Forum > Färdiga produktioner

Thinkingmachine - In Blue

(1/7) > >>

drloop:
Uppdaterad 20091230 Ny sång och lite vassare gura.

Bästa vänner!

En tidig version av In Blue med Thinkingmachine.
Lite skakig sång, skall fixa till den när texten är klar på riktigt.

Skulle var kul att höra om ni orkar igenom låten eller om den blir för tjatig?
Finns inget riktigt slut ännu. Det kommer.

Den är rätt meditativ, kanske för sömnig?

Uppdaterad 20100205 lite nytt arr och mix....

Sorry att plåga er, men tror jag att låten börjar bli klar.
Tag en lyssning.

Wernborg:
Oväntat med "akustiska" trummor i denna efter introt. Bra! Fantastiskt bra bas i versen.

I versen tycker jag du ska hålla tillbaka teatern något i uttrycket för att eventuellt släppa på lite i refrängen.

Gitarriffet vill jag ha mycket mindre dist på. Blir lite grötigt där nu. Är det reasongitarr förresten? I så fall kanske disten krävs för att maskera.  :D

Bort med den fåniga handclapen i sticket.

Suggestivt och skitgött.

Wernborg:
Om du inte har något planerat slut så föreslår jag basgången helt solo några gånger och tjoff med en cymbal efter det. Den är störtskön.

Gurano:
Kanonbra låt i ett tillbakalutat tempot!
Jag saknade dock ett svääävande gitarrsolo som hänger på tonerna

Ha de
Gurano

Gurano:

--- Citat från: drloop skrivet 30.12.2009, 01:19:37 ---Mmm, kanske på slutet? eller?

--- Slut citat ---

Tja egentligen så bör jag väl inte säga var du kan lägga det, för vi alla bygger ju upp låtar på olika sätt. Mitt sätt kanske inte passar andra osv - men eftersom du frågar  ;)

Svårt att säga, den pumpande basen e strålande som driver låten framåt, men jag (personligen) skulle lägga ett kort läckert soloriff vid 56 på spelaren och som räcker fram till sången. Detta riff skulle kunna återkomma då och då under låtens gång. Ditt förslag med solo på slutet är inte dumt - jag skulle nog lägga ett lite längre svävande solo på slutet oxå.

Men jag kan tyvärr inte göra sådan musik som du gör - för detta så räcker jag inte till :)

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion