Kontrollrummet

Gotham mikrofonkabel på rulle!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, jag sitter just och har mailkontakt med en säljare på Gotham i Schweiz och har lyckats få en skaplig rabatt på 25% vilket innebär att en rulle GAC-3=svinbra mikrofonkabel med 3 ledare skulle kosta 1650:- ink. frakt, villkoret är att man beställer 4 rullar i en låda!!!
(frakt=till mig, sedan får vi lösa resten huruvida ni bor långt ifrån eller ej=extra $$$ m. bussgods)

Jag behöver bara en för egen del...detta är ett mkt bra tillfälle för den som bygger studio, 100 m går åt snabbt vill jag lova, jag vill också poängtera att detta inte är något jag tjänar en krona på själv utan den som är med på kalaset får samma pris som jag!!!

Tidigare då Allba ljud AB fortfarande existerade innan Harman dödade den anrika firman och dom blev uppköpta av Septon etc så handlade jag dessa fina kablar där + AKG mikrofonerna som dom var gen.agent för i Sverige!
Nu finns inte samma möjligheter och HOSA etc är inte alls lika bra, Switchcraft är sviiindyra osv.

maila till camelotstudios@hotmail.com om seriöst intresse finns, inga snackare*

Mvh-Kristian

 B)




Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
En uppdatering kommer här;

Priserna i förra inlägget var baserade på frakt fr. Schweiz som inte är med i EU osv, när man istället köper ett 4-pack x 100 m så levereras det ifrån deras depå i Tyskland vilket ger ett bättre pris samt inga export/importkrångel.

ELFA tar tydligen 1297:- + moms för GAC-3 x 100 m. spole = 1621:- tot + frakt!

Det billigare priset jag fick per mail nyss blir alltså i skr 1450:-/100 m. spole
(inkl. enhetsfrakt á 30 euro per 4-pack!!!)

 B)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag har bestämt mig för att skippa denna deal tyvärr, efter att idag ha mottagit ett otroligt arrogant och oprofessionellt svarsmail från Franz Amman-direktör på Gotham, bara för att jag vänligt påpekade att ELFA var i princip lika billigt/dyrt hur man nu ser det + att import från Schweiz beskattas och ville lägga en mindre order, så svarade han så här:

"I give it up.
pls contact Elfa they have potentially time for you and your efforts to save a buck.
All Information about Gotham Cables , prices and sales orders etc are on the site.
I can not guide you by the hand for all this.
Pls waste others time.

Franz"

+

"I am the President  wasting my time on bean counting cheap guys trying to purchase cheap, playing to be a big client but then being to cheap to spend funds for product.

Buy Chinese junk.This will suit your league.

You have asked me 100 questions about items clearly visible on our homepage , Questions you could have answered yourself if your intelligence would allow you to read and understand trading matters.

Go to a store an buy retail and waste their time with silly questions posed only because you are to lazy to even try to understand.

Now who is the idiot in this game?

I am no longer bending over to guys like you, time wasters and tire kickers being to cheap to spend a few CHF on a quality product.

You are confusing currency , have no clue about VAT and no common sense purchasing something, so try your luck with other products/services and stop bothering the professionals.

Franz R. Ammann
President
Gotham Audio Organization."

-och detta är inte en direkt sund reaktion tycker jag, jag har INTE ställt 100 frågor, snarare 3-4 mail om priser + frakt i mkt vänlig ton vilket är rätt normalt och jag kan lova att jag aldrig blivit så fräckt bemött i sammanhang som dessa när man skall lägga en order etc från ett seröst audio-företag, han tror väl att han är kung av Schwiz etc bara för att han lyckats få en post som VD på ett gammalt renommerat företag...en riktig gris skulle jag vilja säga, faktiskt rätt shockad fortfarande, ELFA får det bli hursomhelst!

 :wacko:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
wow  :wacko:


Att man skriver på det där viset? Han måste väl ändå fatta att varje forum kommer vara belamrat med kopior av den där texten med en gång?

makalöst
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Kan man inte få se dom mailen du skickade innan med? :D


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Frågan är om du ens borde skaffa Gotham kabel i så fall. Då får ju den där otrevlige typen ändå pengar för det i slutänden.
Kör med t ex Klotz eller Mogami i stället.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ja detta var riktigt wacko faktiskt, synd och som du säger Claes så tappar man ju helt lusten att sponsra Gotham men samtidigt är det jämte Mogami/Blue världens bästa kablar, resten som Klotz/Hosa etc ligger ju några snäpp under...

Oavsett historik i mina tidigare forumtvister med folk (som jag hoppas vi alla kan glömma ;-) så garanterar jag att detta var helt oprovocerat och rent av chockerande och innehåller ju rena personangrepp eller vad man kallar det, nedvärderande på alla sätt när han säger:
buy chinese crap etc it's in your league...
bara för att man frågar efter billigaste frakt och mängdköp?????

De e bara att garva, han kan inte vara frisk helt enkelt!

 B)




Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Stakkars Franz har jo et poeng. Han er president for f*n. Er nok ikke HANS jobb å behandle kunder og pushe kabel... gitt at de har mer enn én ansatt. Han skal jo sitte i møter og lage powerpoints. Men han må uansett ha hatt en forj*vlig dag for å oppnå slike frustrasjonsnivåer. Ser for meg michael douglas i falling down.  :)  Han har sannsynligvis fått inn rapporter som indikerer at kina-crap-kabel kanskje ikke holder så verst kvalitet likevel. Og er billig og selger bra.
 
-Robert