter så himla bra, men det är väl kul att komma där ifrån och lyssna på bra låtar?
:rolleyes:
Jag är ju normalt reverballergiker, så det minskas nog. Var nog mest en barnslig förtjusning i att äntligen ha ett reverb som fukar bättre än D-verb som jag får utslag av.
tack o tack. Simple it is, det är tanken iaf!
Tokai:
Jag känner igen mig själv i att man har kommit på nåt bra och sen tycker att det låter som nåt annat och inte kan komma på varifrån. Skallen är ju full av melodier, egna, andras - en enda röra alltihop.
Lyssnar man på andras musik kan man ofta höra mer eller mindre referenser till annan musik. Nick Lowe, som jag gillar skarpt, knycker hejvilt (av kärlek till ursprunget) men i slutändan är det ändå svårt att veta varifrån.
Per Gessle gör det dock med mindre finess.
Antar det är partiet "I want to know..." som du tycker liknar nåt annat. Känner igen det på nåt sätt men kommer in på varifrån. Tycker du ska jobba vidare med låten och som sagt - du är i gott sällskap
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida