Forum > Demolåtar
Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp
ynot:
fantastiskt vacker o bra låt kunde inte hålla mig på morgonkvisten
så jag bjuder på första inspelningen med sonen brevid mig som får slut på clementin.
Så ynot o vill
Emulator:
Favvisen so far är ju killen utan clementin :wub:
TOnys röst gör sig som alltid bra i känslosam musik, inget snack. Hogges variant led av läskiga effekter mest :lol: men skapar du lite mer dynamik i sången så kan det funka fint.
Själva låten tycker jag lider av en överentusiestisk percussionkille. Det blir lite som att någon skulle skrika "ARRRRRRRRRIBA!" mitt under den blomstertid framförsd med gosskör och en akkegura.
Gör en riktig eq-klassiker: ståbas och acke. Starka melodier behöver inte mer.
Kornstad:
Det här var ju superkul. Så olika härliga tolkningar av samma låt!
Tyvärr har jag åkt på halsfluss nu så rösten håller inte riktigt, vilket hörs tydligt på falsetten, men jag lägger ut mitt test ändå för att detta var så himla kul! Lyckligtvis håller stämbanden någorlunda iaf, men det gör ont som s**an... :(
Kornstad:
Nej Hogge, varför tog du bort din version!!?? Jag skulle precis lyssna på den nu igen, men då var den borta. Vad besviken jag blev... :(
Clemens:
Lyssnar på Kornstads version..låter riktigt bra! Partiet där pianot går loss känns lite för mycket, men sången är väl pålagd på den instrumentala versionen? Hur som helst, en snygg produktion med bra ljud! och framför allt en bra låt :)/C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida