Kontrollrummet

ReFill på audiodisk?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Har just skaffat ny dator och installerar alla jäkla program och ljudbibliotek igen ... *pust*

I den nya burken har jag separat audiodisk, men frågan är om jag kan installera alla ReFills där istället för i Reasonmappen under "C:/.../Program files"?

Vid installation av Reason så läggs Orkester- och Factory-bankerna automatiskt i Reasonmappen.
Måste de ligga där?

Nån som vet?
 :unsure:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
eftersom Reason inte tar så stort plats, kan du väl ha hela mappen på din Audiodisk.. eller göra en partition som heter Reason på ett par gb.. så stort som Reason kräver dvs..  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad MartinTernander

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Om du menar att du vill ha Reason på en disk och factory/orkester-soundbank på en annan som du vill ha som din soundbank så ska det vad jag vet gå ja. Har för mig att man kan flytta sina refills (soundbanks) och nästa gång man öppnar Reason ska man kunna browse:a fram vart man lagt dom. Är inte säker, men tror det ska funka. Lycka till. B)


Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
japp. Annars kan man vid instalation välja natt man inte vill instalera soundbankerna. sen gör man det manuellt. lägger dem där man vill :)
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh