Forum > Demolåtar
Freddy ft. YNOT - Scars
freddy:
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 19:19:53 ---
--- Citat från: freddy skrivet 20.01.2010, 15:14:26 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:31:39 ---Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt. :)
--- Slut citat ---
Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D
Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...
Tack för kommentar och feedback!
--- Slut citat ---
Nittiotal som typ Megadeaths Symphoni of destruction eller Rage against the machine, alltså inte i en negativ bemärkelse egentligen utan ganska tungt och rått, fast ändå lite torrt... hmmm njaee jag vet inte förresten. Glöm det jag är nog lite trött i huvudet idag.... :)
--- Slut citat ---
Aha då är jag med. Symphony of destruction äger ju, låter nog hyfsat bra idag med skulle jag tro. Förstår hur du menar iaf, tror du har en poäng där helt klart.
--- Citat från: Guran skrivet 20.01.2010, 23:46:55 ---Wow :wub: låter mums skön låt !
om jag nu ska peta lite :ph34r:
gitarren i slutet hmmmmmm helt rätt men behöver smälta in lite mer i ljudbilden
antingen sänka lite eller trixa in med lite reverb kanske,,
bwf tummar upp!!! gött mos Freddy och Ynot
bra jobbat!
Mvh
--- Slut citat ---
Ska kolla upp det, kul att du gillar låten!
Tack!
hogge:
Mysigt detta.. Påminner om Queensryche till viss del.. Men då pratar vi 90-tal.
Grymt snygg produktion (som alltid) & de symfoniska inslagen är 100% kanon. Sången passar låten perfekt även om jag kommer på mig med att sitta och vänta på att den ska ta fart..
Just nu har den låst sig på nå'n form av Depeche Mode läge.. Det passar visserligen, men det där turboläget (lyftet), som jag väntar på, infinner sig aldrig..
Eller såhär.. Allt är så inihelsikes bra att jag velat haft en riktig rökar-refräng som fått mig att börja svänga mitt korthåriga huvud lite vildare.. Nu är det vackert, stämningsfullt och jäkligt proffsigt, men jag saknar något som tar det vidare..
Fullständigt obegripligt kanske?? :huh:
freddy:
--- Citat från: hogge skrivet 22.01.2010, 11:51:25 ---Mysigt detta.. Påminner om Queensryche till viss del.. Men då pratar vi 90-tal.
Grymt snygg produktion (som alltid) & de symfoniska inslagen är 100% kanon. Sången passar låten perfekt även om jag kommer på mig med att sitta och vänta på att den ska ta fart..
Just nu har den låst sig på nå'n form av Depeche Mode läge.. Det passar visserligen, men det där turboläget (lyftet), som jag väntar på, infinner sig aldrig..
Eller såhär.. Allt är så inihelsikes bra att jag velat haft en riktig rökar-refräng som fått mig att börja svänga mitt korthåriga huvud lite vildare.. Nu är det vackert, stämningsfullt och jäkligt proffsigt, men jag saknar något som tar det vidare..
Fullständigt obegripligt kanske?? :huh:
--- Slut citat ---
Haha, DM-läge. Det var väl lite medvetet att kanske inte gå på en hockeyrefräng, även om jag hoppades på att det skulle funka ändå.
Kul att det låter proffsigt och att mixen låter bra. Vi har pratat om någon till låt i samma stil, typ.. :) Får se.
Tack hogge!
spacetrucker:
Oj, denhär har jag missat :wacko:
Fy fläsk va bra. Det är liksom mera än bara ös. Gillar att låten varierar. Om jag skall hitta nåt mindre positivt så är det partiet vid 150-170 på KR-spelaren där gitarrerna spelar i stämmor. Märkväl att jag inte säger negativt utan mindre super...öh :unsure:
Sångrösten är lagom frän... gillade framför allt refrängen "Scars...."
Nej, nu skall jag lyssna en gång till :D
Space
P.S. säger inget om mixen, lyssnar i min laptop
freddy:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.01.2010, 10:15:10 ---Oj, denhär har jag missat :wacko:
Fy fläsk va bra. Det är liksom mera än bara ös. Gillar att låten varierar. Om jag skall hitta nåt mindre positivt så är det partiet vid 150-170 på KR-spelaren där gitarrerna spelar i stämmor. Märkväl att jag inte säger negativt utan mindre super...öh :unsure:
Sångrösten är lagom frän... gillade framför allt refrängen "Scars...."
Nej, nu skall jag lyssna en gång till :D
Space
P.S. säger inget om mixen, lyssnar i min laptop
--- Slut citat ---
hehe, tack space. Det partiet du anger är väl ett parti jag funderar på att göra om :) Ska prova lite vid nästa sväng, så får jag se. :)
Det kanske dyker upp en ny låt nästa vecka i samma genre ;)
Du är välkommen att återkomma om mixen om du har några tips. tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida