Kontrollrummet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind


Det här låter ju fantastiskt bra. Och visst blir man glad av det. Mycket bra jobb med gitarrerna fast jag tycker att det är lite för mycket dist på den distade. Bra jobb med percussion också fast jag har lite svårt för "oäkta" percusion och trummor. Men vad gör man i brist på annat?

Hej lonewind! Tack för lyssningen!  :P Jättekul att du gillade!

Låter trummor och percussion väldigt "oäkta" tycker du? Är det soundet eller liret, dvs kan jag förbättra det på nåt sätt?


Hej igen... här kommer ett väldigt sent svar. Jag är väl inte världens frekentaste besökare här.
Alltså det där med "oäkta" är ju en svår grej. Det beror väl lite på vad man försöker åstadkomma. En del gör ju en låt med "oäkta" instrument utan en tanke på att någonsin göra den på annat sätt. Andra använder de "oäkta" ljuden som substitut för musiker de inte har. En del använder dem men vill inte att det ska höras att det är "oäkta". Där kommer man till den svåra biten. Jag har försökt mycket med att få en autentisk produktion ur pluggar. Visst finns det knep man kan använda men min åsikt är att det aldrig går att dölja helt.

Vill du veta mina knep och trix när det gäller sånt här så säg till.
Men jag tycker det låter väldigt snyggt om din produktion om än kanske inte så "äkta"


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Men... En till tråd där jag inte svarat...  :huh:
Har inlägg fallit bort, eller är det jag som börjar bli dement?!?

Nåväl...

Tusen tack ynot och 1up för lyssning och omdömen!  :P

lonewind: Knep och trix ska du väl inte hålla för dig själv! Posta dom här på KR vettja!



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ytterligare en riktig glädjespridare till låt! Såna finns det gott om på KR. Vilket häftigt arr! Jäddrar, vad det rockar.
Helimpad och jag vet inte riktigt vad jag kan skriva mer... saknar faktiskt ord!  :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad kotori

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Följde låtlänken i din signatur Linkowich och oj... häftigt arr! Snyggt!  :)


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hejsan!

Snyggt  , elgitarr o folkmusik är finnemang( du har kvar den sköna orginaltaktarten också!)

Fina tablas B)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tänk vad det kan dyka upp i öronen en torsdagmorgon!
Det här är bra rakt igenom
En bra låt
Härligt spelad
Skön känsla i arrangemang
Det folkliga kvar i god harmoni med den distade git och tablas
Lyssnar på små plasthögtalare
så jag kan inte säga så mycket om ljudet
annat än att det låter s-bra
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad vstrs

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 40
  • Nord Electro!
    • Visa profil
Oj vad bra! Hade kunnat tänkt mig mera fiol, nyckelharpa och mera traditionellt men du får det att svänga!! Bara plus.