Kontrollrummet

equality - Bedroom full of snow

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skön låt. Inte mycket att klaga på i kompositionen. Sången låter för det mesta brabra. Speciellt när du trycker på. Gillar det bättre än när du håller igen. Kanske nåt som lugnar ner lite innan slutrefrängen?

Härliga ackord som vanligt i dina låtar.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Wernborg: Kul att kompositionen funkar. Det viktigaste för mig. Sången är mitt livsprojekt. "Det ska gå nångång", liksom  :P Du är inne lite på samma linje som cykeln där i slutet. Bra idéer. Många tack.
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, en riktigt skön låt det här. Bra sång, bland det bästa i denna genre jag hört tror jag. ALltså, jag kan inget om sång, men kan ju gilla klangen för det. Det finns melodier jag gillar bättre, men det känns som inspelningstekniskt + sångtekniskt har det kanske gått framåt? Eller så är det nåt annat?

Bra låt det här! Fast lite längre får den väl vara? Återkommer om jag kommer på nåt som borde tillföras/tas bort.

Glömde nästan säga att det är versionen med mahans pålägg jag laddade hem, får ta den andra också...

https://soundcloud.com/user7789882