Kontrollrummet

Freddy - Surviving the horror - The Manual

gäst · 10 · 2347

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tjo!

Gjorde detta bidrag till studiofestivalen. Temat var egentligen att man skulle bli rädd för musiken, vilket jag inte riktigt gick igång på, utan skrev istället något halvpopig "manual" i skräckfilms-överlevnad.

Den slutade någonstans mitt i startfältet, men jag fick några fina omdömen iaf. Om att jag borde göra annat med denna.

Lite låst på idéen dock, tycker ni jag ska göra något annat med denna? Finns det något mer att göra? Tips? Eller ska jag gå vidare med mitt liv? :D


Surviving Horror Movies - The Manual

I'm frightened, frightened, are they coming to get me?

Now I try to run away
I trip and fall like the others
The guy in mask walk real fast
He will get a hold of me
I have no chance he'll surprise me
When I feel the urge to be alone

I'm frightened, frightened, are they coming to get me?

No, I don't suspect that guy
He's to damn obvious
It could be anyone
When I hear a sound at night
I Don't go and find it out
I know it ain't just my cat   

I would never run away like them others
I don't need to be alone like them others

« Senast ändrad: 27.03.2010, 09:37:54 by freddy »


asti

  • Gäst
Låter väldigt snyggt om mix och arr och jättebra sång!
Jag är förvånad över att här inte finns några distade gitarrer!
Gillar bäst sista stycket "I would never run away...." med de halvt atonala harmonivändningarna!
Tycker stråkarna där kunde vara lite starkare för att förstärka den "kusliga" stämningen!
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej

Jag blev varken rädd för eller av musiken ;)
men du har fått till en bra låt som oxå har ett bra ljud. Jag får lite nightmare before christmas-vibbar

Schysst
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Låter väldigt snyggt om mix och arr och jättebra sång!
Jag är förvånad över att här inte finns några distade gitarrer!
Gillar bäst sista stycket "I would never run away...." med de halvt atonala harmonivändningarna!
Tycker stråkarna där kunde vara lite starkare för att förstärka den "kusliga" stämningen!
/Asti

Trevligt att du gillar mix,arr och sång! Jag tycker kanske själv att trummorna låter lite fel nu i efterhand, lite stela och en trälig virvel. Gitarrer hann jag inte med innan deadlinen faktiskt, men jag hade en tanke om det faktiskt. Kan nog funka!

Kul att du gillar slutet med, pianoslingan är influerad av filmmusiken till dreamcatcher, en skräckfilm.. Stråkarna ska nog upp där ja. Bra point!

Tack asti!

Hej

Jag blev varken rädd för eller av musiken ;)
men du har fått till en bra låt som oxå har ett bra ljud. Jag får lite nightmare before christmas-vibbar

Schysst
Gurano

HEhe, ja precis. Insåg att jag inte ville göra musik som jag blev rädd för, för sån musik vet jag inte hur den låter. Visst kan man bli skrämd av ljudeffekter, men musik? nee, det blev någon halvmesyr ändå. Vissa tyckte väl att jag missat tävlingens poäng lite, vilket jag kanske delvis kan hålla med om :P Men men, ibland kommer saker till en och då är det bara att köra på det. :)

Tack då!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
skön låt  :)
lite gitarr på kanske eller nja nej jag vet inte är klart cool så här också
får lite Alice c vibbar
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
skön låt  :)
lite gitarr på kanske eller nja nej jag vet inte är klart cool så här också
får lite Alice c vibbar

Haha tack G. Ska prova med lite gura framöver iaf, så får vi se om det tillför något :)

Alice C var otippat, intressant ;)

TACK!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Baskaggen låter som papp i min lyssning med lurar. För övrigt känns mixen bra men trummorna låter inte tunga, utan snälla och det kanske är meningen, i en parodi på det farliga?

Det låter mycket som en musikal-låt. Roligt med pianoplinket som faktiskt ligger nära skräcken - men i den här snälla förpackningen knappast skrämmer. Roligt att du tar ut svängarna!

GOD JUL!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Baskaggen låter som papp i min lyssning med lurar. För övrigt känns mixen bra men trummorna låter inte tunga, utan snälla och det kanske är meningen, i en parodi på det farliga?

Det låter mycket som en musikal-låt. Roligt med pianoplinket som faktiskt ligger nära skräcken - men i den här snälla förpackningen knappast skrämmer. Roligt att du tar ut svängarna!

GOD JUL!

Pappig baskagge? Får ta och lyssna sen och se, har en jag brukar köra med. Det är ganska "naturligt" sound på trummorna, inte så processade. Ja, det är väl lite humor och lättsamhet menat med denna.

Det är nog även lite musikal, det har andra sagt om denna med faktiskt.

Svängarna måste tas ut för att hålla intresset på topp :)

Tack maxb


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ja, lite småläskiga tongångar finns ju men det blir inte så jättefarligt i mitt tycke. Sång, bas och piano låter bra men trummorna är tråkiga, platta och stela i mitt tycke och ligger förlångt bak. Jag hör ingen baskagge alls (nästan) bara en platt virvel (men överhänget låter bra). Kanske lite disharmoniska stråkar, cello och violin på refräng och lite lätt på vers skulle tillföra. Förlåt en lätt kritisk recension men detta är vad mina sargade öron hör. Hoppas du tar det rätt och som möjlighet till förbättringar samt en ensam kritikers röst. :wub: PS Låten är bra så det jag skriver är förbättringspotential i mina öron! DS


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Märklig låt :D

Tycker det  som verkligen är bra är sången, och framförallt körarbetet. Trummorna låter lite platta, och övrigt arr låter lite standard. Pianot gillar jag, lite schlager/musikal blandat med några riktigt snygga dissonanter :)

Låten blir bra i sticket. (tror ja det är, massa körer o så)

Jag skulle tro att den skulle bli skitgrym med mera av dina elgitarrer och metaltrummor.


Hm. trummorna låter bättre när arret blir större... och då låter de genast bra.

MEst platt i början?
https://soundcloud.com/secondary-protocol