Forum > Färdiga produktioner
Clemens-My Secret Garden
Clemens:
LÅTNAMN: My Secret Garden
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 5:16
KOMPOSITÖR: C
Additional Guitar: Robblar
PRODUCENT: C
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Första låten i år... :) Gärna synpunkter på mix...
Edit:Ny mix och lite fix! Fick även några gitarrfiler från "Robblar".. :)
Eddi:
Oj oj oj så bra detta var. Du är kung Clemens.
Ett par frågor bara.
1 Visste du att det var exakt så här det skulle låta när du började?
2. Hur länge har du hållit på med denna?
3. Vad har du för sättning?
Jag gör låtar och du gör musikaliska verk - blåtonen på pianot i slutet är heeeelt underbar och säger en hel del om din känsla för det här.
:D :D :D :D :D av fem möjliga.
jonnerstone:
Som vanligt låter detta helt magnifikt och har väl inget att tillägga. Reagerade bara på stråken vid 31 på Kr spelaren som stack iväg lite väl häftigt.
Kunde dock inte låta bli att sjunga in en snutt på refrängen. Jag e svag för när gitarr och sång följer varandra unisont. Inte hela tiden men ibland så ger det en skön effekt. Så jag har sjungit så gott som unisont på första delen av refrängen och tar mig lite större friheter på andra delen.
Jag har lite idéer på verser och outro också. Men lillgrabben tyckte jag var tråkig där jag stod med lurar på mig och kom fram och började dra mig i byxben :lol:. Så detta var vad jag hann med.
Men om du gillar det så kan jag sjunga in lite verser också vid tillfälle. Men om du vill köra som e de e, eller med annan sång så e de lugna puckar. Funkar ju utmärkt instrumentalt. :D :wub:
[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/secret_garden_voxpryl.mp3[/mp3]
Fridens liljor och god fortsättning
Micke
Eddi:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.01.2010, 21:33:36 ---Som vanligt låter detta helt magnifikt och har väl inget att tillägga. Reagerade bara på stråken vid 31 på Kr spelaren som stack iväg lite väl häftigt.
Kunde dock inte låta bli att sjunga in en snutt på refrängen. Jag e svag för när gitarr och sång följer varandra unisont. Inte hela tiden men ibland så ger det en skön effekt. Så jag har sjungit så gott som unisont på första delen av refrängen och tar mig lite större friheter på andra delen.
Jag har lite idéer på verser och outro också. Men lillgrabben tyckte jag var tråkig där jag stod med lurar på mig och kom fram och började dra mig i byxben :lol:. Så detta var vad jag hann med.
Men om du gillar det så kan jag sjunga in lite verser också vid tillfälle. Men om du vill köra som e de e, eller med annan sång så e de lugna puckar. Funkar ju utmärkt instrumentalt. :D :wub:
[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/secret_garden_voxpryl.mp3[/mp3]
Fridens liljor och god fortsättning
Micke
--- Slut citat ---
:D Det tar sig sa mordbrännarn - det här ju blir en av de bästa på KR känner jag snyggt sjunget Micke
Åsa:
Här kilar man förbi demoavdelningen för första gången på länge och snavar över denna pärla...
Vilken låt, vilken sång, vilket team :wub:
Slå er ihop och gör några låtar tillsammans, det blir nån skön kemi som bara stämmer!
Nu ska jag lyssna på hela låten, har bara hört Jonnerstones version än, som jag verkligen hoppas ni bygger vidare på ;)
// så.. nu har jag lyssnat på hela, vilken underbar låt, det är så jag blir rörd.
Jag bara njöt, inget som sticker ut, otroligt fint ljud..
Underbar låt Clemens, du verkar vara i fin musikform inför 2010 :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida