Kontrollrummet

Freddy ft. YNOT - Scars

gäst · 60 · 13870

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Nu var det dags för hårdrock igen.. Symfonisk sådan, med extra allt  :ph34r:

Tog hjälp av ynot denna, fick massa balla tagningar av honom. Sen har jag ändrat lite delar i efterhand med, så jag vet inte om ynot känner igen låten längre :) Ett "skumt" gitarrsolo blev det med.. :) funkar det?


[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]


Tyck gärna till. Lite konstiga nivåer bitvis märkte jag. Får se vad ni tycker.

Lyrik:

Scars

Now you get defensive
Let's burn in the cleansing fire
Your lies they sing forever
You're Lost within that embrace 

Scars

Enough of your leaching
Don't speak with a tattered tongue
How come you say forever
Thorns, my crown of nevermore

You better heal my...

Scars, Inside of me
Insanity, Scars

Scars, Inside of me
Insanity, Scars

Find - you're half way there
Find - you're ordinary

I've lost my grip
I'm giving in



Fixat i mix två:

-Sänkt hela trumsetet med -1.5dB
-Mindre klick/diskant i kaggen.
-Höjt ynot på sista refrängen, så att han är lika hög som i första. Missade detta i första mixen.
-Sänkt mina körer i slutet, så dom "sitter" bättre.
-Lagt till en liten dissonant stråke i breaket innan vers 2.
-Lagt till halvtons-delay på mainsången, dock tagit bort åttondelsdelayen som jag hade tidigare, tycker det blev bättre och tydligare nu.
-Redigerade felskrivningar i texten :)
-Sänkte en stämma i slutet på vers 1.



Version 3

Ynot har sjungit in dom två sista partierna nu också. Så jag slipper vara ensamen där :) Blev lite mustigare. Han bjöd även på lite schyst ad lib. Vad tycks?

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]

Gamla finns fortfarande här:

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/scars1.mp3[/mp3]


ynot har gjort en video:


« Senast ändrad: 09.03.2010, 03:30:02 by freddy »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C


freddy

  • Gäst
He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

Haha, ja du har nog rätt där. Hårdrock med symfoniska inslag är nog bättre epitet för detta. Så man inte lurar gamla symforockers :D

Tackar annars!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

Haha, ja du har nog rätt där. Hårdrock med symfoniska inslag är nog bättre epitet för detta. Så man inte lurar gamla symforockers :D

Tackar annars!


Du kan få genre här som passar bättre, Emo/Nu-metal med en stor dos Grunge  :lol:

Oavsett genre så var det riktigt rolig lyssning. Lyssande inte på mixtekniska prylar utan på låten som helhet. Och som helhet gick den helt klart hem här i Solna.

Nice!

Micke



freddy

  • Gäst
He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

Haha, ja du har nog rätt där. Hårdrock med symfoniska inslag är nog bättre epitet för detta. Så man inte lurar gamla symforockers :D

Tackar annars!


Du kan få genre här som passar bättre, Emo/Nu-metal med en stor dos Grunge  :lol:

Oavsett genre så var det riktigt rolig lyssning. Lyssande inte på mixtekniska prylar utan på låten som helhet. Och som helhet gick den helt klart hem här i Solna.

Nice!

Micke



haha, åfan.. är det DET vi lirar? :) :)

nåja, kul att du gillade.  B)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skitbra låt och kompetent lirat,men trummorna är väldigt intensiva eller kanske bara för högt mixade??
Sången kanon oxo...men som sagt virvel och kick var lite för dominanta.
Får lite Zeppelin vibbar på vissa partier(typ Kashmir) och det är ju inte fy skam...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


freddy

  • Gäst
Skitbra låt och kompetent lirat,men trummorna är väldigt intensiva eller kanske bara för högt mixade??
Sången kanon oxo...men som sagt virvel och kick var lite för dominanta.
Får lite Zeppelin vibbar på vissa partier(typ Kashmir) och det är ju inte fy skam...

Yes, dom blev nog lite höga faktiskt :) Sänker till nästa mixsväng.

Tack tack!  :lol:


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
me like bra jobbat freddy
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skitbra detta :)  Versen känns som det absolut bästa, låter elakt och sktiigt. Musiken passar perfekt till ynots taggtrådssång.


Lyssnar i laptop så mixen vet jag inget om :)

Tyckte allt funkar, gitarrutflykter och annat.


Snyggt jobb med rösterna, både sångmässigt, och arrangemang.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Nu har jag inte lyssnat på en 10000del av dina verk här uppe men av det jag hört så är detta det klart bästa. Verserna är grymt bra och framför allt känns sången brutalt rätt! Själv önskar jag att sången var mer "in the face" och klistrad upp i nyllet. Tror verkligen det skulle vara kanonsnyggt. Nog för att det låter bra så här också men.. =)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En tysk chokladförpackning med engelska praliner och väldigt mycket metall i kicklådan men det är ju redan kommenterat - hade jag gillat sån här musik så hade det här varit dunderbra. Nu är jag lite mer traditionell så tre smilisar får den  :D :D :D
Mixen låter kanon BTW
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fy fan vad bra. Det har allt jag gillar. Måste bara få namedroppa lite...

Zakk Wylde
Freddie Wadling
In flames

Liksom!!!!!!

Gitarrsolot hade ett fult sound och trummorna får gärna låta mer 70-tal istället för klicke-ti-klack. Annars tip-top.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
usch, dessa förbannade 70talstrummor  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
usch, dessa förbannade 70talstrummor  :rolleyes:

Ok. Fel uttryck.

Ärliga akustiska trätrummor då?

 :unsure:


freddy

  • Gäst
me like bra jobbat freddy

Kul att du gillar ynot. Tack som fan för sången, du har en grym röst och sjöng in denna riktigt snabbt :)

Skitbra detta :)  Versen känns som det absolut bästa, låter elakt och sktiigt. Musiken passar perfekt till ynots taggtrådssång.
Lyssnar i laptop så mixen vet jag inget om :)
Tyckte allt funkar, gitarrutflykter och annat.
Snyggt jobb med rösterna, både sångmässigt, och arrangemang.

Nice att det funkar. Visst sitter ynot fint i detta, hade inte klarat det utan honom. Grym röst. Tack emu!

Nu har jag inte lyssnat på en 10000del av dina verk här uppe men av det jag hört så är detta det klart bästa. Verserna är grymt bra och framför allt känns sången brutalt rätt! Själv önskar jag att sången var mer "in the face" och klistrad upp i nyllet. Tror verkligen det skulle vara kanonsnyggt. Nog för att det låter bra så här också men.. =)

Haha, så många verk är det inte.. Inte här iaf. :) Det är bara en bråkdel av all musik jag gör som jag postar. Kul att sången funkar, lite mindre reverb kanske? För att få fram den? Kanske kan prova det iaf. Tack!

En tysk chokladförpackning med engelska praliner och väldigt mycket metall i kicklådan men det är ju redan kommenterat - hade jag gillat sån här musik så hade det här varit dunderbra. Nu är jag lite mer traditionell så tre smilisar får den  :D :D :D
Mixen låter kanon BTW

hehe, intressant kommentar :) Tack Eko. Kul att mixeriet funkar även för dig!

Fy fan vad bra. Det har allt jag gillar. Måste bara få namedroppa lite...

Zakk Wylde
Freddie Wadling
In flames

Liksom!!!!!!

Gitarrsolot hade ett fult sound och trummorna får gärna låta mer 70-tal istället för klicke-ti-klack. Annars tip-top.

Ja, vi sa det jag och ynot, den där wernborg är sällan riktigt nöjd.. så vad är det han gillar? Sen tog vi och satte ihop alla dessa influenser till en enda stor rockgryta och krydda efter behag. :)

Nej, men skoj mannen. Får se om jag tonar ner trummorna lite, kan nog funka med lite mindre klick i baskaggen.

Solot och soundet föll sig inte riktigt på plats heller kan jag tycka. Får fundera lite, wahwah känns spontant som något som skulle tillföra något :)


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Skitbra!!!

Jag är väl inte helt förtjust i trummorna, tycker både virvel och kagge är lite höga. Gitarrerna kunde kanse få komma upp lite mer i volym också (eller kanske inte behövs med lägre trummor?).

Jätteskön sång, grymt bra riff och sköna stråkar!

Jag tycker solot funkade bra
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


freddy

  • Gäst
Fixat i mix två:

-Sänkt hela trumsetet med -1.5dB
-Mindre klick/diskant i kaggen.
-Höjt ynot på sista refrängen, så att han är lika hög som i första. Missade detta i första mixen.
-Sänkt mina körer i slutet, så dom "sitter" bättre.
-Lagt till en liten dissonant stråke i breaket innan vers 2.
-Lagt till halvtons-delay på mainsången, dock tagit bort åttondelsdelayen som jag hade tidigare, tycker det blev bättre och tydligare nu.
-Redigerade felskrivningar i texten :)
-Sänkte en stämma i slutet på vers 1.

Bättre?

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/scars2.mp3[/mp3]


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Japp, nu tycker jag att det låter jättebra! (baserat på lyssning i halvkassa lurar på jobbet..)

Kom just på att det låter som Queensryche borde låta nuförtiden med tanke på hur dom verkar vilja låta B)...dock så lyckas du/ni mycket bättre än dom! (ok, Tate har en lite annan röst...men ändå)

Skitbra helt enkelt!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början  och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt.   :)


freddy

  • Gäst
Skitbra!!!

Jag är väl inte helt förtjust i trummorna, tycker både virvel och kagge är lite höga. Gitarrerna kunde kanse få komma upp lite mer i volym också (eller kanske inte behövs med lägre trummor?).

Jätteskön sång, grymt bra riff och sköna stråkar!

Jag tycker solot funkade bra

Japp, nu tycker jag att det låter jättebra! (baserat på lyssning i halvkassa lurar på jobbet..)

Kom just på att det låter som Queensryche borde låta nuförtiden med tanke på hur dom verkar vilja låta B)...dock så lyckas du/ni mycket bättre än dom! (ok, Tate har en lite annan röst...men ändå)

Skitbra helt enkelt!


Fan vad nice MacTS! Kanske ska fråga Q om dom behöver lite låtar? haha, men deras senare har inte varit mycket att hänga i rockgranen direkt. Jag är ett gammalt fan, det vet du nog. Så det värmer ju extra när du nämner band jag faktiskt gillar.

Bra att det funka bättre i mix 2.

Rock on!


freddy

  • Gäst
Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början  och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt.   :)

Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D

Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...

Tack för kommentar och feedback!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jorå,nu låter det bättre om trummorna,kanske virveln skulle kunna sänkas pytte pytte lite till.
Ang Gurorna! är det GR3 ellerer 4:an ?? Och vad har du för gitarr/mickar(gillar soundet här(Kompgurorna)) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början  och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt.   :)

Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D

Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...

Tack för kommentar och feedback!

Nittiotal som typ Megadeaths Symphoni of destruction eller Rage against the machine, alltså inte i en negativ bemärkelse egentligen utan ganska tungt och rått, fast ändå lite torrt... hmmm njaee jag vet inte förresten. Glöm det jag är nog lite trött i huvudet idag....  :)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Wow  :wub: låter mums skön låt !
om jag nu ska peta lite  :ph34r:
gitarren i slutet hmmmmmm helt rätt men behöver smälta in lite mer i ljudbilden
antingen sänka lite eller trixa in med lite reverb kanske,,
bwf tummar upp!!! gött mos Freddy och Ynot
bra jobbat!

Mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
Jorå,nu låter det bättre om trummorna,kanske virveln skulle kunna sänkas pytte pytte lite till.
Ang Gurorna! är det GR3 ellerer 4:an ?? Och vad har du för gitarr/mickar(gillar soundet här(Kompgurorna)) 

GR4 är det. Men det är en förstärkarmodell som även finns i 3:an. Så det ska nog inte vara någon skillnad där..

Lirar på en ESP LTD H-200(EMG HZ heter mickarna på den), hon ser ut såhär (fast lite mörkare i lacken):



Kul att du gillar soundet!


freddy

  • Gäst
Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början  och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt.   :)

Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D

Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...

Tack för kommentar och feedback!

Nittiotal som typ Megadeaths Symphoni of destruction eller Rage against the machine, alltså inte i en negativ bemärkelse egentligen utan ganska tungt och rått, fast ändå lite torrt... hmmm njaee jag vet inte förresten. Glöm det jag är nog lite trött i huvudet idag....  :)

Aha då är jag med. Symphony of destruction äger ju, låter nog hyfsat bra idag med skulle jag tro. Förstår hur du menar iaf, tror du har en poäng där helt klart.

Wow  :wub: låter mums skön låt !
om jag nu ska peta lite  :ph34r:
gitarren i slutet hmmmmmm helt rätt men behöver smälta in lite mer i ljudbilden
antingen sänka lite eller trixa in med lite reverb kanske,,
bwf tummar upp!!! gött mos Freddy och Ynot
bra jobbat!

Mvh

Ska kolla upp det, kul att du gillar låten!

Tack!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Mysigt detta.. Påminner om Queensryche till viss del.. Men då pratar vi 90-tal.
Grymt snygg produktion (som alltid) & de symfoniska inslagen är 100% kanon. Sången passar låten perfekt även om jag kommer på mig med att sitta och vänta på att den ska ta fart..
Just nu har den låst sig på nå'n form av Depeche Mode läge.. Det passar visserligen, men det där turboläget (lyftet), som jag väntar på, infinner sig aldrig..

Eller såhär.. Allt är så inihelsikes bra att jag velat haft en riktig rökar-refräng som fått mig att börja svänga mitt korthåriga huvud lite vildare.. Nu är det vackert, stämningsfullt och jäkligt proffsigt, men jag saknar något som tar det vidare..

Fullständigt obegripligt kanske??  :huh:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


freddy

  • Gäst
Mysigt detta.. Påminner om Queensryche till viss del.. Men då pratar vi 90-tal.
Grymt snygg produktion (som alltid) & de symfoniska inslagen är 100% kanon. Sången passar låten perfekt även om jag kommer på mig med att sitta och vänta på att den ska ta fart..
Just nu har den låst sig på nå'n form av Depeche Mode läge.. Det passar visserligen, men det där turboläget (lyftet), som jag väntar på, infinner sig aldrig..

Eller såhär.. Allt är så inihelsikes bra att jag velat haft en riktig rökar-refräng som fått mig att börja svänga mitt korthåriga huvud lite vildare.. Nu är det vackert, stämningsfullt och jäkligt proffsigt, men jag saknar något som tar det vidare..

Fullständigt obegripligt kanske??  :huh:

Haha, DM-läge. Det var väl lite medvetet att kanske inte gå på en hockeyrefräng, även om jag hoppades på att det skulle funka ändå.

Kul att det låter proffsigt och att mixen låter bra. Vi har pratat om någon till låt i samma stil, typ.. :) Får se.

Tack hogge!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Oj, denhär har jag missat :wacko:
Fy fläsk va bra. Det är liksom mera än bara ös. Gillar att låten varierar. Om jag skall hitta nåt mindre positivt så är det partiet vid 150-170 på KR-spelaren där gitarrerna spelar i stämmor. Märkväl att jag inte säger negativt utan mindre super...öh :unsure:
Sångrösten är lagom frän... gillade framför allt refrängen  "Scars...."
Nej, nu skall jag lyssna en gång till :D

Space

P.S. säger inget om mixen, lyssnar i min laptop
Life is too short to remove USB safely


freddy

  • Gäst
Oj, denhär har jag missat :wacko:
Fy fläsk va bra. Det är liksom mera än bara ös. Gillar att låten varierar. Om jag skall hitta nåt mindre positivt så är det partiet vid 150-170 på KR-spelaren där gitarrerna spelar i stämmor. Märkväl att jag inte säger negativt utan mindre super...öh :unsure:
Sångrösten är lagom frän... gillade framför allt refrängen  "Scars...."
Nej, nu skall jag lyssna en gång till :D

Space

P.S. säger inget om mixen, lyssnar i min laptop

hehe, tack space. Det partiet du anger är väl ett parti jag funderar på att göra om :) Ska prova lite vid nästa sväng, så får jag se. :)

Det kanske dyker upp en ny låt nästa vecka i samma genre ;)

Du är välkommen att återkomma om mixen om du har några tips. tack!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ähh.. Jag ger mig.. Efter några lyssningar så tycker jag t.o.m. att DM-sången funkar.. Nu åker den här ner i MP3-maskinen!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


freddy

  • Gäst
Ähh.. Jag ger mig.. Efter några lyssningar så tycker jag t.o.m. att DM-sången funkar.. Nu åker den här ner i MP3-maskinen!!

haha "DM-sången" :S :D



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ähh.. Jag ger mig.. Efter några lyssningar så tycker jag t.o.m. att DM-sången funkar.. Nu åker den här ner i MP3-maskinen!!

haha "DM-sången" :S :D

Hehe.. Inget illa menat!
Sången är jättebra, men visst påminner den i stil & teknik lite som den de gamla klassiska syntsångarna tillämpade..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Kompetent framfört och jag har inget att anmärka på mix, arr.....etc, men denna musikstilen är inte min kopp te, tyvärr!
Gillar dock gitarriffet, som ger mig lite Led Zeppelin-vibbar!  :)


freddy

  • Gäst
Kompetent framfört och jag har inget att anmärka på mix, arr.....etc, men denna musikstilen är inte min kopp te, tyvärr!
Gillar dock gitarriffet, som ger mig lite Led Zeppelin-vibbar!  :)

Man kan inte gilla allt här i världen :)

Tack för kommentar.