DEt är väldigt mycket piano ja men det är ju en pianolåt tycker jag ljudet på pianot är väldigt rakt på sak, vilket är det? Jag skulle nog gärna vilja höra det med lite mjukare framtoning - blir mycket PA-DAM liksom. Svårt att säga något om själva låten tycker jag PA-Damet är det enda jag hör just nu.
Jo du har helt rätt - mycket PA-DAM e de. Ska jobba vidare med det! Pianot är hämtat från EWQL.
Intressant arr! Kunde tänka mig trummor (vispar) som lägger grundtakten och markerar promenadtakten! 
Pianot borde nog varieras mer i anslaget, så skulle hela låten kännas mer varierad, tror jag.
Kul låt och spännande harmonier! Hur har du tänkt gå vidare, för den ska väl inte vara så här kort - eller...?
Ska prova olika anslag. Jag är inte heller främmande för trummor, men har inga vispar tyvärr, vare sig som riktiga eller som VST! Detta är egentligen ett väldigt tidigt utkast av en idé/inspiration jag hade i natt, varför jag är osäker på det vidare arbetet, men längre blir den säkert.
Jag tror på denna som ren pianolåt. Blir för mycket nu. Skön dramatik. Behåll gåbasen (i pianot) så mycket det går.
Tycker det haltar till nu med pauserna.
Jo du kan nog ha rätt i att det behöver rensas lite. Det är för lätt att slänga på en massa i början - men jag brukar alltid försöka återgå till det avskalade vad det lider och vaska fram essensen och se vad som håller. Stycket kommer nog att förändras lite med tiden.
Det här styckets väg är inte utstakad så jag suger i mig vad ni skriver - tackar för era synpunkter!
Ha det gott
Gurano