Kontrollrummet

Snow Patrol

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad polder

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Hej!

3:e låten som jag lägger upp här. Kom in på ett spår som handlar om electro house eller prog house, vad man nu kan kalla denna stil.

Säg gärna vad ni tycker. Lite mysigt sisådär eller hur?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ganska cool men jag är egentligen inne på andra musikspår. Du har ett bra sound.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad polder

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Ganska cool men jag är egentligen inne på andra musikspår. Du har ett bra sound.

Tack så mycket. Gillar soundet rätt så bra själv. Dock känner jag att denna låt kankse inte gör någon jättesucce på golvet. Eller vad tror du?


lnetzel

  • Gäst
Jag diggar detta. Jag tycker det spelas för lite suggestiv och progressiv dansmusik ute. Det är sådan total inavel inom alla dessa subgenres till Techno/House att jag har ingen aning om vad man kallar detta. Deep House eller Electro Trance kanske... tror inte trance är samma sak idag som för 10 år sedan visserligen.

Du har sköna korta basljus som fluppar och fjompar men bra botten, mycket bra och som vanligt så måste man lyssna på sådan musik rakt igenom och inte hoppa (vilket jag tyvärr tror en del itne orkar). Det handlar om låt uppbyggnad och du har definitivt koll på flytet. Den öppna hihaten kommer fint mot slutet. För mig är öppen hihat grymt om jag är ute och det har byggt upp bra (jag är sjukligt svag för old school acid/house och riktigt malande techno där det är väldigt viktigt)

Jag skall lyssna lite mer imorgon när jag har fräsha öron igen men det är schysst att höra välbyggt house här på KR, inte speciellt vanligt. Kände nu efter en lyssning att den behöver fetas upp lite.


Utloggad polder

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Jag diggar detta. Jag tycker det spelas för lite suggestiv och progressiv dansmusik ute. Det är sådan total inavel inom alla dessa subgenres till Techno/House att jag har ingen aning om vad man kallar detta. Deep House eller Electro Trance kanske... tror inte trance är samma sak idag som för 10 år sedan visserligen.

Du har sköna korta basljus som fluppar och fjompar men bra botten, mycket bra och som vanligt så måste man lyssna på sådan musik rakt igenom och inte hoppa (vilket jag tyvärr tror en del itne orkar). Det handlar om låt uppbyggnad och du har definitivt koll på flytet. Den öppna hihaten kommer fint mot slutet. För mig är öppen hihat grymt om jag är ute och det har byggt upp bra (jag är sjukligt svag för old school acid/house och riktigt malande techno där det är väldigt viktigt)

Jag skall lyssna lite mer imorgon när jag har fräsha öron igen men det är schysst att höra välbyggt house här på KR, inte speciellt vanligt. Kände nu efter en lyssning att den behöver fetas upp lite.


Thanks Man!

Du värmer mitt hjärta.

DU HAR EN VIKTIG POÄNG. Man kan inte flippa genom en dans låt! Man kan inte heller sitta i vardagsrummet och lyssna, hm vad bra den här leaden är komprimerad. Man SKA ställa sig upp, spela låten och se vad som händer hela vägen fram. det är så jag jobbar i studion iaf. (Ja, jag har ett höj och sängbart studio bord..)

Tack för dina fina kommentarer. Tjocka till mixen lite menar du? ... Några förslag?


lnetzel

  • Gäst
Påminner väldigt mycket om Vibrasphere tycker jag nu när jag lyssnat fler gånger. Det är ett bra betyg!

Har lyssnat med lite bättre lurar nu och jag vet inte vad jag tycker igår kväll angående mixen, allt låter bra nu:)


Utloggad polder

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Påminner väldigt mycket om Vibrasphere tycker jag nu när jag lyssnat fler gånger. Det är ett bra betyg!

Har lyssnat med lite bättre lurar nu och jag vet inte vad jag tycker igår kväll angående mixen, allt låter bra nu:)

Tjenare!

Oj, jag känner mig hedrad att du lyssnar på min låt flera dagar i sträck =) Kanske du led av lite Ear fatigue? hihi... Det låter ju olika var man än spela upp musiken, såklart. Kul att du gillar den och att du jämnför mig med proffsen där ute!

Ha det gött!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lite samma grej här, snyggt sound, bra produktion, fast lite tom låt.

Hörs att du kan ratta :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
I mina gammelgubbsöron låter detta som ett jättejättejättejättejättejätt ejätejätteättejättejättejätte jättejättejätejätteättejättej ättejättejättejättejätejätteä ttejättejättejättejättejättej ätejätteättejättejättejättejä ttejättejätejätteättejättejät tejättejättejättejätejätteätt ejättejättejättejättejättejät ejätteättejättejättejättejätt ejättejätejätteättejättejätte jättejättejättejätejätteättej ättejättejättejättejättejätej ätteättejättejättejättejättej ättejätejätteättejättejättejä ttejättejättejätejätteättejät tejättejättejättejättejätejät teättejättejättejättejättejät tejätejätteättejättejättejätt ejättejättejätejätteättejätte jättejättejättejättejätejätte ättejättejättejättejättejätte jätejätteättejättejättejättej ättejättejätejätteättejättejä ttejättejättejättejätejätteät tejättejättejättejättejättejä tejätteättejättejättejättejät tejättejätejätteättejättejätt ejättejättejättejätejätteätte jättejättejättejättejättejäte jätteättejättejättejättejätte jättejätejätteättejättejättej ättejättejättejätejätteättejä ttejättejättejättejättejättej ätte långt intro,
men själva låten kommer aldrig  :wacko:
Nej det är nog ingen musik man ska lyssna på men funkar nog på diverse rörelsepass  ;)

men det är snyggt gjort
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten