Kontrollrummet

Gurano - nytt OP = strul

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag har köpt en ny dator (med win7) och jag kan inte få mitt externa ljudkort e-mu 0404 att funka. Det gick att installera drivrutinerna, men win 7 vägrar att starta det med argumentet att man inte kan verifiera signaturen!? Jag har sett på internet att andra fått det att fungera, men dock ej jag!

Finns det något sätt att få win7 att verifiera det eller nåt annat sätt att få det att funka???

I beskrivningen står det:
"Det går inte att verifiera den digitala signaturen för drivrutinerna som krävs för denna enhet. En aktuell ändring i maskinvara eller programvara kan ha installerat en fil som inte är korrekt signerad, som är skadad eller som kan vara skadlig programvara från en okänd källa. (Kod 52)"

Tacksam för hjälp
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gomorron!
Utifall någon nu sitter på sin kammare och sliter sitt hår för att söka ett svar på min fråga :)
så sluten nu med detsamma - för jag har sparkat igång ljudkortet. Kan ju vara bra för andra som har e-mu 0404 att veta. Det funkar felfritt i win7, när det väl startat  B)

ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Gomorron!
Utifall någon nu sitter på sin kammare och sliter sitt hår för att söka ett svar på min fråga :)
så sluten nu med detsamma - för jag har sparkat igång ljudkortet. Kan ju vara bra för andra som har e-mu 0404 att veta. Det funkar felfritt i win7, när det väl startat  B)

ha de
Gurano

Vad var lösningen då?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vad var lösningen då?

Hemligt;)

Nä då - efter installation av drivrutiner från tillhörande cd-skiva försökte jag starta kortet men det gick ju som bekant inte. Datorn sa att drivrutinerna funkade felfritt men den verkade köra kortet ändå eftersom den inte kände igen signaturen.

Jag sökte därför efter uppdateringar av drivrutiner på företagets hemsida och hittade några som jag installerade - men det funkade i alla fall inte. Till slut fick jag tag på - ja egentligen samma drivrutiner men på engelska - - då helt plötsligt funkade det. Man ska inte ge upp fast det ser nattsvart ut :)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!