Forum > Demolåtar

Kornstad - Nytt soundtest 2010-04-01

<< < (2/7) > >>

equality:
Ingen genre jag känner mig hemma i men lovande och med din sång....yes! Kolla basen, låter lite ostämt den högre strängen i oktaven.

Kornstad:
Ni har ju rätt såklart.  Blev så himla glad när jag äntligen fick till ett sound som åtminståne kändes liite tungt så glömde bort mig alldeles. Skall skära lite lågfrekvenser omedelbums!

OK, reverb skall vi också testa att dra på lite lagom.

Hahaha....så jäkla rätt kommentar Hogge.    B)  Jag menade dock inte att just detta lilla stycket var hårdrock, utan det är väl mer bara rock det här. Annars hade ju även min instrumentala version av White christmas också varit en hårdrockslåt i så fall.   :lol:

Min supersång på detta??  Jo jag tackar.   Möjligtvis om jag sveper ett par flaskor whisky och gurglar ordentligt så att jag kan låta lite mer som Hogge.....    ;)    (Jag menar nu inte att Hogge sveper flera flaskor whisky....)

hogge:

--- Citat från: Kornstad skrivet 08.01.2010, 11:06:57 ---Min supersång på detta??  Jo jag tackar.   Möjligtvis om jag sveper ett par flaskor whisky och gurglar ordentligt så att jag kan låta lite mer som Hogge.....    ;)    (Jag menar nu inte att Hogge sveper flera flaskor whisky....)

--- Slut citat ---

HAHA... Hogge sveper det mesta, men icke whisky dock..  :lol:

Kornstad:
Ok, då har vi skruvat lite och jag lade på en liten sånggrej som jag haft värkandes i huvudet ett tag.  (utan whisky....)
Låter det som att jag gått åt rätt håll eller blev det värre?    :D

Lägger med texten också...

Hey child, your silence has avakened me
Sweet child, your evasive eyes has made me see

I try to get close to you, but you run away
I try to start games with you, but you will not play
I feel I should comfort you, but you would not cry
There's something that you're showing me, but what and why?

martinm:
Det är en bra början men det känns som om det saknas något, kanske speciellt i det högre frekvensspektrat. Tror att det skulle passa med lite spröda taktfasta akustiska gitarrackord.
Japp.
 :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion