Kontrollrummet

Fördel med centrerad placering av lyssning?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bytte nyss "lekstuga" från ett lite mindre rum där jag hade grejerna inklusive lyssning till vänster på ena långväggen. Flyttade en trappa ner till ett större rum, 4 ggr 5 meter, här har jag haft ptyttlarna mitt på den ena kortväggen och upplevt att ljudet varit bättre. Är dock lite sugen på att flytta allt till ena långväggen mitt för ett fönster. Men då hamnar jag på snedden igen och även väggen bakom mig blir assymetrisk med en dörr närmast kortväggen och bokhyllor åt andra hållet. Som jag sitter nu är möbler och dörr nr två väldigt symmetriskt utplacerade. Tror ni en ändring skulle bli till det sämre?

Jag köpte ett nytt "Mikael" skrivbord på IKEA för bara 249 kr och ska flytta allt till detta bord från mitt mindre arvegods-skrivbord efter farsan som jag knappt får in knäna under utan att slå ihjäl dom, och märker nu att all kabeldragning och flyttning inte är nåt man gör för skojs skull ett par tre ggr om dan. Troligtvis sitter jag kvar, men vad säger ni som vet mer än jag som bara är en gammal raggare med skinnväst och brylkräm på vitskjortskragen?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)