Kontrollrummet

Superior 2.0 Custom&Vintage SDX

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Någon som har dom,i såfall vad är era intryck ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Om jag har fattat saken rätt så är det egentligen samma som de båda tidigare expansionerna Superior Custom och Vintage och Superior Vintage Add-on, som fanns till den första verisonen av Superior. Vet inte om den nya motorn och de inbyggda effekterna i Superior 2 gör att ljuden lyfts ännu mer än tidigare, men jag vill minnas att jag tyckte en del av kitsen och några av virveltrummorna var rent suveräna (bör tillägga att jag inte har den själv utan bara har hört andras låtar med dem) Superior två rockar så är det bara.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Personligen är jag mer tänd på dessa: https://www.platinumsamples.com/JoeBarresi.html
Joe baressis Evil druim i superior format. Demosarna låter riktigt bra!!!

 :)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Litt off topic, men samtidig litt on: Vil dere anbefale meg å kjøpe Superior 2?
Det ser lovende ut mhp på at det er støtte for å enkelt mappe v-drum. Vår trommeslager har et slikt. TD-12 tror jeg. Det kunne vært gøy å tatt ham opp på MIDI neste gang vil spiller inn, for deretter å "fikle" med trommelyden i dagesvis... Men sånn til mitt personlige bruk på nattestid trenger jeg noe som på en enkel måte lar meg plukke loops og fills for å legge inn i prosjektet mitt. Jeg spiller nemlig ikke trommer på noe sett og vis. Synes denne DrumCore iofs var grei, men gratisversjonen har nokså begrensede muligheter.

Jeg synes det set ut som om EZdrummer også har et slikt opplegg med veldig enkel arbeidsflyt. Men jeg greier ikke umiddelbart fra websiden å se at SD har det, det virker noe mer komplisert... eller? Jeg la SD2 og Nashville ezx i handlevogna på en nettbutikk her om dagen, men jeg gikk ikke til kassen. Kalde føtter, nerver og usikkerhet tok meg.   :unsure:

-Robert


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det beror ju lite på vilken slags musik du spelar, men man kan enkelt säga att Ezdrummer är den lite enklare och billigare varianten. Den fungerar bra ihop med Roland kits. JAg har själv ett td 3 och det har varit hur enkelt som helst att använda I stort sett bara plug and play.

Superior är lite dyrare men har mycket större möjligheter och låter helt enkelt bättre. Det går att använda Ez-Drummer expansionerna i Superior om du vill. Superior har kommit med tre stora exapnsioner New york studios, custom and vintage och metal Foundry som är mer för hårdrock. Det kommer flera olika treparts samplebibliotek som går att använda med superior 2 bl. a det jag pratade om ovan. Superior är lika lätt som Ezdrummer att använda det fungerar bra med Gm midi så det är bara att plugga in rolansetet och köra i  t e x Cubase eller vad ni nu jobbar i. DEn största skillnaden är att det finns mer möjligheter att jobba med ljudet efteråt och att man kan mixa trummorna på ett mycket mer elaborerat sätt. Skulle jag köpa nu så skulle jag lätt köpa superior om jag hade pengarna. För till syvende och sist är det väl det allting handlar om :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Personligen är jag mer tänd på dessa: https://www.platinumsamples.com/JoeBarresi.html
Joe baressis Evil druim i superior format. Demosarna låter riktigt bra!!!

 :)
Jo jag har sett dom,och kommer garanterat att skaffa dom oxo,men en sak i taget(Vintage har högre Prio)
Bilfn... Kostade mig bara häärliga 20 loppor,fin JulKlapp. :wacko: :angry: :wacko: (Trasig koppling)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte