Forum > Demolåtar
Kornstad - Nytt soundtest 2010-04-01
Kornstad:
Nytt soundtest!! 2010-04-02
Satt och lekte med pianot och kom på detta lilla "stycke" vilket sedan ledde vidare till att jag var tvungen att leka lite med GR4 och testa fram ett sound.
Vad tror ni om detta? Går att använda till en ny låt?
Eddi:
Låter lovande - bra ljud - men de är för torra nu så jämvikten guror och drums blir fel dom ska bak en hel del tycker jag då (som kan allt om rock :wub:)
Rock on mate
Gurano:
Ja - lite mer rymd i gurasoundet, tycker jag. Annars kan du rocka loss bra som det är, tycker jag :)
Gurano
mahan:
Tjou Kornstad!
Det börjar verka rockigt banne mej.... eller hur var det som sången gick
Du börjar åxå vara lite väl nära att mixen slår på rött. Du har tre instrument som slåss väldigt om det nedre registret, basen, trummorna och guran. Testa lite med att skära av allt under 100-150 hz så tror jag att mixen kommer att bli klarare utan att bottnet fattas.
Bara att rocka vidare, :)
Saknar ju sången för den kommer att ha en stor inverkan på slutresultatet när det gäller mixningen!
h. johan
hogge:
Gillar det jag hör, även om jag saknar Din superba sång.. Men inte är det väl hårdrock detta?? En distad gitarr betyder ju inte att det är hårdrock. Det är ju mer än attityd och detta är väl mer pop/rock enligt mitt förmenande, men icke dåligt för det dock...
Keep up the good work.. Jag hör gärna en fortsättning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida