Forum > Demolåtar

Kornstad - Nytt soundtest 2010-04-01

<< < (4/7) > >>

equality:
Skönt mysko och suggestivt. Jättebra sång!

Kornstad:
Neeeeeeejjjj, men ja...tack för ärligt svar.    Det är fortfarande inte bra alltså?   :(

Vet inte vad jag gör för fel. Tycker alla andra får till så himla skönt guraljud hela tiden, men mitt kommer aldrig i närheten. Testat att lira in 4 olika guror, lägga rena bakom, minska dist osv. men inget verkar funka.   aaaahhh...
Är väl meningen att jag bara skall digga rock kanske, men lira smör själv.

Testade just nu med en demoversion av Revalver 3. Har innan kört Amplitube och guitar rig, men jag får inte till det med något.
Det är line-in men jag hade hoppats på att det inte skulle höras riktigt så tydligt.  Har tyvärr ingen bra stärkare att köra med.

Jaja...jag får på't en sista gång då och se om det går att få det låta mer riktigt. Jag haaaatar att inte kunna.   :ph34r:

Kornstad:
Tack EQ!   Jo jag tror att låten i sig kan nog bli bra, det är bara det där rackarns gitarljudet som man skall lyckas få till på något konstigt vänster.  Nya tester väntar...

hogge:
Med Din röst Kornstad så kan Du släppa en brakskit och om Du sen bara lägger sång till det så köper jag plattan.. Jag tycker Du borde sjunga på mina låtar...

Tyvärr så är låten (i dess nuvarande form) inget som biter sig fast direkt...

robblar:
Det hjelper muligens å kjøre gitaren inn på en høyohmig instrumentinngang i stedenfor vanlig line-in, om micpreamp'en din har slikt så slipper du at signalet blir spist opp av impedanstrollet. Bare pass på at preamp'en ikke overstyres, det blir feil type vreng for rock'n roll. Kanskje en effektpedal i mellom gitaren og inngangen vil gjører susen også, hvis den har buffer kan den kanskje fungere som impedans matcher t.o.m. i bypass modus.

Ellers finnes det jo rakkarn's dyre preamper beregnet for gitar man kan kjøpe om man vil bruke SW-plugs  :)

Robert

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion