Forum > Demolåtar

Asti - Nothing but a soul

<< < (6/7) > >>

Tokai:
"Jag har gjort låten som jag ser det med vers, refräng och mellanparti, men det är ju en definitionssak vad som är vers och refräng!"
(har glömt hur man enkelt citerar utan denna förbannade redigering -orkar inte med det!!)

Ett mellanparti är för mig något som bryter av från vers och refr, något som nästan kan vara en annan låt men ändå hör ihop.
(ditt mellanparti är kanske en brygga till refr - måste lyssna igen om det är så - och då inget mellanparti, men eftersom det upprepas undrar jag) Ett riktigt mellanparti sker bara en gång i låten.

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.01.2010, 20:16:05 ---"Jag har gjort låten som jag ser det med vers, refräng och mellanparti, men det är ju en definitionssak vad som är vers och refräng!"
(har glömt hur man enkelt citerar utan denna förbannade redigering -orkar inte med det!!)

Ett mellanparti är för mig något som bryter av från vers och refr, något som nästan kan vara en annan låt men ändå hör ihop.
(ditt mellanparti är kanske en brygga till refr - måste lyssna igen om det är så - och då inget mellanparti, men eftersom det upprepas undrar jag) Ett riktigt mellanparti sker bara en gång i låten.

--- Slut citat ---
Mitt mellanparti förekommer två gånger! Har jag gjort fel?  :wacko: :)

bjurte:
Jätte bra och stämmningsfult,skön lyssning helt enkelt..
Kanske man skulle kunna skära bort lite av dom lägsta Frekvenserna,kan ibland kännas på gränsen till bummligt.

asti:

--- Citat från: uriah skrivet 06.01.2010, 12:24:01 ---Jätte bra och stämmningsfult,skön lyssning helt enkelt..
Kanske man skulle kunna skära bort lite av dom lägsta Frekvenserna,kan ibland kännas på gränsen till bummligt.

--- Slut citat ---

Menar du på sången eller gitarrerna?

Eddi:
Är den svårspelad?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion