Kontrollrummet

djonas - un jour de fête en Inde

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Får lite Bruce Hornsby-vibbar av pianot. Snyggt. Tycker trummorna ligger för långt fram. Tror det är den bästa jag hört från dig, och tycker helt den är klart mer intressant än tidigare alster, gillar när det inte andas så mycket hårdrock (i brist på bättre förklaring).

Gillar ditt gitarrljud i denna också, du har kommit ut ur garderoben helt klart. Burkljudet är borta.  :lol: Fint tema med.

Ja, bra.
 :)

Hmm...Hornsby har jag aldrig lyssnat på, bara hört talas om...ska kollas upp absolut. :)
Kul att du gillar gitarrljudet...det tar ju litet tag innan man hittar rätt...vissa låtar blir lixom testlåtar innan man är hemma. Däremot håller inte med dig om att trummorna ligger för långt fram i mixen...de är precis där jag vill ha dem...dvs i mitten. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Får lite Bruce Hornsby-vibbar av pianot. Snyggt. Tycker trummorna ligger för långt fram. Tror det är den bästa jag hört från dig, och tycker helt den är klart mer intressant än tidigare alster, gillar när det inte andas så mycket hårdrock (i brist på bättre förklaring).

Gillar ditt gitarrljud i denna också, du har kommit ut ur garderoben helt klart. Burkljudet är borta.  :lol: Fint tema med.

Ja, bra.
 :)

Hmm...Hornsby har jag aldrig lyssnat på, bara hört talas om...ska kollas upp absolut. :)
Kul att du gillar gitarrljudet...det tar ju litet tag innan man hittar rätt...vissa låtar blir lixom testlåtar innan man är hemma. Däremot håller inte med dig om att trummorna ligger för långt fram i mixen...de är precis där jag vill ha dem...dvs i mitten. :D
Mvh / djonas

Ledtråd: Plattan Harbor Lights från 1993 är mycket bra.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Får lite Bruce Hornsby-vibbar av pianot. Snyggt. Tycker trummorna ligger för långt fram. Tror det är den bästa jag hört från dig, och tycker helt den är klart mer intressant än tidigare alster, gillar när det inte andas så mycket hårdrock (i brist på bättre förklaring).

Gillar ditt gitarrljud i denna också, du har kommit ut ur garderoben helt klart. Burkljudet är borta.  :lol: Fint tema med.

Ja, bra.
 :)

Hmm...Hornsby har jag aldrig lyssnat på, bara hört talas om...ska kollas upp absolut. :)
Kul att du gillar gitarrljudet...det tar ju litet tag innan man hittar rätt...vissa låtar blir lixom testlåtar innan man är hemma. Däremot håller inte med dig om att trummorna ligger för långt fram i mixen...de är precis där jag vill ha dem...dvs i mitten. :D
Mvh / djonas

Ledtråd: Plattan Harbor Lights från 1993 är mycket bra.
Tack ska kollas! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Härliga toner och skönt sväng när du entrar 3:00 coolt..Intressant hela vägen trots att låten är instrumental..men det är din styrka just att klara hålla intresset uppe med dina fina melodier, och där straxt innan 5:00 med den mjuka melodin där som övergår till en annan energi...uj va bra!
Tack så mkt Valdez!
Kul att du tycker att det känns intressant hela vägen...det är ju oftast en fråga om arrangemang. :)
Roligt oxå att du gillar melodierna...jobbade rätt mkt med dem och blev nöjd själv. :D
Tack för du lyssnade.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja, som vanligt när det gäller dig djonas så är det ju tokbra!  :lol:

Det kryllar av lysande idéer och musikalitet. Mycket skickligt gitarrspel och trumprogrammering!

Ljudmässigt är det också i det närmaste oklanderligt, piano, tablas, sitar och tanpura låter toppen. Personligen har jag lite svårare för synthflöjten och unisonstråket. För att dra en referens till en annan tråd så "låter det lite MIDI" om just de två!
Stråkfiguren precis innan refrängen är dock så bra så det svider! En refräng som för övrigt är grymt vacker. :P

De sura tonerna på gitarren efter femminutersstrecket förstår jag att de är medvetna för att skapa lite spänning... men mja.... är osäker på dom...

Men slutbetyget blir oförskämt högt! Ser redan fram emot nästa curryalster  :P

Pst! Tro inte att du ska få patent på tablaskomp... de sitter fint i min senaste demo Polska fra Røros också.  ;)



Tack så mkt Linkowich för fin recension! :)
Yes det får bli midi i brist på annat just nu...hade ju onekligen varit nice att lira in låten med bara riktiga instrument. :rolleyes:
Kul att du gillar stråkmelodin...menar du den snabba uppgången upp till refrängen eller menar stråkmelodin i bryggan innan refrängen? Kul oxå att du gillar refrängen...är själv väldigt nöjd med den. =)
Yes de sura tonerna på gitarren efter 5-minutersstrecket är medvetna...vet inte om du noterade det med jag spelar samma sak som sitaren spelar i inledningen av låten...tänkte att jag ska sammanlänka lite där.  B)
Haha nä jag har inget patent...lyssnade på din låt och tablasen låter ju grymt nice där med. :D
Tack för att du lyssnade!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
det enda jag saknar är ölkurksgura o lite sång sedan hade den varigt perfekt;)

väldigt bra du lirar i en helt egen liga djonas....

mr......................y
Haha yes den saknas ju förstås. :lol:
Tack Tony, roligt att du gillar.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Som vanligt djonas, vidrigt!
Tack, tror jag. :unsure:  :rolleyes:
:D Japp, ja du vet ju vad jag tycker om dina alster. Låter förbannat bra om rubbet du tar i... ditt svin  ;)
:lol:
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Helt perfekt men kunde låta lite mer live och tablas grejorna skulle nog drukna lite mer i ett live läge ligger lite högt ibland. I övrigt så måste jag säga det slår det mesta jag hört instrumentalt inte på så sätt att det inte skulle finnas dom som lirar ännu bättre jag pratar om låten i sig själv. Instrumentalmusik är inte riktigt min grej men det här det gillar jag riktigt skarpt. Det här nåt som man skulle vilja kunna visa polarna som snackar engelska (en liten kort anknytning till den debatten).
Göran
Tack Burnin Sven!
KuL att du lyssnade och uppskattar musiken även om det vanligtvis inte är din kopp te. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjao, behagligt sömnpiller. Gäller att man är på rätt humör för att ta emot? Låter som en helsikes massa jobb bakom för att göra en sån här låt.........Hur fixar du det?  Jag tänkte ett tag att du var McLaughlinfreak..........men jag är inte så säker längre????????
Tekniskt briljant. Innehåll en trea.
Haha du är alltid svårflörtad dede  :D...jag anar att det kan vara generationsbetingat...du gillar mer skitigt retro...jag föredrar mer cleana grejer.  B)
Yes det är rätt mkt jobb bakom framför allt med programmeringen av trummor fast jag tycker ju det är kul så det funkar fint...jag har väl ett rätt stort tålamod kanske.  :rolleyes:
Jag är ju ett Mclaughlinfreak fast han är ju dock inte den enda jag lyssnar på...kanske därför.
Tack för att du lyssnade och tyckte till. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Uj, mer indisk kryddblandning från Mr 6-shooter...:D
Proffsigt hantverk hela vägen. Jag lyfter på hatten (den jag inte har but so what)... :P
Tanx dude! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Tjao, behagligt sömnpiller. Gäller att man är på rätt humör för att ta emot? Låter som en helsikes massa jobb bakom för att göra en sån här låt.........Hur fixar du det?  Jag tänkte ett tag att du var McLaughlinfreak..........men jag är inte så säker längre????????
Tekniskt briljant. Innehåll en trea.
Haha du är alltid svårflörtad dede  :D...jag anar att det kan vara generationsbetingat...du gillar mer skitigt retro...jag föredrar mer cleana grejer.  B)
Yes det är rätt mkt jobb bakom framför allt med programmeringen av trummor fast jag tycker ju det är kul så det funkar fint...jag har väl ett rätt stort tålamod kanske.  :rolleyes:
Jag är ju ett Mclaughlinfreak fast han är ju dock inte den enda jag lyssnar på...kanske därför.
Tack för att du lyssnade och tyckte till. :)
Mvh / djonas
Äh nån måste hålla dig på jorden. Så jag antar att det är mit jobb :D :D
Vi har inte alls olika smak. Jag tycker oxå att "21:st centurury schizoid man" är världens bästa låt!!
 :)
Max 300; tecken återstår


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Shakti goes rock! Gillar laidback stuket. Allt är jättebra men, i mitt tycke, hade det varit fräckare att göra sologitarrgrejorna akustiskt. Och kanske hållit tillbaka stråkarna. Tycker att dom i det här sammanhanget slätar ut istället för att förhöjer. Känns som att du är lite rädd för att lita på kompositionen. Gör det! :) Allt är annars strålande och mycket proffsigt framfört.
Mvh
Toby
Hmm...jag litar på kompositionen i den mån jag litar på mig själv. ;)
Testade faktiskt att köra lite acke över vissa partier men det lät helt enkelt bättre med elgura. :)
Kul att du gillar det annars.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bumparnas bump
Detta är ju så infernaliskt bra så man tappar andan totalt.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad fjzingo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
    • cantaloop
Cool musik och en härligt fet ljudbild fast allt hörs, gillar verkligen tablas...

/Fredrik
www.cantaloop.se


asti

  • Gäst
Helt suveränt! Bland det absolut bästa jag hört på KR!  :wub: Jag lämnar nog tillbaks min Fender Stratocaster på måndag!
Fantastiskt bra producerat, inspelat och arrangerat rätt igenom! Tror aldrig 8 minuter gått så fort!
Helt i klass med Schaffer och company! Kul blandning med tablas, stråkar m.m! Bara att kapitulera!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, du har ett härligt sound och en härlig låt här och det är excellent skapat och framfört.

Det får mig att tänka på Peter Lindahl i västra Stockholm och hans "In the Labyrinth".
Han är inte exkvilibrist på samma sätt som du men definitivt en stor och känslig multiinstrumentalist.
http://www.myspace.com/inthelabyrinth1
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Vet inte om jag kommenterat/hört denna förr. Men det är en ball låt som gillas. Dina instrumentala låtar är bra mycket roligare än dina senaste tycker jag. Blir det inget mer inom denna stil framöver?

Rocka på!


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jäklar..  :lol: Vet inte heller om jag kommenterat eller ens hört just denna förr. Gammal låt med what the hell.

Instämmer med Killwithskill: -Vidrigt!  :D Snorigt bra komponerat, arrangerat, programerat och spelat. Ger mig mycket känslor och vibbar av Liquid Tension. Som jag vet att du också är ett fan av.  ^_^ Tablasen som kommer igång suppersnabbt.. undrar om någon skulle kunna spela så snabbt.. skulle ju ta eld på trumskinnet för bövelen!  :lol: Närå, det var snyggt. Riktigt härlig låt Jonas. Jag dyrkar avancerad progg.. och lite curry skadar inte.  ;) Ha det fint!

/Memphis



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jamen då så kan man lägga ner sin lilla hobbyverksamhet då ...
Annars är det väl mest ord som
Formidabel
Fantasirik
Fantastisk
Förödande (för självförtroendet)
Formrik
Fullfjädrad
Fan

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
 :lol:

Haha!  Som jag garvade när jag läste ditt inlägg Cykeln!! Humor. :D


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Bumparnas bump
Detta är ju så infernaliskt bra så man tappar andan totalt.
Eko

Oj att denna gamla dängan dyker upp igen. :D
Tack Eko för Bumpen. :)
Roligt att du gillar den!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Cool musik och en härligt fet ljudbild fast allt hörs, gillar verkligen tablas...

/Fredrik
Tack Fredrik för lyssning!
Yepp tablas rules. :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Helt suveränt! Bland det absolut bästa jag hört på KR!  :wub: Jag lämnar nog tillbaks min Fender Stratocaster på måndag!
Fantastiskt bra producerat, inspelat och arrangerat rätt igenom! Tror aldrig 8 minuter gått så fort!
Helt i klass med Schaffer och company! Kul blandning med tablas, stråkar m.m! Bara att kapitulera!
/Asti
Tack så mkt Asti!
Roligt att det diggas! :D
Tiden går fort när man har roligt. ;)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja, du har ett härligt sound och en härlig låt här och det är excellent skapat och framfört.

Det får mig att tänka på Peter Lindahl i västra Stockholm och hans "In the Labyrinth".
Han är inte exkvilibrist på samma sätt som du men definitivt en stor och känslig multiinstrumentalist.
http://www.myspace.com/inthelabyrinth1

Tack MaxB för lyssning. =)
Tack för länken, ska genast kolla upp!
Mvh / djonas

Vet inte om jag kommenterat/hört denna förr. Men det är en ball låt som gillas. Dina instrumentala låtar är bra mycket roligare än dina senaste tycker jag. Blir det inget mer inom denna stil framöver?

Rocka på!
Tack freddy!
Det kommer absolut mera av det här stuket. Håller på med 4 låtar parallellt just nu. :D
Mvh / djonas

Jäklar..  :lol: Vet inte heller om jag kommenterat eller ens hört just denna förr. Gammal låt med what the hell.

Instämmer med Killwithskill: -Vidrigt!  :D Snorigt bra komponerat, arrangerat, programerat och spelat. Ger mig mycket känslor och vibbar av Liquid Tension. Som jag vet att du också är ett fan av.  ^_^ Tablasen som kommer igång suppersnabbt.. undrar om någon skulle kunna spela så snabbt.. skulle ju ta eld på trumskinnet för bövelen!  :lol: Närå, det var snyggt. Riktigt härlig låt Jonas. Jag dyrkar avancerad progg.. och lite curry skadar inte.  ;) Ha det fint!

/Memphis


Haha tack Memphis!
Man kan absolut spela så snabbt på tablas, tro mig. Kolla runt på you tube så hittar du. ;)
Mvh / djonas

Jamen då så kan man lägga ner sin lilla hobbyverksamhet då ...
Annars är det väl mest ord som
Formidabel
Fantasirik
Fantastisk
Förödande (för självförtroendet)
Formrik
Fullfjädrad
Fan


:lol: haha tack cykeln!
Mvh / djonas


Edit: btw sorry for tha bump men jag har varit pretty busy med annat ett bra tag nu
« Senast ändrad: 14.04.2009, 21:06:23 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har varit beredd med en bump på denna under de senaste månaderna då den har närmat sig 1.000 lyssningar - huxflux så hade den passerat 1000 sträcket med råge senaste månaden eller så
GRATTIS Jonas det är en infernalisk bra låt
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ett mästerverk som kan bumpas hur många gånger som helst. Makalösa växlingar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Oj, tack för att ni bumpar upp såna här mästerverk.

Om Djonas lurkar kvar fortfarande, hatten av till dig. Makalöst stycke, både musik och produktion... mycket inspirerande!