Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
hogge:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2010, 02:13:51 ---Jomen, jag följde inte riktigt med i fylle-diskussionen :) Hade du skrivit nåt till bow? Jaja, spelar ingen roll, själv så undviker jag internet när jag har druckit nuförtiden, och speciellt diskussioner där folk har olika åsikter :D. Man blir så barnslig, och så blir folk så satans förbannade (jag med) på oskyldigt folk pga småsaker/missförstånd i text :D KAnske nåt patologiskt? :unsure:
Njäää, skal ha en öl innan jag fortsätter :)
Men det är ju lite så, i riktiga livet (IRL) så är dessa sällan våldsamma, men vissa (speciellt samlas de på youtube och sådana ställen, småruggig stämning där ;) blir skitjobbiga på nätet (även då de är nyktra). Märkligt.
Låten då, jo svårt att komma med åsikter vad gäller musiken/komposition. Den är ju fullständig som den är, vettesjutton vad det låter som, tja det är ju hårdrock/med en del dur kanske så punk osv är ju inte långt ifrån heller.
Var är basen, jag tycker en bra hårdrockslåt med sån här sång, skall ha en märkbar bas, som typ agerar percussivt. Tycker jag. Undantaget är Metallicas ...and Justice for all. (Som har bortmixad bas, med avsikt, basisten dog ju här i närheten. Typ älmhult eller vad stället heter.)
NAckdelen är att jag inte riktigt har referensramarna för att egentligen gilla den här musiken. Alltså det röjer ju! SKitig hårdrock skall fan inte mixas sönder heller, och melodyne och skit ;) Du har en cool röst.
Fan vad jag skriver. Får återkommer när jag sovit ut lite ;) SKittrött och har inte ens sprit hemma :D
Bra låt! Men nåt saknas, kanske snarare mitt problem än ditt :)
/Per
--- Slut citat ---
HAHAHA.. FY FAAN VA KUL!!!!
Det där var ett av dom roligaste inläggen på länge: "Jag undviker forumet när jag druckit!".. och "Njaee, jag ska hämta en öl till" och som avslutning det alltför överdrivna användandet av smileys...
JO JÄVLAR... HEHE....
Dina i övrigt mycket kloka synpunkter ska jag begrunda i morgon.. Men vad jag minns just nu så hade Du inte bara kloka råd att delge utan även några snälla ord.. Tack för detta...
Men som sagt - jag återkommer i morgon med ett bättre svar...
Hehehe (garvar under hela detta svar) :lol: :wub:
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 24.01.2010, 02:19:39 ---Nåt saknas ... ja sprit har du redan nämnt men det kanske är violiner du menar :lol:
--- Slut citat ---
*ASGARV*
Era fyllesnören :lol: :wub:
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 24.01.2010, 02:19:39 ---Nåt saknas ... ja sprit har du redan nämnt men det kanske är violiner du menar :lol:
--- Slut citat ---
Nej, det är nåt annat än violiner ;)
DEt skulle skära sig här med violinensemble, tror jag. Men det finns hårdrock i historien (öh t ex några dystra snubbar som hette My dying bride), som har använt iallafall solo-violin.
Antar att hogge går på sin "metod". HAr väl inte hört alla låtar (?), men det finns likheter liksom i de jag hört. I instrumentering och annat. Svårt att hitta plats för violin utan plan för violin från början (?), och det kan jag satsa en bira på att han inte ens funderat på. Violiner alltså :D
-----------
Lyssnar på låten igen. Försöker komma på vad fan det är som jag tycker saknas.
Alltså jag kan skriva hur mycket som helst, men skall ju fixa en lite musikpryl åt eddie hade jag lovat så tänkte börja med det istället.
Det intressanta med Metallicaskivan jag nämnde ,är att avsaknaden av bas, faktiskt tillförde någonting. Det är fan den bästa metal-skiva som nånsin gjorts. Kan lyssna på sånt som tillverkas idag (inkl death och grind och skit), för det är ju ett gemensamt tonspråk/"idiom" som funkar för mig. Men avsaknaden av sångmelodi är ganska tröttande i längden när de vrålar (Värst var Merciful fate, på typ 80-talet, vars sångare sjöng lika falskt som jag på fyllan. Jag borde youtube-länka. Bättre när de growlar.)
Ibland är frånvaron av något i musik något som höjer verket en aning, s a s. T ex frånvaron av en störande not i en stämma (melodi), eller basen på metallicaskivan, eller frånvaron av violiner här.
Yngwies bästa låtar är instrumentala (enligt mig), han borde låta bli att sjunga. Osv.
Fan, vad jag babblar. Hur hade du tänkt gå vidare med mixen här? Och vad är dina inspirationskällor, om du orkar berätta :)
Jag gillar inte riktigt basen (kan vara lurarna också), efast det är ju onödigt vetande i detta läge.
Skall fortsätta babbla i Twilight-tråden, där finns snart både gura och violiner ;)
equality:
Har ju lyssnat på denna tidigare och gillar't. Finns snygga växlingar som håller intresset uppe. Snyggt g-solo nu också. Bra sjunget. Mixer låter överkomprimerad i mina öron.
asti:
Härligt ös! Gitarrerna påminner (utan att vara rip-off :)) om Kinks, t.ex You really got me, tycker jag!
Sången är kanon - du har perfekt röst för den här typen av låtar!
Hittar inget att anmärka på, möjligen gitarrsolot mot slutet, som känns lite "tvekande".
Bra mix - bra låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida