Kontrollrummet

Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Det här var ju superkul. Så olika härliga tolkningar av samma låt!

Tyvärr har jag åkt på halsfluss nu så rösten håller inte riktigt, vilket hörs tydligt på falsetten, men jag lägger ut mitt test ändå för att detta var så himla kul! Lyckligtvis håller stämbanden någorlunda iaf, men det gör ont som s**an...     :(

Näe.. Det här är sjuuuukt.. Det känns som om Du gott och nynnat på den här låten sen Du var fyra år... Helt perfekt verkligen.. Tycker även min fru (hmmppffff...)
 :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Klippte och eq:ade ganska hårt här. Sångspåret bara en 128:a mp3 pga av brutna bredbandskablar hos Hogge.

Är det därför vissa toner är så jääääkla sura tror Du??  :rolleyes:
Precis i inledningen kommer det ju en som får hunden att bajsa på hallmattan... Det där gick nog alldeles för fort tror jag.. Hmm... Får nog gnugga lite mer på det där *SUCK*
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker allt det här är ganska så skojigt, ville bara säga det, skål!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Klippte och eq:ade ganska hårt här. Sångspåret bara en 128:a mp3 pga av brutna bredbandskablar hos Hogge.

Är det därför vissa toner är så jääääkla sura tror Du??  :rolleyes:

Jag kan nog fixa till dem. Imorgon.  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag tycker allt det här är ganska så skojigt, ville bara säga det, skål!

Hehe... Idag, för ovanlighetens skull, dricks här bara vatten.. Men skål ändå  :lol:

Citat från: equality
Jag kan nog fixa till dem. Imorgon

Hmmm.. Kan Du fixa det där menar Du?? Jag trodde att jag måste sjunga om det jag?? Magic!  :blink:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
roligt o höra alla bra sånginsatsser

min var ytterst av pittoresk o förstunden glädje slag.

fan skojsigt o höra

tony
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Helt ok och roligt ynot! Nu ligger Kornstads låt uppe också och Jonnerstones på gång verkar det som. Det var KUL det här!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja Det var  riktigt kul. Man ser ju hur mycket sången gör för en låt. Det blir en helt ny låt för varje sångslinga  :)

Tycker att Ynot ska sjunga in sin igen när sonen fått en ny clementin  :)

Skickar in mina spår till Eq för mixning.

La på en andrastämma på vers två, så jag lägger upp den versionen här så länge tills Eq mixat färdigt

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Den_enda_for_mig.mp3[/mp3]


Bra sjunget killar och bra lirat Eq



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Sådärja nu är Jonnerstones sång inmixad också.  :) Nu är det bara ynots kvar om jag inte missminner mig.  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hahaha....Tack Mikael!
Nu hade jag lite lättera att förlika mig med låten.   ;)

Blev bättre nu med aningen mindre reverb också.
Me, Myself & I


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Såja, nu är killen utan clementin och ynots version uppe också.

Puh!

Inte riktigt haft koll på vad som skrivits här i tråden men det är säkert trevligt.
Tack alla som medverkat och skrivit! Nu har jag plötsligt fyra olika låtar av en enda.
Trolleri trallera!

 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
o tack vare min otroliga perfektion så var spåret inte från början så jag fick en ny låt o lyssna på oxå ,, blev mycket intressantare. Tack EQ

god måndag på eder alla
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Ojdå. La jag in det helt fel nu igen?  :blink:
« Senast ändrad: 11.01.2010, 13:04:09 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnat igenom alla nu...Kul med olika versioner. alla blev bra på sitt sätt, men favoriten blev "Kornstad" som lyckades fånga låtens inre väsen, mycké bra gjort!  :)    /C


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Spännande med olika röster på ditt projekt Eq :D

Alla har sin charm, Jonnerstones kärleksföklaring, Ynots fina visa med tillhörande clementin-son, men allra mest stack ändå Kornstads nakna version ut för mej-tätt följd av Hogge :P

Till dej Hogge vill jag säja att det bor en ballad-kille i dej oxå, vore kul att höra mer sånt från dej, jättekul ju, bra feeling där :)

Tack för fin musik alla, ska nu lyssna igen på era sköna bidrag :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Fin låt!

Jeg skulle likt å høre Kornstads versjon med resten av gjengen (inkl. equality) medvirkende på backing vocals.

Robert


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Alla har sin charm, Jonnerstones kärleksföklaring, Ynots fina visa med tillhörande clementin-son, men allra mest stack ändå Kornstads nakna version ut för mej-tätt följd av Hogge :P

Till dej Hogge vill jag säja att det bor en ballad-kille i dej oxå, vore kul att höra mer sånt från dej, jättekul ju, bra feeling där :)
/Marre

Hej Marre & stort tack.. Blev jätteglad! Nu tycker jag tyvärr att det är oerhört falskt på sina ställen.. EQ:s mix tog fram saker som jag omöjligt kan höra här hos mig, så jag har en del undersökning av min utrustning att göra, hehe..

Jag ska grubbla lite på det där med ballader..  :wacko:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Det blev lite festival av det hela sådär helt oförhappandess.  :)

Kul idé Robblar med backing vocals till Kornstad. Skulle nog vilja ha Jonnerstones otroligt snygga överstämma enbart...
 
Jag vet inte Hogge om min mix tog fram "skönhetsfläckar" i din sång? Jag kan lägga på den helt oprocessad (förutom reverb) om du vill?
Tyckte annars ditt unika refrängsinne kom fram men bara delvis. Vi skulle kunna ha utvecklat detta mer men då krävs att kompet görs om.
Det behövs minst en vers och refräng till och jag tror att "kinespartiet" då får stryka på foten.
Jag skulle kunna skicka ett nytt komp som visar hur jag menar men hinner inte mycket denna vecka.

Återigen stort tack! Fantastiskt kul och ny erfarenhet för mig!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tack själv!! Det var kul det här och tack till Eko som triggade igång mig så fint  :lol:
Håller med vad dom flesta säger att Kornstad lyckades väldigt bra med att fånga känslan i låten. Lite mörkare och mer vemod. Ingen tävling som sagt men Kornstad vann   :D :wub:
Tjejen blev iaf glad över min text  ;)

Fridens på er alla


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag vet inte Hogge om min mix tog fram "skönhetsfläckar" i din sång? Jag kan lägga på den helt oprocessad (förutom reverb) om du vill?
Tyckte annars ditt unika refrängsinne kom fram men bara delvis. Vi skulle kunna ha utvecklat detta mer men då krävs att kompet görs om.
Det behövs minst en vers och refräng till och jag tror att "kinespartiet" då får stryka på foten.
Jag skulle kunna skicka ett nytt komp som visar hur jag menar men hinner inte mycket denna vecka.

Hej EQ.. Jag vet inte vad det är, men som Du vet blev jag lite chockad över bl.a. inledningen.. De där falska tonerna hörde jag verkligen inte här hos mig... Men gör Dig inget besvär med detta nu.. Så viktigt är det inte.. Jag har bara lite svårt för sura toner. Inte minst när jag producerar dom själv..

Kul att Du gillar mitt "refrängsinne"  :rolleyes: och givetvis så får Du skicka ett nytt komp när Du får tid.. Då kan jag ju också passa på att sjunga om vissa delar.. Sen skulle jag också vilja få veta (om Du vill dela med Dig) hur Du mixat min sång.. Jag skulle vilja prova de inställningarna här hos mig..

Som Du vet tycker jag att Du mixat sångljudet jättebra - men jag får ut nåt helt annat här hemma, så det hade varit kul att testa Dina inställningar.. Samtidigt kanske jag själv kan uppfatta de där sura tonerna innan jag skickar runt filer nästa gång.
 :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hör svajet på rösten Hogge i början som jag tror att du reagerar på och så tänktre jag kolla med ditt inlägg i tråden men det finns ju inte kvar. Jag har i alla fall en teori din röst är så bred så skär man bort över och underfrekvenser så kan det ju hända att din rösts mellanfrekvens faktiskt svajar en anings när du inte drar på med fullt luftutblås. Som sagt bara en teori - falskt vill jag inte kalla det trots allt. Låter mer inlevelsefullt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag hör svajet på rösten Hogge i början som jag tror att du reagerar på och så tänktre jag kolla med ditt inlägg i tråden men det finns ju inte kvar. Jag har i alla fall en teori din röst är så bred så skär man bort över och underfrekvenser så kan det ju hända att din rösts mellanfrekvens faktiskt svajar en anings när du inte drar på med fullt luftutblås. Som sagt bara en teori - falskt vill jag inte kalla det trots allt. Låter mer inlevelsefullt.

Låter som en vettig teori, Eko.. Jag fattar ju inget av sånt så jag har inte en aning.. Dock är jag lite överkänslig mot falska toner, men med det säger jag inte att jag är "klockren" själv, så jag kanske överreagerar..

Om det inte redan framgått så ligger mitt fokus på att jag vill kunna höra, här hemma vid aktuellt sångpålägg, om jag sjunger falskt eller inte.. Som exempel bifogar jag den fil som jag skickade till EQ. Där hör, åtminstone inte jag, dessa "sura" toner..
Eller, nu gör jag ju det eftersom jag vet var de finns. Men ändå inte lika tydligt..

Och återigen - så att inga missförstånd sker - EQ:s mix är skitbra. Det är jag som sjunger falskt. Men det hade jag kanske inte gjort om jag kunde skapa samma fina sångsoünd här hemma som EQ sedan gjorde hemma hos sig...

Eller???

[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/Equality_4.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez