Forum > Färdiga produktioner

Thinkingmachine - In Blue

<< < (4/7) > >>

Åsa:
Jeesus, så bra, mäktigt och suggestivt!

Ja men vad ska man säga.. jag älskar ju den här musiken, så är det bara. Jag har lyssnat på båda versionerna, kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst när det gäller sången faktiskt, båda är ju otroligt bra på sitt sätt, vilken röst du har, så imponerad. Först tyckte jag introt var lite väl långt, innan sången kommer in. Men å andra sidan så byggs låten upp så snyggt så det gör inget. Ljudbilden är ju kanonbra, man hör allt, på sin plats, sånt djup. Och i andra versionen då refrängerna drar igång med alla dubbar och stämmor och allt vad det är, då ryser jag.

Skitbra!

hogge:
Herrejäsingen.. Man tappar tiden & lusten för ett ögonblick och samtidigt tappar man helt greppet om vad som händer här på KR.. Är man inte här en gång i timmen så har det kommit in så mycket låtar att man knappt hinner ikapp..

Förlåt OT:t (som jag nu vet vad det betyder)..

Det här är ju överjävligt proffsigt.. Säger som Mr Mike - David Bowie!!!
Således inte min musik (inte från den eran som detta befinner sig då..), men detta är oerhört snyggt och välproducerat.. Grymt helt enkelt. Trots att det nu är något jag normalt inte fastnar för så måste jag ladda ner detta, för detta kräver absolut fler lyssningar...

Eddi:

--- Citat från: Åsa skrivet 05.01.2010, 22:16:11 ---Jeesus, så bra, mäktigt och suggestivt!

Ja men vad ska man säga.. jag älskar ju den här musiken, så är det bara. Jag har lyssnat på båda versionerna, kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst när det gäller sången faktiskt, båda är ju otroligt bra på sitt sätt, vilken röst du har, så imponerad. Först tyckte jag introt var lite väl långt, innan sången kommer in. Men å andra sidan så byggs låten upp så snyggt så det gör inget. Ljudbilden är ju kanonbra, man hör allt, på sin plats, sånt djup. Och i andra versionen då refrängerna drar igång med alla dubbar och stämmor och allt vad det är, då ryser jag.

Skitbra!

--- Slut citat ---
Ett litet förtydligande från mig då. Jag gillar dubbar och stämmor det jag föredrog med den första versionen var själva attityden den andra känns mer pretto och gör låten i sig orätt känner jag - men det är ju jag det.

Tokai:
Hittar tyvärr inget d bowie i det här (som några tyckte) Vilket period skulle det vara, har nog missat dom senaste. Däremot Depeche M, som en del sagt, och faktiskt U2, tycker ja nog. Men varför ska man hela tiden hållla på å jämföra, börja bli trött på det själv. Ta låten för vad den är - även om det finns associationer till Depech... och ...
Bra sugande driv. Trummorna sitter skönt. Listen & learn - om det är midi, annars kan det kvitta.
Gillar breaket där synten byter ljud
Om det är samma bra pianoljud i sista ackordet som i hela låten så måste jag säga att den försvinner i mängden av andra instrumet. Rensning av frekvenser ombedes i så fall
Finemang!

mahan:
Tjou!
Huh, detta sköljer över en som en sommarvarm våg. Introt låter vänta en knaglig knarpig låt men after that... plain joy!
Superöverkomprimerat är det men oj va det sitter snyggt i mina öron, internationellt okanske kriminellt inom musikvärlden!
And at the end.... killed by a piano ;)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion