Kontrollrummet

Freddy ft. YNOT - Scars

gäst · 60 · 13901

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Håller med om att det låter som jonnerstone beskrev det i början, men att passningen till "hur Queensrÿche" vill låta är relevant. Ett tips är ju att plocka in Bass på sång i sådana här låtar med tanke på vad han sjungit i för typ av band innan - MEN YNOT gör det här förbannat bra. Tummen upp till alla inblandade!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Låten är asbra fram till "nevermore". Sen blir den plötsligt utstuderad.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det tyska är nedtonat i sistea verren - bra tycker jag - nu är det en riktigt bra Freddy-låt och suveränt sjungen. Ska vi äntligen få se en FÄRDIG låt Freddy? Jag tycker det i alla fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta är bra. Väldigt bra.

Dimmu borgir stuket gillas.. (orkestern). Detta är bättre än Dimmu borgir. Klart den bästa metal låt här, jag hört någonsin. (Tänker... finns andra bra så klart men det är i översta toppskicktet.)

Ynot funkar, han röst är så uttryckfull att det inte behövs growlpartier. (dimmu kör ju med både skriksång och vanlig sång i olika partiet.)

jävligt bra, jävligt välproducerad, jävligt sparad på min hårddisk.

Freddy, kör du LA strings på denna? ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
suger år mig berömmet i lägger det stilla i nästa sånginsats.
gillar låten som fasiken o xå kan bli en video på denna  ;)

Ynot
att leva är att dö


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Kanon detta! Härligt Zakk riff B) Snyggt spelat, sjunget och proddat. Den häringa skall väl in på färdiga demon.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com


ett litet försök att fånga låten
vet med mig lite missar

får se vad som tycks
att leva är att dö


freddy

  • Gäst
Oj, missat lite kommentarer här ser jag..

Håller med om att det låter som jonnerstone beskrev det i början, men att passningen till "hur Queensrÿche" vill låta är relevant. Ett tips är ju att plocka in Bass på sång i sådana här låtar med tanke på vad han sjungit i för typ av band innan - MEN YNOT gör det här förbannat bra. Tummen upp till alla inblandade!

Hej Bengis, tack. Ja, Bass hade nog funkat bra med, helt klart. Vi var ju nästan bandkompisar en gång i tiden med :) Men visst gör ynot detta bra, han passar perfekt, enligt vad mitt mål var iaf. Tack!

Låten är asbra fram till "nevermore". Sen blir den plötsligt utstuderad.

Hej bow, ja nog är det utstuderat allt. Men jag ser nog det som något positivt faktiskt, antar att det var kritik från din sida. Du skulle nog anse samma sak om många av mina influenser är jag rädd :)

Alla kan inte lira ett ackord på guran, gnola ett ord på sången i 10 minuter ;)

Kul att du gillade första delen iaf då. Den är väl lite rockigare i soundet.

Det tyska är nedtonat i sistea verren - bra tycker jag - nu är det en riktigt bra Freddy-låt och suveränt sjungen. Ska vi äntligen få se en FÄRDIG låt Freddy? Jag tycker det i alla fall.

Haha, tyskt. Ja, jag förstår nog vad du menar.. men tyskarna ska inte få ensamrätten där tycker jag. :) Kul att du gillar sången.

Jag har ju massor med färdiga låtar :) men inte här, det är klart. Det blir flera låtar i samma stil som håller på att göras klart. Så någon form av nedladdning blir det väl sen. Dock är det lite jobb kvar på denna än, lite missnöjd med några detaljer, sen så ska nog ynot gå på och sjunga/dubba lite av slutgrejerna, där jag sjunger ensam nu. Hans förslag, vilket jag tror är bra med, blir lite kontrast i soundet nu.

Tack Eko!

Detta är bra. Väldigt bra.

Dimmu borgir stuket gillas.. (orkestern). Detta är bättre än Dimmu borgir. Klart den bästa metal låt här, jag hört någonsin. (Tänker... finns andra bra så klart men det är i översta toppskicktet.)

Ynot funkar, han röst är så uttryckfull att det inte behövs growlpartier. (dimmu kör ju med både skriksång och vanlig sång i olika partiet.)

jävligt bra, jävligt välproducerad, jävligt sparad på min hårddisk.

Freddy, kör du LA strings på denna? ;)

Tack dividend, stora och fina ord. Dimmu har man lyssnat på och dom har djävligt bra orkestrala partier ibland - "Progrenies of the great apocalypse" - för att ta ett exempel.

Jag använder EWQL och LASS ja, samt Heavocity Evolve i detta projekt.

tack för kommentar och snälla ord.

Kanon detta! Härligt Zakk riff B) Snyggt spelat, sjunget och proddat. Den häringa skall väl in på färdiga demon.

TACK! Zakk är mannen. ;)


freddy

  • Gäst

ett litet försök att fånga låten
vet med mig lite missar

får se vad som tycks

Fränt!

Gillade rök-delen och gatu-videon mest. :) Passade bra in!

Kul med video, tack. 
« Senast ändrad: 17.02.2010, 11:25:14 by freddy »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?

andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.


Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!

Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.

Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

Dom så smakerna är även dom viktiga saker. Ska se över sången en sista sväng i slutmixen, ska försöka synka vissa partier lite bättre med. Ynot sjunger bra. "assarlåten" hängde jag inte med på, men det kanske ynot fattar? :D

Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?

Förhoppningsvis går det åt rätt håll med kraxandet.  :blink:


andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.

Du har nog rätt där. Får se om jag kan få till det. Har känt samma sak faktiskt, men man hoppas lite att ingen annan reflekterar över det.. :) Det sista "you better heal my" låter fan osynkat med.. Inte samma flow.

Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!

Gött, tack. Kan vara rätt tidskrävande med trummorna ibland. Det vet väl du om någon :)

Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.

Kul! Ja, jag gillar när det händer saker, vilket ofta märks. Men det kan nog bli för mycket med, har svårt att inse när det går över gränsen. Tröttnar ganska fort. tack tack och tack.

Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.

Videon är frän. Jag tror ynot kommer köra en sväng till med den, då kanske han även får med slutet ;) Han snackade iaf idag om att ändra lite saker. Vi får se.

Du lovade väl en fullängdare med chrome i år? :)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Jag ger  :) :) :) :) :)
Wunderbar!
Bra jobbat!
bara nio låtar kvar då? så köper jag plattan  :wub:  :D
får nöja mig med singeln så länge...

Mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
Jag ger  :) :) :) :) :)
Wunderbar!
Bra jobbat!
bara nio låtar kvar då? så köper jag plattan  :wub:  :D
får nöja mig med singeln så länge...

Mvh

Gott betyg, tack! Det är flera låtar i rullning faktiskt :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Riddar vinkelhake anländer tråden med monitorerna redo. dock med lock för öronen :D

två saker, kanske smågrejor.

Nån suring i sången som drar ner. På ett fält av knallgul raps syns en gran rätt bra. därav gnället.  Kommer väl inte att ändras, och behövs kanske inte heller. YNot sjunger riktigt bra, kanske kunde önskat mer bowievoice här, lite likt assarlåten? Men det är sån kraft och pondus så det låter makalöst bra.

Freddy sjunger bra här med. Din bästa hittills?

andra grejen kom jag på mig själv att tänka på. kan det vara mina öron som jävlas möjligen. Men introt pannat till höger, och "you better heal"-viskningen också. jag tänkte att det lät trist. Förmodligen den enda på den här sidan månen som öht tänker i de banorna.


Annars är det bra på alla sätt och vis. Skitbra sånginsatser, tycker rösterna kompletterar varandra snyggt också.  trummorna får en stor stjärna i boken från mitt håll, livfullt programmerade men ändå mördande maskinellt. bra!

Arrangemanget är snyggt -riktigt snyggt, med stråkar och gitarrljud om är klockrena. Kör- melodi, och sångarr låter det freddan lång väg om, oh de är nog få som mäktar med den här komplexiteten i låtskrivande/arrangemang. det är många olika röstlägen, många dialoger/motsång, och riktigt schyssta harmonier.

Synd att låten fimpas i videon. Har vi varit med om märkliga bouncear förut från vänersnäs? ;)
Videon är också snygg, även om jag gärna hade sett mer människor :)

mina komplimanger till er.

Nu skall jag bara köpa musik.



tackar för en sketa bra komment
tar till o vässar lien o sekatören

tony
att leva är att dö


freddy

  • Gäst
Version 3

Ynot har sjungit in dom två sista partierna nu också. Så jag slipper vara ensamen där :) Blev lite mustigare. Han bjöd även på lite schyst ad lib mot slutet. Vad tycks?

(sången blev bitvis kanske lite hög nu istället, men det är sent och jag orkar inte fixa det nu)

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]

Lilla macen börjar tycka att jag inte ska ha låtar av denna storlek nu, trilskas.

natt natt! :)
« Senast ändrad: 09.03.2010, 03:47:53 by freddy »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra ljud!
Bra sånginsatser
Tajta instrument
Inte min musiksmak
Jag är här ändå!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Bra ljud!
Bra sånginsatser
Tajta instrument
Inte min musiksmak
Jag är här ändå!


Tack för kommentar trots detta då maxan! :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
börjar låta riktigt bra nu freddy & ynot! tummarna upp fortfarande. nu är det nog mest petitesser...jag tycker det är lite otight i själva "scars"...och sedan tycker jag inte alla stämmor gifter sig så som de ska MEN  det kan bero på volymförhållande med.

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jösses vad jag tog i, i förra kommentaren. OCh det jobbas på med produktionen ja..

Återkom till denna, lyssnade och kan konstatera det som jag sa tidigare. SAmma känsla infinner sig, även om jag skulle ha valt andra ord idag.


Grymt!
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
börjar låta riktigt bra nu freddy & ynot! tummarna upp fortfarande. nu är det nog mest petitesser...jag tycker det är lite otight i själva "scars"...och sedan tycker jag inte alla stämmor gifter sig så som de ska MEN  det kan bero på volymförhållande med.

Tack Bengan! Jag håller med om stämmorna. Balansen blev lite sne nu, ska gå igenom denna en gång till och slipa lite i samband med att andra låtar färdigställs sen.

Tack för kommentaren!


freddy

  • Gäst
Jösses vad jag tog i, i förra kommentaren. OCh det jobbas på med produktionen ja..

Återkom till denna, lyssnade och kan konstatera det som jag sa tidigare. SAmma känsla infinner sig, även om jag skulle ha valt andra ord idag.


Grymt!

Ja, det var väldigt snälla kommentarer sist. Vilket nog gjorde oss båda glada, du får inte dra tillbaka dom nu ;)

Tack Divi, vi jobbar på lite till med denna.


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Riktigt skön låt denna, sköna riff där man får hålla tungan rätt i munnen för att spela dom. Sånt gillas !

Detta skulle jag inte ha något emot att betala för kan jag säga !

Overall så låter det skit bra, det ända jag reagarade på var vid 240 där du byter gitarrljud som skiljer sig så mycket att det låter komma från ett annat årtionde, ljudet i sig är gott men tyckte inte riktigt att det funkade. Med reservation att jag sitter inte hemma och lyssnar genom ett par kassa lurar som jag hittade här.

/kpinnen


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Har inte läste hela tråden men det låter riktigt bra,
namedroppar lite som Wernis:

Toni Iommi
Metallica
Soundgarden

Det enda jag inte diggade fullt ut var att i bryggan vid 240 så kom det in ett annat guraljud.

Snygg film också, KR-folk köar väl till ynot för att han skall filmlägga deeras låtar nu? :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


freddy

  • Gäst
Riktigt skön låt denna, sköna riff där man får hålla tungan rätt i munnen för att spela dom. Sånt gillas !

Detta skulle jag inte ha något emot att betala för kan jag säga !

Overall så låter det skit bra, det ända jag reagarade på var vid 240 där du byter gitarrljud som skiljer sig så mycket att det låter komma från ett annat årtionde, ljudet i sig är gott men tyckte inte riktigt att det funkade. Med reservation att jag sitter inte hemma och lyssnar genom ett par kassa lurar som jag hittade här.

/kpinnen

Tackar Kpinnen, betala ska du nog slippa :) Men det blir nog flera låtar inom samma genre, som kommer läggas upp för nedladdning, gratis så klart :)

Gitarrljudet är sololjudet, vilket kanske inte gjorde sig så bra som bärande där. Jag håller med!

Tack för bra feedback.

Har inte läste hela tråden men det låter riktigt bra,
namedroppar lite som Wernis:

Toni Iommi
Metallica
Soundgarden

Det enda jag inte diggade fullt ut var att i bryggan vid 240 så kom det in ett annat guraljud.

Snygg film också, KR-folk köar väl till ynot för att han skall filmlägga deeras låtar nu? :)


Tackar flabbster, guraljudet ska jag fixa! Inga dåliga nejmdropps heller, hehe.

ynot går av helt egen maskin på filmfronten :) men det är ju bara skoj att få lite bilder till sin låt!



Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag läste faktiskt inte vad kpinnen skrivit, kul att vi reagerade på samma sak :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531