Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
hogge:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.01.2010, 21:31:35 ---Jo du Hogge... jag blir anfådd av att lyssna på detta :unsure:. Lite mer "luft" i låten skulle jag gilla men då skulle väl denna låt antagligen inte alls vara det du tänkt dig. Detta föll mig inte riktigt på läppen alltså. Kör hårt i alla fall :D.
Space
--- Slut citat ---
Hehe... Det är väl kanske inte riktigt Din musik detta, eller??
Men tack för att Du tog Dig tid att kommentera ändå. Mycket uppskattat..
Jag vet inte alls vad denna är på väg - men mer luft blir det väl kanske inte?? Så fort jag ska fortsätta jobba på den här så får jag andra idéer i huvudet också blir det att jag kör på med dom istället...
Kornstad:
Hmmm...låten är bra i sig, men jag hör bara youtube hela tiden som ligger och spökar....
Samma typ av tuggande på gitarrerna, samma typ av övergång till refräng, samma typ av skillnad mellan vers/refräng dvs. råare vers och över till en ganska "trallvänlig" refräng.
Jag tror att du behöver omarbeta en del på riffen, kanske fixa en annan typ av övergång till refrängen och så, så att likheten inte blir lika tydlig.
Dock en bra låt som du definitivt skall fortsätta med.
hogge:
--- Citat från: Kornstad skrivet 10.01.2010, 21:19:40 ---Hmmm...låten är bra i sig, men jag hör bara youtube hela tiden som ligger och spökar....
Samma typ av tuggande på gitarrerna, samma typ av övergång till refräng, samma typ av skillnad mellan vers/refräng dvs. råare vers och över till en ganska "trallvänlig" refräng.
Jag tror att du behöver omarbeta en del på riffen, kanske fixa en annan typ av övergång till refrängen och så, så att likheten inte blir lika tydlig.
Dock en bra låt som du definitivt skall fortsätta med.
--- Slut citat ---
Du har helt rätt i allt Du skriver Kornstad.. Grundidén tror jag (personligen) kan bli bra, men just nu är det en kopia (till mångt & mycket) av "YouTube" - även om det aldrig var målet.. Men när jag, såhär i efterhand, lyssnat på dom båda så inser även jag detta...
Denna kommer att få vila en stund så att nya idéer förhoppningsvis framkommer?!? Eller åtminstone tills Ni glömt "YouTube" :P
hogge:
Har uppdaterat filen.. Detta är fortfarande en riktig slaskis. Har mest sett över refrängen än så länge. En refräng som jag för övrigt är rätt nöjd med. Men resten av låten är det värre med.. Jag tror dock att detta kan komma att bli bra, men jag har nog aldrig haft så svårt någonsin att få till stick och bryggor.. Har inte en aning om vad jag ska göra??
Vad gäller sången så ligger den där enbart för att testa Lisas text (därav mumlandet).
Vad gäller gitarrsolot (om man nu kan kalla det för solo?) så finns där enbart för att markera var FREDDY ska lägga sin version senare. Häpp!
:lol:
Hur som helst.. Jag kryddar och rör i denna gryta, men det smakar ändå inte bra och nu står jag helt utan idéer.. Jag tar därför tacksamt emot all hjälp kag kan få för att kunna färdigställa detta..
Och, jovisst, påminner den väldigt mycket om "YouTube", men det är som det är just nu..
[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/HappySong.mp3[/mp3]
bjurte:
Men vad är det du vill ha hjälp med??
Arr / Melodi,eller något instrumentspel ??
Mycke vino nu!! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida