Forum > Demolåtar

Gurano - kompstomp

(1/5) > >>

Gurano:
Version 2:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/kompstompB.mp3[/mp3]

Hej igen
Blev så inspirerad av den lilla film Freddy länkade in i min tråd You better look så jag livestompade snabbt in detta lilla stycke i datorn. Varje instrument är en tagning utan metronom så takten kan nog svajja och nivåer samt ljud är nog inte de bästa...men what a heck gör det! ;)

Finns inga likheter med låten i filmen, men kul var det att spela in i alla fall. Har frågat en viss herre på forumet om han känner för att bidra med lite grejor - vi får se :)

Sättning: Kompguror, sologura, bas

Ha det
Gurano

Wernborg:
På med lösskägget och vråla lite. Hey hey rock'n roll så är succén biff.

Rock!

Kornstad:
Schysst sväng!  Önskar jag kunde sätta mig och bara leka fram grejer på gitarren sådär.
...dock för lat för att traggla...   ;)

En rivig hes whiskyröst till detta, lite munspel, lite livestamp så är min lycka gjord.    :wub:

Gurano:
Wernborg: Lösskägg - vem behöver lösskägg  :lol: Rock on!

Kornstad: Tackar! nä inte e väl du lat ;). Detta krävde inte mycket energi - tog mig bara 15 minuter, därav alla felspel, men det gör inget - det blev ju trots allt en ganska go livekänsla, tycker jag. Ska troligen slipa vidare så att basen sitter bättre, men gurorna får nog vara som de är (rädd för att tappa den spontana känslan som fanns).

Ha de
Gurano

Gurano:
Hej
Jag la på lite orgel för att få mer rulle - vet inte om den hjälper upp det hela?

Ha de
G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion