Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
hogge:
--- Citat från: freddy skrivet 08.01.2010, 19:59:44 ---Hogge - Prova att dra ner volymen på alla gitarrer en aning. Jag tycker dom är för dominanta nu. Käkar upp allt :)
--- Slut citat ---
Den här är ju långt ifrån färdigmixad även ur min synvinkel (där det mesta är omixat).. Men det där är helt rätt.. Gitarrerna blev alltför dominanta.. Sen är även sången på refrängen (kör & lead) alltför grötigt, så det ska också justeras.. Och en hel del till..
Men i övrigt gillar jag den här låten en hel del, så det känns bra att jobba vidare på den!
Thanks pal's
hogge:
Tilläggas kan att jag (p.g.a. okunnighet förmodligen) aldrig dubbar gitarrer.. Vad jag gör är att köra in min "Strata" på en kanal med "stallmick" och nästa med "Halsmick".. Ibland lägger jag också en gitarr med nå'n form av blandning vad gäller mickar. Typ 60/40 - hals & stall...
Hur som helst. I just loooove my Strata, men den är mest en fin klenod.. "YouTube" gjordes med en Ibanez Destroyer och det var också en bra upplevelse. Eller, snarare en fantastisk upplevelse...
ynot:
fan va driven du är på detta hogge.
Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången )
gött jobbat
tony
hogge:
--- Citat från: ynot skrivet 09.01.2010, 12:02:07 ---fan va driven du är på detta hogge.
Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången )
gött jobbat
tony
--- Slut citat ---
Tack Tony... Härligt att Du gillar det.. Jag ska försöka jobba vidare med denna ikväll (om jag får för familjen?)..
"fan va driven du är på detta hogge"
Hmm.. Förstår inte riktigt - är det nå't bra?
"Lite mer tanke i slutet på vissa verser så man kommer in på reffen starkare (uttrycket i sången)"
Även detta får Du gärna förtydliga lite mer.. Det lät spännande, men jag förstår inte riktigt..
spacetrucker:
Jo du Hogge... jag blir anfådd av att lyssna på detta :unsure:. Lite mer "luft" i låten skulle jag gilla men då skulle väl denna låt antagligen inte alls vara det du tänkt dig. Detta föll mig inte riktigt på läppen alltså. Kör hårt i alla fall :D.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida