Kontrollrummet

Hogge - Happy Song

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Som jag ser/hör det är det just övergångarna Vers / Ref /Vers som är lite skumma här och lite att som några andra här varit inne på
att dom maler på ganska lika låten igenom.
Delarna i sig är skitbra men som du själv är inne på så behövs dom limmas ihop lite bättre.
Prova att efter Introt med Gurorna på fullt ställ,när sången kommer in bara kompa med basen eller väldigt 'Palmmute:ad' gitarr.
Sen när Ref. kommer ska det vara fullt ställ.. igen B)
Du behöver oxo någon slags brygga mellan vers ref. Ska se om jag (Hinner / Får för familjen) kan hitte på nått passande där. :unsure:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som jag ser/hör det är det just övergångarna Vers / Ref /Vers som är lite skumma här och lite att som några andra här varit inne på
att dom maler på ganska lika låten igenom.
Delarna i sig är skitbra men som du själv är inne på så behövs dom limmas ihop lite bättre.
Prova att efter Introt med Gurorna på fullt ställ,när sången kommer in bara kompa med basen eller väldigt 'Palmmute:ad' gitarr.
Sen när Ref. kommer ska det vara fullt ställ.. igen B)
Du behöver oxo någon slags brygga mellan vers ref. Ska se om jag (Hinner / Får för familjen) kan hitte på nått passande där. :unsure:

Bra idé.. Ska testa lite i morgon (söndag) för nu ska jag på party..  :D
Men Du, det skulle ju vara toppen om Du ville pilla lite på övergångarna... Men ingen press. Ta det om/när Du får tid & lust..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
En ohelig acceptans mellan Europe och Accept är faktiskt ingen dum liknelse. Lite kompromisslöst som accept, men med melodikänslorna från Europe.

Tror det skulel hjälpa en mil att helt enkelt dra på lite dämpat strängspel i versen för att sedan unleash the fury i reffarna. Även att sjunga lite lugnare i versen så att man får kontrast och dynamik när reffen spränger högtalarelementen :)


Ser nu att uriah är inne på lite samma sak. kan nog funka.



Sen är PM ett väldigt bra sätt att lösa fyllebataljer på :-)


Turn it to 11 hogge, ös på!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
En ohelig acceptans mellan Europe och Accept är faktiskt ingen dum liknelse. Lite kompromisslöst som accept, men med melodikänslorna från Europe.

Tror det skulel hjälpa en mil att helt enkelt dra på lite dämpat strängspel i versen för att sedan unleash the fury i reffarna. Även att sjunga lite lugnare i versen så att man får kontrast och dynamik när reffen spränger högtalarelementen :)


Ser nu att uriah är inne på lite samma sak. kan nog funka.



Sen är PM ett väldigt bra sätt att lösa fyllebataljer på :-)


Turn it to 11 hogge, ös på!


Tack EMU.. Allt Du sa det satt som pricken över i:t.. Du framstår som en mycket klok man!!!  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjena hej
jo ibland ska man hålla fingrarna borta från datorn.
och så ska man läsa hela inläggen med. innan man överreagerar men men...shit happens
jag får kryppa till korset i dag med ett dunkande huvud.

hade

Det är lungt Ola.. Been there, done that...
Hur som helst.. Jag ångrar också att jag skrev att Din låt (som jag fick i mars 2009, tror jag?) var dålig.. Så var det inte. Det var en riktigt bra låt. Anledningen till att jag inte slutförde projektet var att mitt självförtroende sviktade kraftigt..

Hur som helst. Jag förstår, med hänvisning till Ditt PM, att Du misstolkade mitt svar till Bow.. Men det var inte länge sen som den gode Uriah skrev i en av Bow:s trådar: "jag vet inte om Du skämtar med oss eller om Du är seriös.. etc."
Det har inte varit helt lätt att ta Bow på allvar.. Men nu skrev jag ett bra svar till honom.. Ett svar som jag även nu i nyktert tillstånd känner mig nöjd med.. men som Du skrev: "jag läste inte hela inlägget innan jag svarade"..

Hur som helst.. No hard feelings.. Vi gör alla våra misstag, så nu är vi vänner igen....
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Hogge!
Skönt packad låt, tätt från början till slut!
Sången låter pinad o god, kompet stint o gott!
Bara trummorna som låter lite "billigt", lixåm samma sample som rullar genom hela låten.
Kunde vara värt att jobba lite mer med dom eftersom låten annars e snygg.

hola Hogge, skåla pådde! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan va driven du är på detta hogge.
Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången )

gött jobbat
tony


Tack Tony... Härligt att Du gillar det.. Jag ska försöka jobba vidare med denna ikväll (om jag får för familjen?)..


"fan va driven du är på detta hogge"
Hmm.. Förstår inte riktigt - är det nå't bra?
Driven = duktigt


"Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången)"
Även detta får Du gärna förtydliga lite mer.. Det lät spännande, men jag förstår inte riktigt..

Att man ibland slätar över vissa partier för man skall till något annat.. att varje stavelse är viktigt (att puscha på lite mer)


att leva är att dö


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjou Hogge!
Skönt packad låt, tätt från början till slut!
Sången låter pinad o god, kompet stint o gott!
Bara trummorna som låter lite "billigt", lixåm samma sample som rullar genom hela låten.
Kunde vara värt att jobba lite mer med dom eftersom låten annars e snygg.

hola Hogge, skåla pådde! :D

h.  johan

HAHA.. Gött Mahan och stort tack för inlägget. Klokt såväl som roligt.. Jag ska absolut jobba på trummor (och mycket annat).. Detta är ju, som sagt, en slaskis och en test av låtidé.. Men jag gillar det som faan och tycker det är jättekul att Du också gör så..

Skål pådda själv du  :lol:

(Jag kom precis hem från ett stort och roligt 50-års kalas jag..)
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jomen, jag följde inte riktigt med i fylle-diskussionen :) Hade du skrivit nåt till bow? Jaja, spelar ingen roll, själv så undviker jag internet när jag har druckit nuförtiden, och speciellt diskussioner där folk har olika åsikter :D. Man blir så barnslig, och så blir folk så satans förbannade (jag med) på oskyldigt folk pga småsaker/missförstånd i text :D  KAnske nåt patologiskt? :unsure:

Njäää, skal ha en öl innan jag fortsätter :)
Men det är ju lite så, i riktiga livet (IRL) så är dessa sällan våldsamma, men vissa (speciellt samlas de på youtube och sådana ställen, småruggig stämning där ;) blir skitjobbiga på nätet (även då de är nyktra). Märkligt.

Låten då, jo svårt att komma med åsikter vad gäller musiken/komposition. Den är ju fullständig som den är, vettesjutton vad det låter som, tja det är ju hårdrock/med en del dur kanske så punk osv är ju inte långt ifrån heller.

Var är basen, jag tycker en bra hårdrockslåt med sån här sång, skall ha en märkbar bas, som typ agerar percussivt. Tycker jag. Undantaget är Metallicas ...and Justice for all. (Som har bortmixad bas, med avsikt, basisten dog ju här i närheten. Typ älmhult eller vad stället heter.)
NAckdelen är att jag inte riktigt har referensramarna för att egentligen gilla den här musiken. Alltså det röjer ju! SKitig hårdrock skall fan inte mixas sönder heller, och melodyne och skit ;) Du har en cool röst.

Fan vad jag skriver. Får återkommer när jag sovit ut lite ;) SKittrött och har inte ens sprit hemma :D

Bra låt! Men nåt saknas, kanske snarare mitt problem än ditt :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jomen, jag följde inte riktigt med i fylle-diskussionen :) Hade du skrivit nåt till bow? Jaja, spelar ingen roll, själv så undviker jag internet när jag har druckit nuförtiden, och speciellt diskussioner där folk har olika åsikter :D. Man blir så barnslig, och så blir folk så satans förbannade (jag med) på oskyldigt folk pga småsaker/missförstånd i text :D  KAnske nåt patologiskt? :unsure:

Njäää, skal ha en öl innan jag fortsätter :)
Men det är ju lite så, i riktiga livet (IRL) så är dessa sällan våldsamma, men vissa (speciellt samlas de på youtube och sådana ställen, småruggig stämning där ;) blir skitjobbiga på nätet (även då de är nyktra). Märkligt.

Låten då, jo svårt att komma med åsikter vad gäller musiken/komposition. Den är ju fullständig som den är, vettesjutton vad det låter som, tja det är ju hårdrock/med en del dur kanske så punk osv är ju inte långt ifrån heller.

Var är basen, jag tycker en bra hårdrockslåt med sån här sång, skall ha en märkbar bas, som typ agerar percussivt. Tycker jag. Undantaget är Metallicas ...and Justice for all. (Som har bortmixad bas, med avsikt, basisten dog ju här i närheten. Typ älmhult eller vad stället heter.)
NAckdelen är att jag inte riktigt har referensramarna för att egentligen gilla den här musiken. Alltså det röjer ju! SKitig hårdrock skall fan inte mixas sönder heller, och melodyne och skit ;) Du har en cool röst.

Fan vad jag skriver. Får återkommer när jag sovit ut lite ;) SKittrött och har inte ens sprit hemma :D

Bra låt! Men nåt saknas, kanske snarare mitt problem än ditt :)

/Per

Nåt saknas ... ja sprit har du redan nämnt men det kanske är violiner du menar :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jomen, jag följde inte riktigt med i fylle-diskussionen :) Hade du skrivit nåt till bow? Jaja, spelar ingen roll, själv så undviker jag internet när jag har druckit nuförtiden, och speciellt diskussioner där folk har olika åsikter :D. Man blir så barnslig, och så blir folk så satans förbannade (jag med) på oskyldigt folk pga småsaker/missförstånd i text :D  KAnske nåt patologiskt? :unsure:

Njäää, skal ha en öl innan jag fortsätter :)
Men det är ju lite så, i riktiga livet (IRL) så är dessa sällan våldsamma, men vissa (speciellt samlas de på youtube och sådana ställen, småruggig stämning där ;) blir skitjobbiga på nätet (även då de är nyktra). Märkligt.

Låten då, jo svårt att komma med åsikter vad gäller musiken/komposition. Den är ju fullständig som den är, vettesjutton vad det låter som, tja det är ju hårdrock/med en del dur kanske så punk osv är ju inte långt ifrån heller.

Var är basen, jag tycker en bra hårdrockslåt med sån här sång, skall ha en märkbar bas, som typ agerar percussivt. Tycker jag. Undantaget är Metallicas ...and Justice for all. (Som har bortmixad bas, med avsikt, basisten dog ju här i närheten. Typ älmhult eller vad stället heter.)
NAckdelen är att jag inte riktigt har referensramarna för att egentligen gilla den här musiken. Alltså det röjer ju! SKitig hårdrock skall fan inte mixas sönder heller, och melodyne och skit ;) Du har en cool röst.

Fan vad jag skriver. Får återkommer när jag sovit ut lite ;) SKittrött och har inte ens sprit hemma :D

Bra låt! Men nåt saknas, kanske snarare mitt problem än ditt :)

/Per


HAHAHA.. FY FAAN VA KUL!!!!
Det där var ett av dom roligaste inläggen på länge: "Jag undviker forumet när jag druckit!".. och "Njaee, jag ska hämta en öl till" och som avslutning det alltför överdrivna användandet av smileys...

JO JÄVLAR... HEHE....

Dina i övrigt mycket kloka synpunkter ska jag begrunda i morgon.. Men vad jag minns just nu så hade Du inte bara kloka råd att delge utan även några snälla ord.. Tack för detta...
Men som sagt - jag återkommer i morgon med ett bättre svar...

Hehehe (garvar under hela detta svar)  :lol: :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Nåt saknas ... ja sprit har du redan nämnt men det kanske är violiner du menar :lol:

*ASGARV*
Era fyllesnören  :lol: :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nåt saknas ... ja sprit har du redan nämnt men det kanske är violiner du menar :lol:

Nej, det är nåt annat än violiner ;)
DEt skulle skära sig här med violinensemble, tror jag. Men det finns hårdrock i historien (öh t ex några dystra snubbar som hette My dying bride), som har använt iallafall solo-violin.

Antar att hogge går på sin "metod". HAr väl inte hört alla låtar (?), men det finns likheter liksom i de jag hört. I instrumentering och annat.  Svårt att hitta plats för violin utan plan för violin från början (?), och det kan jag satsa en bira på att han inte ens funderat på. Violiner alltså :D


-----------
Lyssnar på låten igen. Försöker komma på vad fan det är som jag tycker saknas.

Alltså jag kan skriva hur mycket som helst, men skall ju fixa en lite musikpryl åt eddie hade jag lovat så tänkte börja med det istället.

Det intressanta med Metallicaskivan jag nämnde ,är att avsaknaden av bas, faktiskt tillförde någonting. Det är fan den bästa metal-skiva som nånsin gjorts. Kan lyssna på sånt som tillverkas idag (inkl death och grind och skit), för det är ju ett gemensamt tonspråk/"idiom" som funkar för mig. Men avsaknaden av sångmelodi är ganska tröttande i längden när de vrålar (Värst var Merciful fate, på typ 80-talet, vars sångare sjöng lika falskt som jag på fyllan. Jag borde youtube-länka. Bättre när de growlar.)

Ibland är frånvaron av något i musik något som höjer verket en aning, s a s. T ex frånvaron av en störande not i en stämma (melodi), eller basen på metallicaskivan, eller frånvaron av violiner här.

Yngwies bästa låtar är instrumentala (enligt mig), han borde låta bli att sjunga. Osv.

Fan, vad jag babblar. Hur hade du tänkt gå vidare med mixen här? Och vad är dina inspirationskällor, om du orkar berätta :)
Jag gillar inte riktigt basen (kan vara lurarna också), efast det är ju onödigt vetande i detta läge.

Skall fortsätta babbla i Twilight-tråden, där finns snart både gura och violiner ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Har ju lyssnat på denna tidigare och gillar't. Finns snygga växlingar som håller intresset uppe. Snyggt g-solo nu också. Bra sjunget. Mixer låter överkomprimerad i mina öron.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Härligt ös! Gitarrerna påminner (utan att vara rip-off  :)) om Kinks, t.ex You really got me, tycker jag!
Sången är kanon - du har perfekt röst för den här typen av låtar!
Hittar inget att anmärka på, möjligen gitarrsolot mot slutet, som känns lite "tvekande".
Bra mix - bra låt!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hur hade du tänkt gå vidare med mixen här? Och vad är dina inspirationskällor, om du orkar berätta :)

Oj vilket långt inlägg Divident.. Jag får sätta mig då jag har bättre tid och gå igenom det..
Men jag hinner i alla fall svara på en av Dina avslutande frågor:

Hur hade du tänkt gå vidare med mixen här?
Jag har verkligen ingen aning.. Jag får ju inte till det där med mixning kan jag tycka, men ändå så skriver vissa människor att jag börjar få bra ljud (mixar) på mina låtar medan andra är mer missnöjda.. Men Freddy har lovat att hjälpa mig att mixa en av mina låtar. Efter det så kan jag förhoppningsvis få en referenslåt som jag kan nyttja i framtiden..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har ju lyssnat på denna tidigare och gillar't. Finns snygga växlingar som håller intresset uppe. Snyggt g-solo nu också. Bra sjunget. Mixer låter överkomprimerad i mina öron.

Du är så positiv EQ.. Tack för det.. Men jag tror att denna kräver en hel del jobb innan den kommer att kännas färdig!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Härligt ös! Gitarrerna påminner (utan att vara rip-off  :)) om Kinks, t.ex You really got me, tycker jag!
Sången är kanon - du har perfekt röst för den här typen av låtar!
Hittar inget att anmärka på, möjligen gitarrsolot mot slutet, som känns lite "tvekande".
Bra mix - bra låt!

TACK Asti.. Va jätteskoj. Men jag blir samtidigt förvånad att Du gillar mixen? Jag trodde den här var riktigt usel.. Men om Du, med Dina kunskaper & erfarenheter i mixning (Dina låtar har ju alltid grymma mixar) så måste jag ju göra någonting rätt...

Vad gäller gitarrsolot så finns det där bara för att markera var det ska vara. Freddy ska göra det riktiga solot..

Återigen tack!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


freddy

  • Gäst
Mycket har redan sagts,

Men några saker som behövs i mixen/arret.

Det blir lite samma sak hela tiden med kompgitarren, som flera varit inne på.

Jag tycker också du ska släppa på riffandet på verserna. Antingen lägga lite brutna ackord bara, och låta basen köra riffet själv. Alternativt att du tar bort riffet och bara kör ackorden på verserna.

Sen tycker jag gitarrerna kan vara lite lägre i mixen, tycker dom fortfarande är för höga. Problemet som uppstår är att allt annat ger vika när något är så högt mixat. Resten av bandet försvinner tycker jag. Allt grötas.

SyntSlingan borde bara köras när det inte är sång tycker jag, den bråkar lite för mycket just nu med sången. Alternativt mixas väldigt lågt under sångpartierna, sedan kan den lyftas fram liter mer på introt osv.



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Mycket har redan sagts,

Men några saker som behövs i mixen/arret.

Det blir lite samma sak hela tiden med kompgitarren, som flera varit inne på.

Jag tycker också du ska släppa på riffandet på verserna. Antingen lägga lite brutna ackord bara, och låta basen köra riffet själv. Alternativt att du tar bort riffet och bara kör ackorden på verserna.

Sen tycker jag gitarrerna kan vara lite lägre i mixen, tycker dom fortfarande är för höga. Problemet som uppstår är att allt annat ger vika när något är så högt mixat. Resten av bandet försvinner tycker jag. Allt grötas.

SyntSlingan borde bara köras när det inte är sång tycker jag, den bråkar lite för mycket just nu med sången. Alternativt mixas väldigt lågt under sångpartierna, sedan kan den lyftas fram liter mer på introt osv.

Du har givetvis rätt i allt det Du skriver (You'r the master) och jag ska ha detta i åtanke nästa gång jag öppnar Cubase.. Jag ska försöka få till det.

Tack snälla!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
"fan va driven du är på detta hogge"
Hmm.. Förstår inte riktigt - är det nå't bra?
Driven = duktigt


"Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången)"
Även detta får Du gärna förtydliga lite mer.. Det lät spännande, men jag förstår inte riktigt..

Att man ibland slätar över vissa partier för man skall till något annat.. att varje stavelse är viktigt (att puscha på lite mer)



Jag missade detta.. Beklagar! Men Ditt svar var skrivit med rosa text så jag såg det inte alls.. Nu råkade jag dra med musen över texten och då framkom den..

Tack så mycket Tony. Då vet jag.. Det var snällt sagt av Dig!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hey Kompis..
Har en liten grej här som du skulle kunna prova med.
Inget fanzy,ett extra-Ackord(Fiss) precis innan ref. + att Refrengen höjs från A till B.
Kan ge dig ett exempel i morgon kväll,ska gå och 'knoppa' nu för att orka jobba i morgon -_-
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hey Kompis..
Har en liten grej här som du skulle kunna prova med.
Inget fanzy,ett extra-Ackord(Fiss) precis innan ref. + att Refrengen höjs från A till B.
Kan ge dig ett exempel i morgon kväll,ska gå och 'knoppa' nu för att orka jobba i morgon -_-

Thank's Pal.. Ser fram emot ett exempel  :rolleyes:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Du får ursäkta mig !!
Har fn.. inte hunnit,lovar att fixa något enkelt exempel i helgen... :huh:
Sorry :(
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Du får ursäkta mig !!
Har fn.. inte hunnit,lovar att fixa något enkelt exempel i helgen... :huh:
Sorry :(

Det är lungt.. Ingen press här nu.. Det ska ju vara roligt detta  :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Återigen har Freddy ställt upp med ett gitarrsolo.. Precis som förra gången (på "Uncle Sam") så är det helt makalöst.. Jag kan verkligen bli sittandes och lyssna på det om och om igen..
Du är briljant Freddy! Stooooort tack...

Övrigt då? Jo, jag har tagit bort bryggorna till refräng helt eftersom jag inte fick till det.. Vet inte om det funkar riktigt? Vad säger Ni?
Nästa steg är att sjunga om skiten så att (förhoppningsvis) mumlandet försvinner.. Därefter skall den väl mixas lite mer seriöst antar jag..

Om Ni inte orkar backa så kommer den här:

[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/HappySong_old.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 02.02.2010, 18:40:27 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hey Kompis..
Har en liten grej här som du skulle kunna prova med.
Inget fanzy,ett extra-Ackord(Fiss) precis innan ref. + att Refrengen höjs från A till B.
Kan ge dig ett exempel i morgon kväll,ska gå och 'knoppa' nu för att orka jobba i morgon -_-

Fiss? Från A till B?

Det där får jag nog Googla... Sånt där kan inte jag...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hey Kompis..
Har en liten grej här som du skulle kunna prova med.
Inget fanzy,ett extra-Ackord(Fiss) precis innan ref. + att Refrengen höjs från A till B.
Kan ge dig ett exempel i morgon kväll,ska gå och 'knoppa' nu för att orka jobba i morgon -_-

Fiss? Från A till B?

Det där får jag nog Googla... Sånt där kan inte jag...
Fist?? in your Ass?? :lol: :rolleyes:
Fiss = 2:a band på 6:e (grövsta) strängen
B = 2:Band på 5 strängen...
Ska försöka spela in ett varv i kväll när Familjen glor på 'Dumburken'
Föresten vad är tempot på låten ??
Ps. Kan inte lyssna på din nya verre just nu(Inga högtalare på jobbet :unsure:)
« Senast ändrad: 29.01.2010, 13:50:18 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hey Kompis..
Har en liten grej här som du skulle kunna prova med.
Inget fanzy,ett extra-Ackord(Fiss) precis innan ref. + att Refrengen höjs från A till B.
Kan ge dig ett exempel i morgon kväll,ska gå och 'knoppa' nu för att orka jobba i morgon -_-

Fiss? Från A till B?

Det där får jag nog Googla... Sånt där kan inte jag...
Fist?? in your Ass?? :lol: :rolleyes:
Fiss = 2:a band på 6:e (grövsta) strängen
B = 2:Band på 5 strängen...
Ska försöka spela in ett varv i kväll när Familjen glor på 'Dumburken'
Föresten vad är tempot på låten ??
Ps. Kan inte lyssna på din nya verre just nu(Inga högtalare på jobbet :unsure:)

HEHE...
Tack för kursen.. Ska kolla det där..

Tempot är 130..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare Hogge, måste bara säja att jag verkligen diggar din röst. Så jäkla nice och orginell i mina öron  :D
Kanonskönlåt! Nu lyssnade jag tyvärr på väldigt låg volym men här kändes det som att orgelslingan som går från start och vidare känns lite hög volymmässigt.
Annars grymt fint jobbat på alla plan!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Spontant så kändes det som ännu en Hogge (ursäkta man har blivit lite van) inte dåligt men lite bakhållen vokal som vanligt och så kommer vi fram till solot då som höjer låten väsentligt. - Så borde det inte vara - tror att jag ställer större krav på din sång nu Hogge vill ha den lite mer i framkant så att den kan matcha Freddys solo. Jepp jag är en riktigt jobbig jäkel nu - jag vet. Men det här fixar du.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjenare Hogge, måste bara säja att jag verkligen diggar din röst. Så jäkla nice och orginell i mina öron  :D
Kanonskönlåt! Nu lyssnade jag tyvärr på väldigt låg volym men här kändes det som att orgelslingan som går från start och vidare känns lite hög volymmässigt.
Annars grymt fint jobbat på alla plan!

Va skoj.. Tack så jättemycket, Bass!!
Jag lyssnade igen efter Ditt inlägg och jag tror att Du har helt rätt.. Orgeln ska sänkas.. Tack för tipset och tack (igen) för ett inspirerande inlägg!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Tycker sången borde höjas en aning! Kanske också pyttelite mer reverb.......


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Spontant så kändes det som ännu en Hogge (ursäkta man har blivit lite van) inte dåligt men lite bakhållen vokal som vanligt och så kommer vi fram till solot då som höjer låten väsentligt. - Så borde det inte vara - tror att jag ställer större krav på din sång nu Hogge vill ha den lite mer i framkant så att den kan matcha Freddys solo. Jepp jag är en riktigt jobbig jäkel nu - jag vet. Men det här fixar du.

Är Du full igen nu?

 :lol:

Det är jättebra Eko.. Allt för att förbättra!! Ibland tror jag att människor är lite föööör snälla? Visst är det otroligt kul att få beröm och glada tillrop, men man vill ju också att folk är ärliga så att man verkligen förbättrar sig..

Hur som helst. Du har helt rätt med sången. Den ligger ofta lite tillbakahållen.. Vet inte varför det blir så, men jag tycker väl att det låter bättre, helt enkelt..
Men denna är ju lite speciell, trots allt.. Här testar jag ju bara en text från Lisa och det var därför jag i inledningen skrev:

"Sången ligger där enbart för att testa Lisas text (därav mumlandet)"  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tycker sången borde höjas en aning! Kanske också pyttelite mer reverb.......

Tack Asti..
Nu skrev jag mitt svar till Eko under tiden som Du skrev detta!
Men sången kommer att sjungas om inom kort.. Det här mumlandet kommer att försvinna så småningom. Håll ut  :lol:

OBS: sången på refrängen kommer jag förmodligen inte att köra om.. Enbart versen!!
« Senast ändrad: 30.01.2010, 03:35:43 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez