Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
Eddi:
Spontant så kändes det som ännu en Hogge (ursäkta man har blivit lite van) inte dåligt men lite bakhållen vokal som vanligt och så kommer vi fram till solot då som höjer låten väsentligt. - Så borde det inte vara - tror att jag ställer större krav på din sång nu Hogge vill ha den lite mer i framkant så att den kan matcha Freddys solo. Jepp jag är en riktigt jobbig jäkel nu - jag vet. Men det här fixar du.
hogge:
--- Citat från: Bass skrivet 29.01.2010, 20:43:29 ---Tjenare Hogge, måste bara säja att jag verkligen diggar din röst. Så jäkla nice och orginell i mina öron :D
Kanonskönlåt! Nu lyssnade jag tyvärr på väldigt låg volym men här kändes det som att orgelslingan som går från start och vidare känns lite hög volymmässigt.
Annars grymt fint jobbat på alla plan!
--- Slut citat ---
Va skoj.. Tack så jättemycket, Bass!!
Jag lyssnade igen efter Ditt inlägg och jag tror att Du har helt rätt.. Orgeln ska sänkas.. Tack för tipset och tack (igen) för ett inspirerande inlägg!!
asti:
Tycker sången borde höjas en aning! Kanske också pyttelite mer reverb.......
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 29.01.2010, 21:30:11 ---Spontant så kändes det som ännu en Hogge (ursäkta man har blivit lite van) inte dåligt men lite bakhållen vokal som vanligt och så kommer vi fram till solot då som höjer låten väsentligt. - Så borde det inte vara - tror att jag ställer större krav på din sång nu Hogge vill ha den lite mer i framkant så att den kan matcha Freddys solo. Jepp jag är en riktigt jobbig jäkel nu - jag vet. Men det här fixar du.
--- Slut citat ---
Är Du full igen nu?
:lol:
Det är jättebra Eko.. Allt för att förbättra!! Ibland tror jag att människor är lite föööör snälla? Visst är det otroligt kul att få beröm och glada tillrop, men man vill ju också att folk är ärliga så att man verkligen förbättrar sig..
Hur som helst. Du har helt rätt med sången. Den ligger ofta lite tillbakahållen.. Vet inte varför det blir så, men jag tycker väl att det låter bättre, helt enkelt..
Men denna är ju lite speciell, trots allt.. Här testar jag ju bara en text från Lisa och det var därför jag i inledningen skrev:
"Sången ligger där enbart för att testa Lisas text (därav mumlandet)" :lol:
hogge:
--- Citat från: asti skrivet 29.01.2010, 22:25:41 ---Tycker sången borde höjas en aning! Kanske också pyttelite mer reverb.......
--- Slut citat ---
Tack Asti..
Nu skrev jag mitt svar till Eko under tiden som Du skrev detta!
Men sången kommer att sjungas om inom kort.. Det här mumlandet kommer att försvinna så småningom. Håll ut :lol:
OBS: sången på refrängen kommer jag förmodligen inte att köra om.. Enbart versen!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida