Forum > Demolåtar
mahan - MIDNINGHT OWL
mahan:
Tjou fadderallan!
Efter en otroligt seg influenzzabacterie anmäler sig Mahan åter i ledet med en liten valsaktig truddelutt med text av den trogna Spacetruckern. Känns väldigt skönt att kunna prestera lite sångartat alster igen efter många långa veckors paus. Med dessa ord och med "Midnattsugglan" önskas alla ett gott nytt år av Obbnäsguuben!
LÅTNAMN: Midninght Owl
GENRE: Walzpop?
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Spacetrucker
INSTRUMENTERING O LIRNING: Mahan
SÅNG o STÄM: Mahan
ARR o MIX: Mahan
LÅTLÄNGD: 3:05
MEDIA: MP3
SÅG DAGENS LJUS: 6 januari 2010
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/mahan/MIDNINGHT_OWL_02.mp3[/mp3]
Om inte länken ovan funkar så testa här: KLICKELIKLACK
All typ av huggning o sågning tillåten så att jag kommer igång igen! :)
HA DET GOTT!
h. Johan
Eddi:
Jaha ja midnattsugglan Johan har vart i farten igen. Walzpop var väl ett bra epitet :D Positiv musik som får en att dra i smilbanden så här innan sängdax. Några små missar i takten hörde jag och några märkliga ackord bl.a. vid 150 men på det hela taget en skön låt med bra sjung o körer och en riktig bra falsett.
God fortsättning på dej Obbnäsgubben
freddy:
Jag tycker hela låten och speciellt refrängen har en julkänsla över sig. Var detta en tänkt jullåt tro? :)
Texten fattade jag inte alls.
Annars låter det bra, mahaniskt. Kanske att du skulle fylla ut lite med någon pad/orgel/stråk i låten, för att få lite fylligare sound?
hogge:
Detta är inget som jag köper på skiva direkt, men tycker ändå om låten. Dessutom sjunger Du väldigt bra och med härlig känsla.. Musikaliskt & produktionsmässigt är det ett mycket bra alster om än inte min stil..
martinm:
Tycker att det är en bra och välarrangerad låt.
Gitarrerna är lite för piezoklinkiga i mitt tycke och sången kanske lite väl dramatisk emellanåt men på det hela är det bra.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida