Forum > Demolåtar
Dividend - Triumph
Assar:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.03.2007, 13:59:45 ---Konstruktiva kommentarer är väldigt välkomna! Tack!
--- Slut citat ---
Så lite så. Kan vara svåra att ge ibland, man vet aldrig om de uppfattas som negativ kritik.
--- Citat från: Dividend skrivet 01.03.2007, 13:59:45 ---Det måste vara silver-violinerna du tänker på? Den ensamma cellon är inte silver, och är lite "trög", men det ger ett skönt intryck när den spelar ensam, men skall kolla på dess attack-tid. Sen är där cellos också...
--- Slut citat ---
Jag tycker det är rätt ofta som stråkar av olika slag har ett vagt anslag. Kanske för att jag snålar till det och köper de billiga paketen ... <_<
Det funkar ibland men ibland inte, beror på vad de ska lira.
--- Citat från: Dividend skrivet 01.03.2007, 13:59:45 ---ANgående piano-velocity så fick jag det att funka med silverpianot (som jag bytte till), men skall kanske öka "intervallet" lite mer?
Har även swing på pianot nu, för att få det att låta mer levande.
--- Slut citat ---
Min erfarenhet av att programmera piano är att man kan röja rejält både i velocity och av-kvantifiering innan det övergår från "levande" till "dåligt spelat".
Dividend:
--- Citera ---Så lite så. Kan vara svåra att ge ibland, man vet aldrig om de uppfattas som negativ kritik.
--- Slut citat ---
Sant. Man får vara tydlig med att det gäller tekniska aspekter och inte verket som sådant, antar jag.
--- Citera ---Min erfarenhet av att programmera piano är att man kan röja rejält både i velocity och av-kvantifiering innan det övergår från "levande" till "dåligt spelat".
--- Slut citat ---
Tja, test7 av den andra låten (den pampiga) där kunde jag inte swinga alls. De spelar helt enkelt för snabbt på slutet, blåssektionerna. Nu är det fixat i test 8, men hmm låter som om dator eller gold, inte hänger med.
Med piano är det kanske lite annorlunda, man uppfattar kanske ett sen tryck på tangenten som medvetet, kanske även i snabba partier, men här lät det bara löjligt....
(Till viss del är det fortfarande så)
Llauma:
Pianolåten börjar ta form nu.. Visst finns det mycket kvar ut vidareutveckla och putsa på men den har tagit stora steg sedan första versionen. Det här kan bli riktigt bra till slut.
Dividend:
Tack! Har du några förslag?
equality:
Pianolåten: Låter lite kinesiskt om pianoklangerna. Skorrar i vä kanal av och till. Pianot inleder väldigt snyggt som början till en vacker melodi som inte får utvecklas riktigt. Jag tycker stråkarret med sin självständiga stämma är lysande. Gillar den symfoniska uppbygget med tendens till en andra sats (men är nog en repris av introt). Väl värd att utveckla. Vad säger pekingborna om denna da?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida