Forum > Demolåtar

TEMU: Canvas (Somebody Come) NY VERSION 071026 !

<< < (9/17) > >>

Dividend:
Ok, tog ett par dagar men nu sitter jag här... Lyssnar på version 3.1 för andra gången...

Temu- the warmachine of the jungle (ok, texten är intrikatare än en actionfilm i djungeln, men det är känslan jag får)

Skumma soldater förföljda av ett.... monster. HU!   Finns en sån film tror jag.

Refrängen blir bättre och bättre för var lyssning, och svansen till öh när du sjunger är gosig.

Öh, ja det är mitt helhetsintryck...

Skall man kolla på separata delar så är det innovativ ljudbild och välspelat/sjunget...

Trummorna, stör mig lite på din snare, aggressiv som den är, men bidrar lite till känslan av skjutande av monster i djungeln.
Ligger kanske för högt? Lyssnar i hörlurar, med iofs ganska hög volym...

Annars för att sammanfatta: Fin genre, snarare än låten som sådan, du skapat. (Jajo, jag vet att du har influenser)... men detta låter som bra hård, intelligent musik. Till skillnad från anorektisk hardcorevegan-musik.

inget mer att tillägga.

5/5

mahan:
Jajjamen Emu!

Lyssnar på version 3.1 nu... KOmmer ihåg att jag prisade första versionen högt, och vad kan man säga nu då? Blir bara bättre :)
Härligt detdär bottensuset i intron, ger en mycker vid ljudbild, musical painting, hypnotronica. Naijs!
Finns ju inget att såga på... B)

Nåjaa efter femtonde lyssningen så hittar jag det....en liten marschtrumma typ, vid 1:47 framåt som på några ställen är lite otajt, återkommer vid 4:17-4:37. Javisst ja, väldigt småpetigt av mig, bara för sågandets skull :D

Om jag gav förra versionen 5/5 typ kan jag nu ge  6/5  ;)

Sex minuter och tjugunio sekunder njutning, tack frö det!

h.  Johan

Emulator:
Kan tyvärr inte ta åt mig hela äran, TEMU är ju produkten av mitt och Ynots samarbete :-)

Divi: Skall titta på virveln lite. Blir glad för dina övriga kommentarer...och att det är bättre än anorektiskt hardcorevegan-musik :)

Tack så mycket för fina orden! 

Mahan: samma tack till dig, jag tolkar det som att denna versino börjar bli klar, med undantag för marschtrumman då :lol:

Sex poäng är inte illa...

Förresten, det där bottensuset: Det är min katt som är samplad och nerpitchad och synkad, distad, delayad och EQ'ad :D

tack till er bägge!

1up:
Mörkt och läskigt. Lite så man tittar sig omkring i natten efter någon som står där och vill en något illa :P kanske en fiskare i sydväst och en vass krok i näven?

mahan:
Har vi djurskyddsföreningen inkopplad på detta tragiska nedpitchade, synkade, delayade och distade kissekattfallet... :D :lol: :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion