Forum > Demolåtar

Kornstad - Hur gör tomten typ gladjazz...

<< < (2/4) > >>

freddy:
Ja nice lirat och bra sjunget!

Lite samma genre som min jullåt. Vi får släppa någon pseudojazz-julskiva. :)

Några saker jag tänkte på.

Tror det skulle vara snyggt med lite mer dynamik på trummisen, hihat under verser tänker jag på, samt virveln under pianoliret innan första refrängen. osv.

Sen blev det lite tomt på refrängen bakom sången, skulle vilja ha något pad/stråk-ljud där om möjligt.

Annars bara bra!

Kornstad:
Oj, tack EQ! Detsamma till dig!

Bra kommentar Freddy!  Skall ta ett allvarligt snack med trummisen.  :)
Jag har också tänkt samma sak på refrängen, men jag har i huvudet tanken av fyra gubbar på en lite jazzklubb typ som bara jammar loss och har kul och vill därför inte lägga till för mycket "prodd" på det hela. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna fylla upp det då. Kanske om man byter pianolir eller ngt?

MaxB:
Bra stomp!

Texten kan tolkas olika, blev tvetydig i mitt huvve...

> Klappar alla snälla få

Det är få som är snälla. De som är snälla klappar han!
Ett bra sätt för att tomten att hinna med allt han förväntas göra i juletid!  ;)

cykeln:
Yes!
F-n vad snyggt pianolir och sången
även bas och vispar låter jättebra även om F kanske har rätt vad gäller dynamiken.
Verserna är lite mix av Jan Johansson och  Just De
Härlig refräng
Då är ju du klar med nästa års julskiva

Tokai:
Även om jag inte gillar sk jullåter vare sig före eller efter deadline blev jag nyfiken efter dom fina betygen du fått
Slutet hade jag kanske tänkt mig nåt basspel, en liten trudilutt   - och sen ett slutackord
Sången sitter kanonbra i refr, ligger skönt ovanpå, men i vers dränks den ibland eller snöar in lite snarare, men inte så det stör.
Pianospelet mycket bra.
Glömde jag sväng?
NEJ :lol:
Å Gott Nytt År!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion