Forum > Demolåtar
Kornstad - Nytt soundtest 2010-04-01
freddy:
Vad kör du för daw? var det logic?
Kornstad:
Hogge: Hahaha....vi får se vad jag kan komma fram med då. ;) Jag sjunger gärna på någon av dina låtar om du vill, men det är ju du som har "rock-rösten".
Robblar: Tack för bra tips! Jag skall kika på detta och testa lite. Har en Tube amp hemma som jag fick när jag köpte min mic. Kanske funkar att lägga den emellan utan altför mycket amp....
Freddy: Som det är nu så har jag bara kört gitarr rakt in i Motukortet och spelat in det på rena spår i Cubase. Har sedan lagt på effekterna i efterhand på varje spår. I det här fallet med revalver 3 då.
bjurte:
Ja det verkar som det inte bara är jag som har "Distgitarr-Nojja" :lol:
Ska lyssna och bedömma när jag kommer hem,har inga möjligheter just nu. :rolleyes:
hogge:
--- Citat från: Kornstad skrivet 12.01.2010, 17:23:00 ---Hogge: Hahaha....vi får se vad jag kan komma fram med då. ;) Jag sjunger gärna på någon av dina låtar om du vill, men det är ju du som har "rock-rösten".
--- Slut citat ---
Häftigt.. Jag har ju några låtar som är mer pop än rock (kanske?) och som jag absolut inte får till bra sång på.. Men ett sånt här erbjudande kräver givetvis vettig planering.. Jag får gräva lite i låt-lådan så hoppas jag att jag hittar något som kan passa.. Tack så länge!
bjurte:
Orginallåten med sången(Bra låt / Sång föresten)
Här låter Distguran lite för Murrig och Hård,men samtidigt tycker jag att det finns plats för den typen av sound oxo..
Den nya då? Det låter riktigt bra,fast inte var det mycket till dist där??? :huh:
Låt oss höra när du 'dragit på' lite mer..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida