Forum > Demolåtar

Cykeln - Ther´s a base over Trilian street

<< < (2/3) > >>

hogge:
Skitsnyggt detta.. Verkligen..
Inledningsvis fastnar jag fullständigt, därefter tröttnar jag en aning men återhämtar mig då munspelet går in.. Är det tänkt att det ska bli sång på detta så kommer det att bli toppen, om inte.. Ja, då kan det nog bli lite långrandigt (för min smak i alla fall).. Men som sagt. Otroligt snyggt och välgjort!

Gurano:
Vackert!
Lite som en vaggvisa att lugnt somna in till :)

Är dock inte helt vän med blåsljuden, de är enligt min smak för kalla för att funka fullt ut i detta lugna stycke ....
men annars snyggt!

Ha de
Gurano

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 05.01.2010, 15:37:34 ---Lägsta kvalitet - tyckte det lät bra jag. Spelar du grejer via iPhone - känner mig hopplöst gammalmodig nu.... Jag har en iPhone men jag hittar inte någon klarinett på den. :D

--- Slut citat ---
Skaffa genast Wivi-band på App store - 38 kr så har du 16 blåsinstrument. Koppla in Iphonen i ljukortet så har du en blåssektion in no time!

asti:
Skitsnygg kontrabas och fin melodi!
Gillar inte Iphone-ljuden - lite väl kalla och artificiella, men munspelet känns bra och levande!
Kunde tänka mig enbart basen och dobro, skulle bli intimt och känsligt! Alternativt en kvinnlig sång.
Lite piano skulle kunna ligga och "fylla i", men då kanske man tappar närvarokänslan.....?
Lugnt och skönt att lyssna på!
/Asti

cykeln:
eq
Tack för det! Be sure to skaffa en djävulsk massa minne - den slukar allt som finns

hogge
Tack som den för det!
Den är eg tänkt bara för ståbas. Ett första försök med Trilian för att se om basljudet är så pass att det står för sig själv.
Munspelet la jag till för ja tyckte också att det blev lite tradigt.

Gurano
Vaggvisa ja kanske det ja.
Wivi kom med precis innan jag skickade upp den bara för jag vill testa den.
Ljuden är rakt av från Iphonen så det går nog att eq till det , men som sagt de är eg inte med i låten.

asti
Tack för det  det är Ts förtjänst
För Iphone-ljuden se ovan.
Bra förslag där - tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion