Forum > Demolåtar

mahan - MIDNINGHT OWL

<< < (3/6) > >>

mahan:

--- Citat från: martinm skrivet 06.01.2010, 17:38:31 ---Tycker att det är en bra och välarrangerad låt.
Gitarrerna är lite för piezoklinkiga i mitt tycke och sången kanske lite väl dramatisk emellanåt men på det hela är det bra.
 :P

--- Slut citat ---
Tjou Martinm!
Kul att du gillar låten. Gurorna lirade med Line6 Variax 700 Acoustic, en skön gitarr som jultomten gav mig. Och sången då... dramatisk... absolut! Det vill ofta bli lite för mycket när Obbnäsguuben kommer igång, svårt lixåm att hålla tebaks känslorna då jag sjunger.
Takk o båkk för lyssningen o kommentaren! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.01.2010, 17:50:09 ---Som alltid så svänger du till det, snygg sång och schysta gitarrer, inget fel på texten heller ;) :D
Trevligt att lyssna på!Bra att du piggat på dej.
Önskar god fortsättning och vill höra mer av dej snart,  du sitter på så mycket musikalisk begåvning/skolning så det är alltid roligt att höra, vad du än hittar på :)
/Marre

--- Slut citat ---
Tjou Marre!
Kul att du gav dig tid på lyssning, och såna här kommentarer värmer mycket i den kalla vinternatten. Halsen e bättre men icke bra, vete tusan var man kunde köpa byteshalsar annat än till gitarrer! :D

TACK!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: uriah skrivet 06.01.2010, 18:04:19 ---Ja nu är jag ju lite Alegrisk mot 'Vals' men det låter bra,kanske en aningens vasst om Strängaspelen och trummorna
Annars helt oklanderligt. ;)

--- Slut citat ---

Tjou Uriah!
Hoppas låten inte ger dig "Alegriska" utslag! :P :lol: :D
Kul att du finner detta lyssningsbart, det vassa ska jag se över med ny mix!
Tack för kommentaren!

h.  johan

freddy:

--- Citat från: mahan skrivet 06.01.2010, 21:26:01 ---
--- Citat från: freddy skrivet 06.01.2010, 10:41:38 ---Jag tycker hela låten och speciellt refrängen har en julkänsla över sig. Var detta en tänkt jullåt tro? :) Texten fattade jag inte alls. Annars låter det bra, mahaniskt. Kanske att du skulle fylla ut lite med någon pad/orgel/stråk i låten, för att få lite fylligare sound?

--- Slut citat ---
Tjou Freddy!
En enorm tankeläsningsförmåga du har mannen! :o
Detta skulle faktiskt bli mitt bidrag till julskivan men eftersom halsen inte gav möjlighet till sång då så blev alstret liggande. Och nu passade inte en julig text mer så det blev såhär....

--- Slut citat ---

yeah :)

MaxB:
Välkommen tillbaka Mahan-stämman!
Dina stycken är lite som att läsa en liten bok "short story", omväxlande delar och bra med ingredienser trots att det är enkelt hållet. Gillas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion