Forum > Demolåtar
Jonte - J.A
Jonte:
Hej, har kommit igång igen efter brist på inspiration och uppslag. Här kommer en liten
bagatell. Var länge sedan jag spelade flöjt, så det är lite si och så med intonation och
tonkvalitet. Hoppas att stycket går fram ändå.
http://web.comhem.se/jontewasa2/j.a.mp3
/Jonte
clavinova:
I mina öron oerhört vackert! Snyggt framfört, trots att du hävdar en liten ringrostighet på flöjten. Snygga små tonvandringar som i sin karaktär är skönt återhållna.
Däremot reagerar jag på kontrasten mellan den riktiga flöjten och det, förutsätter jag, samplade pianot. Brukar inte reagera på detta men nu tyckte jag att klangkontrasten var ovanligt stor. Vad kör du med för piano?
equality:
Seg i huvudet efter 50 mils bilåkande i snörök och flytthjälp till dottern i 25 minus. Detta var vad jag behövde. Ärligt och jättevackert! Stort tack!
Marruschkka:
Så vackert...kan höra fjällbäcken brusa... :wub:
Mera!
/Marre
Jonte:
Tack alla :)
Det är Sampletekks Black Grand. Är lite kluven till den, ibland är den för opolerad. Å andra sidan
känns den mer "äkta", än Garritan Steinway, har också lite mer sustain. Dom har sin plats båda två.
Ett annat piano jag är sugen på är NI Upright, tycker den låter väldigt charmigt, härlig träig ton. Deras flyglar däremot
gillar jag inte alls. Någon som känner till ett annat upright i samma prisklass (eller billigare) som låter bra?
/Jonte
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida